Posts by L.Groot

Hey,

Heeft iemand de Cokefabriek / Wietplantage liggen?
    Ze stonden altijd op CF.nl met database, maar die site is offline.
    Dus als iemand ze met database heeft, zou die hem dan willen posten?

Oja: Cokefabriek zit idd in OSVendetta, maar daar mist de database ervan.

Bedankt alvast,

Lars

Beste CP'ers,

Ik heb een probleem met mijn mollie ideal script:
    Ik doe het volgende om een prijs te berekenen:

PHP
    0.0393 (prijs per credit) * $_GET['am']

.
    Nu komt hier een raar getal uit, en ik wil dit afronden en naar een mooi euro formaat omzetten.
    Daar gebruik ik dit voor:

PHP
    $numb = 0.0393*$_GET['am'];
    $reken = number_format($numb, 2, '.', '.');

Dat werkt goed, maar mollie wil alles in centen hebben, dus dacht ik dit:

PHP
    $numb = 0.0393*$_GET['am'];
    $reken2 = number_format($numb, 2, '', '');

Maar nee hoor, als het getal onder de euro is, dan staat er bv. 098 inplaats van 98.
    Die eerste nul moet weg.
    Ik heb het met allerlei manieren geprobeerd, maar die eerste nul moet voor mollie weg.

Hopy you know!

Lars Groot

Beste CP'ers,

Ik gebruik sinds heden mollie's wallie, d.m.v dit script:
    http://www.codedump.be/code/563/

De gebruiker kan dus zelf een aantal credits invullen, en de prijs berekent het script erna.

Maar, ik had even een vraagje over het onderste gedeelte:

PHP
    $credits = round($_GET['amount']/0.0413);

echo '<b>Bedankt voor je betaling.</b><br />
                      De betaling is succesvol verwerkt, er zijn ';
    			echo $credits; echo ' credits bijgeschreven.<br />Veel plezier ermee!';
    			  mysql_query("UPDATE `users` SET `callcredits`=`callcredits`+'$credits' WHERE `username`='" . $own['username'] . "'");
    			  mysql_query("INSERT INTO `paylogs` (naar, hoeveel, bedrag, ontvangen) VALUES ('" . $own['username'] . "', '$credits', '{$_GET['amount']}', '1')");

De $credits = round($_GET['amount']/0.0413); moet het aantal credits berekenen, want ik heb geen zin in nog een get / session / cookie.

Maar, geef mollie (d.m.v $_GET['amount']) het aantal in centen weer? Dus bv. 1000 cent is 10 euro, netzoals ik in het script iets naar boven bij $amount = $reken2; ook het in centen invul, of geeft mollie het terug in euro's d.m.v een scheidings punt?

Dit moet ik weten, omdat als het bv. in centen is, dan krijgt de user hoe het er nu uitziet teveel credits erbij, is het echter in euro's, dan is het goed.

Bedankt alvast!

Lars

Zo bijvoorbeeld?

PHP
    $data0            = mysql_query("SELECT `familie` FROM `users` WHERE `login`='$data->login'");
    $data1            = mysql_fetch_object($data0);

$data2            = mysql_query("SELECT `username` FROM `users` WHERE `familie`='$data1->familie'");

while($data3=mysql_fetch_object($data2)){
    echo $data3->username;
    }

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.02.10 18:02:14:
    Dat geeft alle users weer van één familie.

En weer een discussie waarbij het "ts kan eigen topic sluiten" idee handig zou zijn.

We wachten nu al meer dan een half uur om een lock ;)

ON: Mag ik weten hoe de fout is opgelost?

Lars

@ Lancer, heel erg bedankt :)
    Ik heb de foutieve hardeschijf aangesloten op een oude windows xp computer, en alle data er met succes afgehaald, nu ga ik win 2003 opnieuw installeren.
    Ik heb nog een licentie van m'n vader van Symantec Antivirus (server & client), die kreeg ie een keer van z'n werk.
    Welke firewall raden jullie aan, waarbij je kan instellen dat apache, ftp, mysql, smtp, pop, imap & teamviewer / speaker doorgelaten worden?

Bedankt alvast,

Lars
    P.S, het mag een betaalde zijn, dat heb ik er wel voor over.

Het probleem is, het blauwe scherm is maar 0.5-1 sec in beeld, dus geen tijd het te lezen.
    Een ander probleem is, is dat ik de Dell precision workstation 340 heb, en daar maar 1 hardeschijf in kan / past.
    Is het mogelijk die harde schijf (server) in een andere pc met windows xp te doen en dan de data te backuppen?

Lars

Beste,
    Mijn Win2003 wil niet meer opstarten, als ik hem aanzet, krijg ik eerst het laadscherm van win 2003, daarna komt er snel een blauw scherm, en restart m'n pc.

Ik wil het liefst alle data backuppen, want de laatste backup was van vorige week, en daar zit o.a de hele OSBanditi site (gvd) niet meer op.
    Ik moet die data hebben, en daarna wil ik windows opnieuw installeren, maar hoe kan ik de hele C:\Zpanel map kopiëren, met enkel een CD speler tot beschikking? Veilige modus helpt niet, dus ik heb een programma nodig die uit zichzelf boot, en dat ik dan kan kiezen welke data ik naar een USB harddisk wil kopiëren.

Jullie zijn mijn enige hoop.

Bedankt alvast,

Lars Groot

Tim,
    Heb je OSBanditi 1.6 gedownload?
    En de update geïnstalleerd?

Oja, de +/- bugs zijn volgens mij opgelost.
    Ze zaten toch in Familiebeheer (download op cp)
    In drugs verkoop / koop & tabak koop / verkoop?
    Als ze nog in meer bestanden zitten, zeg het dan maar, dan fix ik die even, en dan komt de zip file zo online.

Lars
    P.S. Ik plaats voor de updates alleen zip files, zodat windows xp gebruiker (en hoger) niet persee Winrar te hoeven installeren, de downloads gaan beide.

Tim,
    Heb geduld, ik ben ook nog een scholier, en ik heb zeker geen zin dat mensen me op gaan dringen, dan leer je zelf maar PHP en maak je maar lekker alles zelf.

[offtopic]Sommige mensen zijn nooit tevreden, te eigen dunk en altijd grof.[/offtopic]

Aangezien sommige mensen beweren dat de +/- bugs er nog in zitten, fix ik deze eerst, omdat anders het spel niet veilig is.

Lars

Het klopt trouwens dat de SWF files nog hetzelfde zijn als in de banditi source die hier op staat.

We gaan het volgende nog doen:
    1) SWF games
    2) De nieuwe optie, dat je moet lopen naar de misdaad
    3) Klein admin paneel ingame
    4) Nieuwe layout

Er zullen nog wel dingen bij komen, maar dit komt eerst.
    Ik houd me bezig met 2 & 3, 4 moet door een designer gedaan worden, die heb ik al, en waarschijnlijk komt de layout er z.s.m in. 1 moet door iemand gedaan worden die goed flash kan, die heb ik nog niet, dus dat laat nog even op zich wachten.

Dit kan inderdaad niet.
    Zoals al gezegd is: HTML is client side, het word op de computer van de bezoeker uitgevoerd.
    PHP is serverside, het word op de server (waar de website op staat / gehost word) uitgevoerd door een parser, en die stuurt de output in HTML naar de bezoeker.

Lees anders eens een tutorial over PHP door: http://phphulp.nl
    Of koop een boek bij bv. de V&D.

Lars