Posts by L.Groot

Geloof mij, als het een stichting is mag er geen winst gemaakt worden zo simpel is dat. Als er een overschot aan geld binnenkomt moet dit binnen de stichting worden besteed en mag dit dus niet ten bate komen van personen. De directeur van het WNF heeft inderdaad een normaal salaris maar niet zo hoog als die van een bedrijf hoor. Die directeur hoort gewoon een normaal salaris te krijgen, immers hij heeft er een opleiding opzitten en heeft een grote verantwoordelijkheid. Verder moet hij natuurlijk ook zn gezin en dergelijke onderhouden dus zo raar is dat niet.

Op moment dat een stichting het CBF keurmerk heeft kan je ervan uit gaan dat zo'n goed doel gewoon volgens de regels handelt. Overigens steun ik daarom ook niet veel goede doelen maar enkel en alleen goede doelen waarvan ik vind dat ze geld nodig hebben. Ik ben gewoon iemand die graag natuur en dier wil behouden, ik ben zeker geen vegetariër maar wel een natuurfreak.

Iedereen uiteraard z'n eigen visie maar die verhalen die de wereld in worden geholpen dat topdirecteuren van goede doelen zelf mega salarissen hebben is niet waar. Uiteraard verdienen ze er geld mee, het is een fulltime job en ze krijgen gewoon een normaal salaris volgens opleiding/ervaring en dat vind ik niet meer dan redelijk.

Hallo ICTScripters,

Ik was eens benieuwd naar wat jullie van goede doelen zoals het KWF, de Nederlandse Hartstichting, UNICEF, het Wereld Natuurfonds en het Ronald McDonald kinderfonds vinden.

Zelf ben ik al een tijdje donateur van het Wereld Natuurfonds, zowel privé als zakelijk omdat ik natuur en milieu erg belangrijk vind en niet wil dat diersoorten uitsterven. Verder steun ik geen goede doelen want ik heb ook geen portemonnee als water, ik kies wel expres voor het WNF omdat wat zij doen uniek is en de overheid daar het minste mee bezig is. Onderzoek naar kanker (KWF) wordt ook door de overheid betaald, onderzoek naar hart en bloedvaten ook, UNICEF is zo groot en krijgt veel steun van de VN die ook weer door overheden wordt betaald (is een dochteronderneming) en het Ronald McDonald kinderfonds steun ik al doordat ik bij McDonald's werk.

Maar hoe kijken jullie hier tegenaan, steunen jullie zelf goede doelen en wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag en ik hoop dat er een leuke discussie uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Lars Groot

Ik geloof dat McDonald's ook de "Mc" heeft gepatenteerd op moment dat het om eten/fast food gaat ;). Maar wat raar is dat bijvoorbeeld Center Parcs ook Aqua Mundo en Aqua Dome heeft gepatenteerd terwijl dit vertaald "Water Wereld" en "Water Koepel" betekent, dat zijn dus best wel algemene begrippen maar toch mag niemand ze voeren op moment dat het slaat op recreatie, horeca, toerisme, vrijetijdsbestedingen of watersport.

Maybe OSBandit version 1,5 is wat you are looking for? But it got lots of bugs in it unfortunately..
    OSBanditi 1,5 is findable in our downloads database.

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties ;).

Willem en ik voeren de laatste tijd al meerdere beheerder taken uit, en doordat Stefan en Ruben niet zo veel tijd meer vrij hebben voor ICTScripters in de vorm van beheerder hebben wij deze status nu officieel gekregen en zijn Ruben en Stefan er voor advies.

Naar de regels wordt gekeken en Willem heeft al een goede versie gemaakt die binnenkort online komt, nog even geduld dus. Op moment dat je een probleem met mij hebt kun je naar Willem toe en als je een probleem met Willem hebt kun je bij mij aankloppen. Mocht je het fijner vinden om dat met Koen te bespreken dan mag dat ook, al hebben wij liever dat het naar de andere beheerder gaat.

Met vriendelijke groet,

Lars Groot
    Beheerder ICTScripters

Maikel lang niet altijd wordt alles gedekt hoor, maar over het algemeen komen we met wat programmeringsopdrachten erbij wel gewoon rond en ik houd er wel iets aan over maar als ik zeg 50 euro per maand is dat al heel erg veel, meestal red ik dat niet.

Met het pakket is niets mis mee, en prijs ook niet. Vaak is goedkoop duurkoop en wat betreft websites wil je gewoon dat alles goed in orde is.
    Als je de faq van Versio leest weet je al voldoende lijkt me ;). Zoals velen weten run ik zelf ook een niet nader te noemen hosting bedrijf. Nu al ongeveer 2 jaar en ik kan er mn brood niet uithalen maar dat is gelukkig ook niet mijn doel. Ik wil gewoon een dienst bieden en ik heb andere bronnen van inkomsten.

Dus, als je goede support kan leveren mag de prijs best wat hoger zijn hoor!

Je zou de cron uit de public_html map kunnen halen en in DirectAdmin laten uitvoeren.
    Of je zou op tijd kunnen controleren m.b.v. een database en de PHP date functie.

Al zou ik eerder voor optie 1 gaan want een cron in de public_html is sowieso niet het veiligste wat er is.

OOP is handiger omdat je dan veel functies en classes hebt die je kan hergebruiken en waardoor code overzichtelijker is en fouten makkelijker te vinden zijn. Bij kleine projecten raad ik OOP af, als je een wat groter project hebt is het zeker een meerwaarde. Ik gebruik het in ieder geval nooit omdat ik het niet kan schrijven maar ik weet dat het wel beter en makkelijker is ;).

Zie: [OOP] 10% OOP naar 100% OOP

Ik geloof niet dat mensen echt de oplossingen in de topics gaan posten. Dat kan je allemaal wel zo bedenken maar dat gaat gewoon niet gebeuren, hoe jammer dat ook is. Ik kan dit niet bewijzen maar ik weet bijna 100% zeker dat dit zo is. Verder zal ik dit samen met Willem, de beheerders en met Koen overleggen gezien wij hier alle 4 een stem in hebben.

De mentaliteit van ICTScripters ligt gewoon erg laag. Meer dan 75% is jonger dan 18 jaar en de meesten kun je gewoon geen vrijheid geven dat er niemand bij is. Daarnaast zijn er ook leden met veel posts die hun eigen site gaan lopen promoten en dat kunnen wij dan dus niet altijd zien. Verder zeg je wel dat iedereen dan de oplossing in het topic moet plaatsen maar dat gebeurd nu ook al weinig als men het zelf oplost, in een chat zal dat aantal waarschijnlijk niet hoger worden.

Verder is er Skype, e-mail en PB waarop je privé kunt babbelen over koetjes, stiertjes en zaken dus ik snap het probleem eerlijk gezegd ook niet.