Posts by MiCa-

Heb je vast gelijk in! Op zich weinig ervaring in deze frameworks maar ken er wel mijn baan in vinden. Vond dergelijke frameworks ook vooral gericht op hedendaags web app ontwikkelingen met vaak nadruk op CMS, E-Commerce, API of combinatie van al deze. Toen de meeste ervaring in Symfony opgedaan en zag niet onmiddellijk een manier om een crimeclub rpg te ontwikkelen in symfony terwijl die er wel absoluut moet zijn volgens mij ja. Beetje te vluchtig willen starten / niet genoeg ervaring opgedaan? Ook vond ik toen dat ik maar heel weinig ingebouwde symfony modules nodig gehad zou hebben waardoor dan toch maar besloten om mijn vertrouwde custom PHP code manier na te streven. Achteraf bekeken vooral dan af te leiden uit controllers, business en data layers dat die wel stukken vereenvoudigd zouden zijn in een framework als bv. symfony! Althans wel blij dat het toch al een serieuze verbetering is in tegenstelling tot plain PHP. In ieder geval, zou heel graag iets nieuw starten in een framework en alles behalve crimeclub. Alleen misschien nog steeds die angst in functie van gelimiteerde mogelijkheden in een framework? Geen idee.. Wil het zeker overwegen. Laravel lijkt me wel super als die zo lightweight is als geclaimd en met blade die dan vrij goed lijkt op twig kan ik er evt. ook snel mee aan de slag. Mijn eerste maanden symfony ervaring (2014-15) vooral ondervonden hoe zwaar het framework wel niet is localhost! Heb echt geen idee de dag van vandaag ook met alweer zoveel generaties betere hardware etc.. Initiele versie 3 ontwikkelingen ergens midden - end 2015 was dan ook een gefaald Symfony cc projetje! Nadat mijn chat toen enorm veel latency veroorzaakte had ik het gehad lol.

Zalig, dit verduidelijkt al enorm veel!

Gaan we komende dagen zeker werk van maken.

Zal waarschijnlijk mail configuratie plaatsen waar ongebruikte social media pagina's in config.php werden samengesteld en dat dan ook ergens verduidelijken in de readme.

Bedankt!

Misschien nog 1 domme vraag. PHPMailer bv, die is slechts op 2 controllers via een modal van toepassing. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die niet bij alle controllers via front-controller word ge autoload? Doctrine & Twig denk ik de enige packages nodig bij iedere request. Kwestie van overhead te besparen waar dat kan?
    Wil ik absoluut kunnen voor de wat zwaardere ckeditor packages. (Ook niet overal nodig)

Zoals die in de applicatie is verwerkt is die 'stuk' zonder aanpassingen in UserDAO.php i.v.m. mailserver, user en ww.
    Standaard zullen emails dus niet verzonden worden als die werden aangevraagd via mafiasource. Had daar spijtig genoeg geen rekening mee gehouden.

Zou zeer handig zijn ja.
    1 twijfelgeval overal waar ik deze composer packages gebruik in de mafiasource require ik dat via het pad vanuit /vendor/... maar als die dan zouden verdwijnen en ik werk via die composer file zal de source dan geen onbestaande code proberen requiren / includen?
    m.a.w. hoe kan ik ervoor zorgen dat dit dan zonder z'n require statement in orde komt?
    Of kan ik verwachten dan tijdens binnen halen met composer?? deze meteen worden meegeleverd op de juiste plaats in vendor met juiste structuur en autoload.php nodig voor de applicatie?

Nu autoload ik vooral alle packages apart dus via die require statements (vendor/..), wat ik vooral van packagist.org kan afleiden is dat voor meerdere packages best 1 autoloader.php kan gebruikt worden of heb ik dat mis?

Blijft allemaal beetje ingewikkeld momenteel het spijt me!
    Zal er wel werk van maken. Als iemand een goeie composer tutorial kent hoor ik het graag!

Zodat ik na mogelijke aanpassingen aan de Github en install ook zo goed mogelijk kan beschrijven aan eventuele gebruikers om alles mooi werkend te krijgen.

Groetjes!

Installer doet het nodige in htaccess (simpele search replace of line replace), maar in Edge zal https redirect niet werken na succesvolle installatie. (Zie github issues)

Verder is PHPMailer altijd stuk of je nu de laatste versie update of niet. (App gewijs)
    Dient in src/Data/UserDAO.php lijn 295 en 298, evt ook 300 aangepast te worden. Er word vanuit gegaan dat het de instellingen voor het email adres [email protected] betreft. (Enkel user no-reply & juiste pass noodzakelijk indien mail server niet van webserver verschilt)

Veel te weinig ervaring met composer om deze netjes in de repo in te kunnen laden, zal het absoluut bekijken bedankt!
    Moet ook eerlijk toevoegen, zeer verouderde libraries op twig na.

Vlug even bekeken en heb al het volgende kunnen samenstellen.

Zou dat zoiets kunnen zijn in mijn public_html folder als composer.json?
    Weet ook niet meteen hoe dat in z'n werk zou gaan tijdens een pull bv worden de externe libraries dan gewoon mee bezorgd?

Is de bedoeling dat al mijn vendor files in die directory komen. Heb ook wel 2 andere packages zitten in web/lib/ echt geen idee hoe ik dat zou kunnen 'requirren' naar de juiste directory. /lib/ckeditorgame ook weer een apart geval werd manueel aangepast voor een in-game stijl.

Zou dat zeker zien zitten om er eventueel een community rond te bouwen. Er blijft allesinds steeds genoeg werk, en we blijven het graag doen ookal kunnen kern redenen soms vaak verschillen! Wil dan voorlopig ook even focussen op 't quality code aspect, lijkt me zeer interessant om doorheen te werken.

Heb meteen even een virustotal scan laten uitvoeren, kan gerust dubbel gecheckt worden met je eigen public_html.zip download ;)
    https://www.virustotal.com/gui…70c2d0399efd3a5/detection

Groetjes!

Beste leden,

Breng jullie graag op de hoogte over mijn open-source release.
    Source code en tal van info is te vinden op https://github.com/Mafiasource/Mafiasource
    Dat deze release een mogelijkheid mag bieden voor alle crimeclub enthousiasten om van start te kunnen gaan zonder van 0 te moeten herbeginnen.

Er waren eerst twijfels om eventueel geen geschikte koper te zoeken, maar na enkele weken alles op een rijtje te zetten toch maar besloten om er zoveel mogelijk anderen een plezier mee trachten te doen en hen proberen te stimuleren tot programmeren. (Al is het maar knutselen)
    Heb in het verleden het geluk getroffen om van start te kunnen gaan in een illegale source anders ging ik jullie 9/10 geen open-source cc kunnen aanbieden. Heb crimeclub zo goed mogelijk trachten te herbouwen vanaf 0 met een eigen unieke twist en kleine verschillen in gameplay.

Hoop in eerste instantie dat het project velen kan helpen en doen bijleren ookal is mijn project verre van perfect!
    Onder MIT licentie vrijgegeven.

Vandaag ook meteen mijn eerste code quality check ooit doorstaan. Er zal nog actief gewerkt worden om een zo goed mogelijke quality score te behalen. Zal mijn best blijven doen om bugs ook zo snel mogelijk te fixen. Verder kan ik momenteel weinig beloven i.v.m. toekomstige updates aangezien ik aanvoel vrij klaar te zijn met CrimeClub programmeren in het algemeen, en dus ook een van de redenen tot deze release. Enjoy!

Demo is te vinden op mafiasource.nl men kan inloggen met volgende gegevens:
    Gebruikersnaam: ms-demo
    Wachtwoord: demo-ms

Vriendelijke groeten
    Michael

Interessant! Lokaal krijg ik de error wat me niet vreemd lijkt uiteraard:

Code
    Access to XMLHttpRequest at 'file:///C:/Users/./././test.json' from origin 'null' has been blocked by CORS policy: Cross origin requests are only supported for protocol schemes: http, data, chrome-extension, edge, https, chrome-untrusted.

Even jouw error opgezocht en op het volgende gestoten:
    https://stackoverflow.com/ques…r-to-search-for-length-in
    JSON.parse() op die data al eens geprobeerd net na inlezen, net voor .each(), de each vervolgens op die JSON.parse()'ed data?

Slordig omgebouwd tot codepen en die lijkt wel een table te genereren: https://codepen.io/MDevBE/pen/yLadwWa
    Ben je zeker dat deze lijn code wel werkt? $.getJSON("test.json", function (data) {
    Heb ik in die testpen wel vervangen met een var data = alle data in een array. (onveranderd zoals je file)

Eens verder zitten knoeien in die pen, het vervangen [ { werkt niet!
    Zou toch eens je data dumpen in een log na het inlezen en kijken of daar iets misliep!

Al jaren vaste neostrada.nl klant. Zeer doenbare prijzen en een geweldige customer support! Hun hebben trouwens ook enkele maanden terug dacht ik hun prijzen iets opgetrokken ;) Cost of doing business?

Misschien het gelijkaardige deel code proberen vinden in de originele bitcoin source?
    https://github.com/bitcoin/bit…6c36974088a8ed4d9f0f29898
    Of meest recentste?
    https://github.com/bitcoin/bitcoin

Snel even door de code gelopen en heb echt geen idee..
    Maar als het BTC algoritme is wat je wenst dan lijkt het me in ieder geval slimmer on dan effectief vanuit bitcoin's source te vetrekken i.p.v. litecoin nee? Jammer dat merkleroot me ook niet onmiddellijk iets zegt hah binnenkort even opzoeken ;)

Veel succes alvast!

Wil niet vervelend overkomen maar pas op met het overkopen van hostingpakketten, theoretisch gezien blijft de effectieve aankoper toch eigenaar v/h pakket? Laat het netjes gebeuren @ iedere mogelijke koper met een effectieve eigenaar transfer die dan plaatsvind!

Ja excuseer inderdaad! Dom van me..
    Ik ga ook dadelijk afsluiten hier met mijn laatste taakjes en kom ik terug op dit onderwerp :)

Had allesinds al vaker dev talks gevolgd betreffende het onderwerp, niet specifiek plugin gericht maar algemeen voor het efficiënter en dynamischer koppelen van zaken. :)
    Veel van die talks vooral de php gerichte hadden het ook dikwijls over die object interfaces.

Moet ook eerlijk zijn dat tot voor jouw bericht ik hier ook nog vrij weinig heb rond ontwikkeld maar zal zeker eens een demotje trachten samen te stellen zo dadelijk ;)

Toch nog geen tijd gevonden tot nu zal voor deze namiddag zijn sorry!

Ja, en hoeft niet persee leeg te zijn. Ik zie Volomike zijn code voor de class Pluggable makkelijk in een interface passen en overigens de class plugin grotendeels hetzelfde die uiteraard pluggable interface extends. (Class Plugin extends Pluggable, volomike doet het wel omgekeerd)
    Wat je altijd kan doen is de functies onderin het script een deel uit laten uitmaken van de pluggable interface, zo kan je er nog iets vrijer mee werken zowel binnen als buiten je plugin class :)
    Bedoelde dan ook dat in de eerste zin met makkelijker uitbreidbaar aangezien het een beetje vanzelf spreekt om die functionaliteiten over te laten aan de interface zonder dat je deze in plain php hoeft samen te stellen en zonder dat je base class plugin hiervoor hoeft te veranderen.

De interface pluggable zou op die manier gewoon al jouw voorziene modules/functionaliteiten kunnen bevatten die de plugin class dan netjes kan verwerken (setten/getten?) of gebruiken.

Lijkt mij wel een goeie aanpak, waarom een deel van je werk niet slimmer aanpakken door gebruik te maken van object interfaces?
    Ik kan het verkeerd hebben maar de code van Volomike zou perfect gebruik kunnen maken van deze interface functionaliteit waardoor je net die 'hooks' makkelijker kan realiseren en scheiden van elkaar.

Ik zie het dan als 1 class(plugin) met 1 interface(pluggable), de interface die is uitbreidbaar met jouw modulaire functies en de class extends die interface waardoor je vrij bent in je class om om het even welke handeling uit te voeren met interface functies inbegrepen. je kan wel enkel public functions aanmaken in een interface. en geen construct, destruct o.i.d.

http://php.net/manual/en/language.oop5.interfaces.php

Zet eens volgende 3 lijnen code helemaal bovenaan in het script die wordt opgeroepen bij baseurl, zorg ervoor dat niets anders wordt uitgevoerd voor alleer die error reporting is geset en hopelijk krijg je een error te zien.

Code
    <?PHP
    ini_set('display_errors',1);
    ini_set('display_startup_errors',1);
    error_reporting(-1);

Zeker toepassen wat Aaron zei om je applicatie volledig bug vrij te kunnen maken!
    Zonder deze error reporting in te schakelen weet je nooit helemaal zeker of jouw code wel 100% bug vrij is op syntax fouten of waarswhucingen.

Wil ook nog toevoegen aan Aaron's bericht wanneer 'de fout' geen errors meespeelt is het geen syntax fout maar kan het ook een menselijke fout zijn in code.
    Hier kan het handig zijn gebruik te maken van:

Code
    <?PHP
    var_dump($variabele);

Waarin $variabele eender welke data bevat.
    Dit zal jouw variabele in kwestie geheel outputen van formaat tot inhoud.
    Ook zeer handig tijdens het debuggen! :)

Overigens zal een 500 fout altijd optreden door een verkeerde configuratie in je .htaccess file. (of dieper in server configuratie bestanden maar meestal niet!)
    Zou zeker die ook eens na-checken vooraleer je andere zaken onderzoekt!

Naar mijn weten is het ook mogelijk een 500 error te krijgen via PHP meestal zal dit dan gepaard gaan met fatale error(s) of de http headers die verkeerd bepaald worden via PHP.

Heb het over websites die in ons bedrijf al meer dan 10 jaar bestaan en dat zijn er een hele boel.
    Inderdaad zijn alle mysql functies aanwezig in alle scripts en dit zou mijn baas een zeer groot verlies oplevern..

Jullie moeten mij niet de les spellen i.v.m. PDO of MySQLI want ik ben de persoon die ervoor gezorgd heeft dat ons bedrijf vanaf 2013 PDO gaat gebruiken voor alle projecten sinds dien..

Zoals eerder vermeld hebben we nog steeds +300 websites die gebruik maken van mysql_, hier word ook beetje per beetje aan gewerkt!
    Het is onmogelijk voor ons om al deze aanpasingen door te voeren in een zeer korte tijd, vandaar onze keuze om PHP5+ te gaan blijven gebruiken tot we kunnen overschakelen naar 7 maar dit is volgens ons pas mogelijk tegen 2020 ;)

M'n baas ziet zelf ook in dat dit niet allemaal in een korte tijd kan gebeuren aangezien we een flink verlies zouden maken.
    Ik zeg niet dat we er geen aandacht aan besteden! Ik zeg enkel dat het een zeer grote stap is voor een groot bedrijf die niet zomaar even kan genomen worden, we moeten rekening houden met heel veel klanten en ons ook kunnen blijven focussen op openstaande projecten.