Posts by MiCa-

Citaat van zwpgangster

Dit werkt perfect, echter als je dan op het linkje klikt voor te melden, dan opent de fancybox niet maar opent die het rechtstreekse php bestand ipv de popup. waar kan dit aan liggen.

Die url waarop geklikt word is op 1 of andere manier niet correct gelinkt in je javascript, indien het een url met php extensie betreft dan is het doorverwijzen naar de betrefende PHP pagina het juiste standaard effect. Je zal die meld link klik moeten doorspelen naar je fancybox. Na al je JS code in je functie die de klik opvangt kan je na event mee te spelen een laatste regel `event.preventDefault();` toevoegen. (Wel nog voor je eerste return statement) Dit zou indien correct gelinkt de standaard PHP pagina doorverwijzing moeten de-activeren.

Code
    document.querySelector('#someId').addEventListener('click', function(event){ //klik
        // Evt. extra .each() vereist indien meerdere meldknoppen
        // ..querySelectorAll('.someClass').each().addEventListener..
        //speel url mee naar fancybox?...

event.preventDefault();
    });

Een andere simpelere maar misschien niet zo nette manier kan de <a> href tag vewrijderen / vervangen door javascript:void(0); zijn. Misschien er helemaal geen <a> element van te maken?

Klopt die .nl / .com eigenaren dienen dan bv. het volgende als DNS-record in te stellen:
    Type: A | Naam: domain.ex | Inhoud: 127.0.0.1 (Niet localhost maar jullie bedrijf webserver IP adres)

In plaats van dat ze hun domain.ex verwijzen naar een eigen webserver voeren ze het IP adres van jullie webserver in.
    Verder dient niet enkel DNS van die klant gewijzigd te worden maar moet jullie bedrijf's webserver dit gelinkte .nl / .com domein ook opvangen en doorverwijzen naar die gebruiker zijn user directory net zoals zijn subdomein dat nu al doet. (Vermoedelijk)

Valt ook te automatiseren, voorbeelden genoeg online. Mits uiteraard die domein eigenaar z'n samenwerking t.e.m. DNS. Al zou ik zelf niet onmiddellijk weten hoe. Denk wel meteen aan een API ja.

Een andere optie kan ook zijn die klant zijn domein z'n nameservers aan te laten passen naar de nameservers van jouw webserver. Zo dient de klant nog steeds t.e.m. nameserver wijzigingen mee te werken waarna je webserver zo goed als bijna volledige controle over het domein zal krijgen. Daarna dien je er dan zelf voor te zorgen dat DNS + domein linken naar juiste plekje op de webserver goed komt. (Bij de eerste puur DNS optie zou enkel het domein linken op webserver voor jouw van toepassing zijn)

Dag Jeroen

Lijkt dit in orde?
    Kernel Version: 3.10.0-962.3.2.lve1.5.24.7.el7.x86_64
    Ik vermoed dat de onderliggende linux versie nr. 5.24.7 is?
    Dan denk ik dat 3.10.0 onze CloudLinux kernel versie is.

5.24 een stuk hoger dan 5.16 dus dat zou goed moeten zitten?

Groetjes
    MiCa

Beide functies get_users_to_mail() en indd member_mailer() eens bekijken en waarschijnlijk uitbreiden kan gepaard gaan met uitbreiding van dat mail script zelf.
    Daarmee bedoel ik je kan bijvoorbeeld een extra "post_var" gaan plaatsen a.k.a. HTML Input die je een range laat selecteren van users. Een HTML select input met "presets" 'groep 1', "groep 2",.. zou ook kunnen denk ik?

Kan misschien ook geen kaad dan te kijken wat post_var() precies doet zal waarschijnlijk geen aanpassingen vereisen maar in je mail script kan dan misschien een erxtra post_var() komen voor die range van users.

Is post_var('sendto') al geen range van users of gewoon allemaal?

Als $res is wat ik denk (Array met alle users) kan member_mailer() meteen de email naar alle users sturen binnenin die functie.

Mocht je kiezen z'n range bij te bouwen kan je manueel in groepen versturen door zelf wat tijd tussen elke verzending te laten en uiteraard je range niet vergeten aan te passen bij elke verzending. Dat alles zou ook geautomatiseerd kunnen worden a.h.v. tijdsgebonden cronjobs bv. zodat je het manueel verzenden in groepen kan automatiseren om menselijke verzend fouten dan ook tegen te kunnen gaan.

Hi Milan,
    Bezorg je me even je .htaccess en config.php via pb? Zal dat even bekijken en enkele suggesties samenstellen.
    Denk namelijk niet dat een niet-werkend static domein problemen zou veroorzaken maar dat kan wel op striktere servers. Vergelijkbaar met missende bron bestanden. (missing resources, 500 err)

In principe kan static in config.php probleemloos vervangen worden door www als ook je web app via het www. domein werkt.
    Dient dan ook in de css bestanden aangepast te worden.

Een witte pagina op je base domein (/) kan perfect ok zijn voor installatie.
    Werkt je /install url?

Zie net op coinomics.cc/install dat een 500 error word getoond, heb al enkele vermoedens. Zal je verder bijstaan bij je volgende reactie in pb.
    Je base domein gooit wel een 403 Forbidden die ook voor problemen kan zorgen.

Code
    $user->info = preg_replace("\expressie\",
      '<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/SmTNOqFoAgg" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>',
      $user->info
    );

Bovenstaand voorbeeld zal in de $user->info string letterlijk het woord expressie gaan vervangen met die exacte iframe beschreven in de code en die gewoon weer in de $user->info (= preg_replace(..)) string opslaan.
    Enige wat nog rest is enkele zaken dynamisch ingevuld krijgen zoals bv. het filmpje zijn URL. Dat kan je overlaten aan de \expressie\ die bv. een youtube URL kan matchen a.h.v. een regex patroon om die dan als variabele vb: \1 te kunnen gebruiken in je replaced content ($replacement, param 2) https://www.php.net/manual/en/function.preg-replace.php

Voorbeelden van hoe dat replacen werkt vind je in je eigen topic code al weet ik nu niet 100% of die naar behoren werken.
    Wat misschien ook handig kan zijn is https://regexr.com/ https://www.regexlib.com/cheatsheet.htm & https://www.php.net/manual/en/….reference.delimiters.php

Gooi het eens online ja.
    Beschrijf dan ook even de stappen om het probleem te kunnen reproduceren en ik bekijk het even!
    Kan niets beloven want vrees dat ik snel verdwaald zou geraken.

Waarom zou moorden op een andere PHP versie draaien dan je gehele site?

Kan jij het online gooien onder een website en alles van error reporting inschakelen? Misschien vinden we al iets bij mogelijke errors?

Aangevallen gebudge speler gaat niet dood maar aanvaller krijgt wel geld?
    Kan deze query zijn:

Code
    $sql->query("UPDATE users SET attwin = attwin + '1', cash = cash + '" . $winst['cash'] . "', power = power + '" . $winst['power'] . "', health = health + '" . $health['optellen'] . "' WHERE id = '" . $own['id'] . "'");

En toch werd nodige IF statement in mijn post hierboven beschreven niet uitgevoerd anders was aangevallen speler wel dood gegaan (health = 0) volgens de query in kwestie. (post bovenin)

Awh had gekund, zou het niet onmiddellijk weten tiger.
    Wat vermoedelijk zeker is is dat je dus bij fout op 1% health nooit in blokje if($own['health'] <= $health['user']) { terechtkomt vgm in 2 plaatsen.
    Want daar word health dan op 0 gezet in een db query. (2 queries die health 0 zet?) Je zou kunnen proberen om eens te bekijken wat er in die variabelen zit bij dezelfde problemen na te bootsen:
    echo "<pre>";
    var_dump($own['health']);
    var_dump($health['user']); // Int 1 - 3?
    echo "</pre>";
    Bij jouw exact prob. zou own health dus altijd groter moeten zijn dan health user wat niet de bedoeling is wanneer health op 0 moet gezet worden volgens bovenstaande if..
    Mogelijks moet je daarna dus in code die beide variabelen bepalen gaan 'oplossen' (en als ik het goed heb) zou je dus enkel probleem 1% health moeten oplossen (derest werkt prima?) Zal effectief een extra if worden denk ik zodat rekening kan gehouden worden met dat 1% probleem ;)

Volgens jouw code weten we al (boven die if) $health['user'] = rand(1,3); ranged altijd tussen 1 of 3 d.w.z. dat own health indien er dood gegaan moet worden altijd moet kleiner zijn dan of gelijk aan health user (1 - 3) om die health op 0 query toe te passen.

Dit aanpassen zou het eventueel bij wonder kunnen oplossen: $health['user'] = rand(1,3); // naar 0, 3 of 2, 3 maar zou 't niet kunnen met zekerheid zeggen, kan andere delen breken. En zelf eht geen idee wat own health allemaal kan inhouden.

Bovenstaande telkens van toepassing op 2 plaatsen in je code vermoedelijk acties aanvaller - slachtoffer onderscheiden?

Dacht al dat ik dit eerder had gezien!
    Zou al enorm schelen moest je zelf het if statement kunnen vinden en delen waar je denkt dat het precies foutloopt. met evt. de nodige variabelen erbij.
    Nu weet ik bv. nog steeds niet bij welke blok code het zou foutlopen :P Welke fout() of mislukt() krijg je bv. te zien?

Om eens en andere vraag te stellen dan in je oude topic? Staat je health veld in de database toevallig op unsigned? (Enkel positieve waarden)
    Want dan vermoed ik dat de volgende if 2/3 niet uitgevoerd word:

Code
    $health['user'] = rand(1,3);
     if($user['health'] <= $health['user']) {

Onder die if ga je health op 0 zetten van $user[id] wat de bedoeling is dacht ik? Ookal is user health 1?

En volgens deze query beland je mogelijk 2/3 nooit in bovenstaande if indien $user health 1 is?

Code
    } else {
     $sql->query("UPDATE users SET attlose = attlose + '1', cash = cash - '" . $winst['cash'] . "', health = health - '" . $health['user'] . "' WHERE id = '" . $user['id'] . "'");

Misschien probeert deze query health: 1 = 1 - 2 met mogelijk sql fout?

Absoluut niet zeker, leest niet zo eenvoudig sorry.
    Zou toch eens bekijken of dat veldje toevallig unsigned is of niet maar zou in principe weinig moeten schelen.. 1 - 2 word dan ook gewoon 0 denk ik (bij unsigned)?

Tiger, als dat veld niet bepaald unsigned is zou 't bovenstaande niet van toepassing zijn hoor. Indien van wel misschien zelf ook niet indien die laatste opmerking 1 - 2 = 0 zou kloppen. ;)
    Aangezien ik ook niet 100% weet hoe unsigned zou werken zou het kunnen dat je een extra if moet voorzien om met 'health' waar mogelijk onder nul te gaan op te lossen. Zal dus waarschijnlijk zeer dicht tegen code blok 2 (db querie) leunen om in de query niet onder 0 te kunnen gaan. Dus alleen van toepassing zijn indien je met een sql error zou zitten i.v.m. niet onder 0 kunnen gaan unsigned health veld.

Thanks Jeroen,

Dat wat ik wil beginnen in laravel is momenteel een simpele blog en nieuwswebsite om die eerste ervaring in het framework op te doen.
    Daarna zat ik te denken om een geheel nieuwe fantasy RPG te beginnen en niet zo zeer meer mafia getint.

Verder is iedereen vrij tot bijdragen aan de huidige mafiasource repo a.h.v. forks en pull requests.
    Zal mijn best doen om binnenkort een contribute.md te voorzien.
    Zijn er nog zaken die ik moet op orde stellen om bijdragen mogelijk te maken in Github?
    Zal het absoluut eens goed doornemen binnenkort!

Ga niet al te streng zijn met code te aanvaarden zolang die enkel in de juiste lagen belanden en even grondig door mezelf werd getest.
    Kan zijn dat ik anderen hun code wel snel even omzet naar de standaarden v/h project, vooral dan code stijl gewijs vaak niets ernstig.
    Ook probeer ik zo snel mogelijk de laatste in mijn ogen slordigheden in verkeerde lagen zo snel mogelijk op te lossen naar de toekomst toe.
    Vb. kan zijn forum navigatie html in ForumService Business of een deel van convertEmoticons.. Niet netjes van mij, hoort in de View.

Alles wat in de github onder projects staat en effectief in progress kolom staan is iets waar ik actief aan bezig ben en soms enkele dagen aansleept.

Groeten

Code
    if(strpos($locatie, $foutbezig) !== false)
    {
        echo "Internet fout, ip adres doorgegeven aan domein houder.";
        exit(0);
    }

Zal volgens mij beter zijn aangezien je $array enkel strings bevatten zonder enige reguliere expressies ;)
    Merk op dat de variabele posities ook werden omgekeerd en een extra !== false check bevatten.

Opmerking: SQL & PHP statements in de URL gaan ?blokkeren? exit(0); lijkt mij een vreemde handeling. In de eerste plaats zouden sql statements in de url sowiso nooit mogen uitgevoerd worden server-side uiteraard!. Zo zou iedereen queries naar wens kunnen runnen tegen je database die mogelijk ongewenste info blootgeven. Ontsmette (Sanitized) $_GET en $_POST globalen kunnen je wel helpen dynamische queries te bouwen.

thanks werkt perfect !

is het mogelijk om makkelijk daily/missies toe tevoegen ?

Bekijk even de DailyChallengeService & DailyChallenge klasses in src/Business & src/Business/Logic/game/Statics
    Met wat basic programmeer kennis kunnen die eenvoudig uitgebreid worden.
    En dan in het stuk code waar deze nieuwe challenge moet opgeteld (+ evt. uitbetaald) worden plaats je:

Code
    // Helemaal bovenaan de file use statement:
    use src\Business\DailyChallengeService;

// Daily $challengeID optellen met $amount (optioneel, standaard 1) voor $challengerUserID (optioneel, indien leeg ingelogde gebruiker)
    $dailyChallengeService = new DailyChallengeService();
    $dailyChallengeService->addToDailiesIfActive($challengeID, $amount, $challengerUserID);

Opassen met $challengeRewardDbFields uit te breiden, controlleer goed /app/cronjob/day.php zodat nieuwe prijzen netjes ingecalculeerd worden. (fields enkel van toepassing op tabel user)
    Voor missies is het zelfde werkwijze maar het optellen een beetje uitgebreider, stuur gerust een PM als je er niet uit geraakt! ;)

Ziet er goed uit maar persoonlijk stoort de achtergrond mij bij de voorgrond (content) kleur keuze!
    Je content blauw naar een matig donker orange of bruin zou misschien al veel goedmaken in mijn ogen.
    Of je achtergrond een passende foto lichter of donker blauw getint.
    Natuurlijk dan ook persoonlijke smaak!

Succes!

Is perfect mogelijk maar dan wil je best maar 1 (basis) domein laten crawlen door zoekmachines. Cruciaal om lager ranken te vermijden! Ik zou indd. voorstellen om via een 301 redirect te werken van alle kind domeinen naar je basis domein. Wil je hierbij dat het kind domein zichtbaar blijft en niet verandert naar het basis domein? Dan bieden verschillende domein providers een blind redirect aan voor deze methode met eenzelfde effect behalve dat het kind domein nu wel onaangepast blijft in de adresbalk. Voor webinhoud versies in verschillende talen kan het absoluut geen kwaad om deze nog eens apart te laten crawlen, als je hreflang tags in orde zijn gebeurt dit bij de meeste zoekmachines automatisch.

Dus Google en andere zoekmachines meerdere domeinen laten inlezen voor eenzelfde inhoud is zoals iedereen het hier al verklaard een bad practice wat strafpunten oplevert in ranking. Maar meerdere domeinen kunnen perfect linken naar 1 en dezelfde inhoud als slechts 1 basis domein word gecrawld bij alle zoekmachines en geen enkele andere van je (duplicate content) domeinen! 301 (blind) redirect hier dus wel ideaal vermoed ik!