Posts by Jesse

Hey lezers,

Ik heb een vraagje.

Ik heb iemand die mijn een vraag stelde of iets mogelijk was. als je een hele lijst met producten hebt en daarin heb je subcategorieën bijvoorbeeld.

- roos
    --- speciale naam
    -- speciale naam
    - tulp
    -- speciale naam
    -- speciale naam

wanneer je in een pdf roos of tulp selecteert en daarna op zoeken drukt gaat hij op google zoeken. wanneer je op die speciale namen gaat staan gaat hij ook zoeken maar vind hij niet het juiste resultaat want hij moet eigenlijk het woord roos of tulp meenemen in zijn zoekopdracht. Is het mogelijk in een word bestand allemaal linkjes te maken waarbij hij automatisch op het woord in de hoofdcategorie zoekt en daar de speciale naam aan toevoegt?

Whatsapp desktop uit

Eindelijk is het zover Whatsapp heeft vorige week woensdag een desktopversie voor Windows en Mac uitgebracht. Deze versie is het zelfde als de bekende browserversie van Whatsapp. Ook heb je nog steeds je mobiel nodig om hem te koppelen en de berichten verlopen nog gewoon via je telefoon. De browserversie is de downloaden op de website van Whatsapp.

Mogelijk videobellen via Whatsapp

Al een tijdje kun je via een internetverbinding bellen met whatsapp. In een betaversie die te gebruiken was voor mensen die zich daarvoor aangemeld hebben was een extra knop te zien waarmee je video kon bellen. Echter is er daarna snel een andere betversie uitgebracht waar de functie weer verdwenen was. Mogelijk was het nog niet de bedoeling dat de testers deze functies gingen gebruiken.

Ga jij Whatsapp installeren op je pc of mac?

Vandaag was ook in het nieuws dat veel gok apps in strijd zijn met de wet. Volgens mij ving ik op dat er ook een paar tussen zaten met virtueel geld maar pin me er niet op vast.

Facebook en Facebook Messenger uitgebracht voor desktop
    Vanaf nu is Facebook te downloaden als app in de Windows Store. Tegelijkertijd hebben ze ook een app voor de berichtendienst Messenger uitgebracht. Beide apps bieden enkele voordelen ten opzichte van de browserversie. Zo worden status updates in de live-tegels en kunnen er meldingen worden weergegeven in het activiteitencentrum van Windows 10.

Instagram uitgebracht voor Windows 10 Mobile
    Er is een app voor het sociale media platform Instagram uitgebracht voor Windows 10 Mobile. Er is nog geen desktop-versie van de app uitgebracht.

Whatsapp voor desktop in ontwikkeling
    Uit vertalingen van de nieuws site van Whatsapp blijkt dat ze bezig zijn met een versie van Whatsapp voor de desktop. Uit de vertalingen blijkt dat ze bezig zijn met een versie voor Windows en Mac, echter word er nog niet gesproken over een vereiste versie van het systeem.

Whatsapp nu al te gebruiken op de pc
    Whatsapp is ook nu al te gebruiken via de pc maar dan via de Browser. Je moet dan je mobiel koppelen zodat je Whatsapp via de browser kunt gebruiken. Zie hier een instructievideo hoe je Whatsapp in je browser gebruikt.

Waarschijnlijk moet je ook in de desktop-versie je telefoon koppelen zodat je Whatsapp kunt gebruiken.

Whatsapp nieuws
    Whatsapp plaatst regelmatig nieuws waarna vrijwillige vertalers het kunnen vertalen naar hun eigen taal.

Een tijd terug kondigde Microsoft aan de 15 GB gratis cloudopslag terug te brengen naar 5 GB gratis opslag. Ook zou het abonnement voor onbeperkte ruimte verdwijnen omdat er mensen waren met 75 TB aan opslag. Al gauw kwamen er vele reacties van gebruikers die de gratis dienst gebruikte dat ze teleurgesteld waren. Microsoft kwam toen met een website waar je je kon intekenen dan zou je 15 GB gratis opslag blijven bestaan.

Wanneer je nu gaat checken hoeveel ruimte je precies hebt zal het je waarschijnlijk al opgevallen zijn dat Microsoft je opslag heeft teruggeschroefd naar 5 GB. Er staat nu nog 10 GB extra opslag bij deze is tot 28 juli van dit jaar geldig daarna zal deze verdwijnen.

Nieuw abonnement
    Wanneer je je OneDrive wilt upgrade kun je niet meer kiezen voor een abonnement van 100 of 200 GB hiervoor is een nieuw abonnement van 50 GB in de plaats gekomen. Wanneer je een Office 365 abonnement neemt heb je een maximale opslag van 1 TB. Het bedrijf meld dat wanneer je nog een lopend abonnement hebt bij OneDrive ervoor jou niks wijzigt.

Compensatie
    Wanneer je als gratis gebruiker meer dan 5 GB op je Ondrive hebt staan zal je 3 maanden van te voren een bericht ontvangen met de wijzigingen ook zal je de aanbieding krijgen om één jaar gratis Office 365 abonnement te nemen met een opslag van 1 TB.

Wanner je niet ingaat op deze aanbieding en je bestanden laat staan zal je account na 90 dagen om worden gezet in een Alleen lezen account. Vanaf dan kun je nog 7 maanden bij je bestanden daarna zullen ze verwijderd worden.

Mensen die hebben ingetekend.
    Ik heb mij toen der tijd ingetekend op de website van Microsoft om mijn 15 GB te behouden. Ik kreeg daarom een paar dagen terug het volgende bericht. (zie Bijlage )

Oplichters hebben nep sms'jes verstuurd naar iPhone gebruikers verstuurd. In deze berichtjes stond dat het Apple ID van die desbetreffende gebruikers was verlopen. Bij dat sms'jes zat ook een link die naar een website linkte waar je je gegevens moest invullen om je Apple ID te herstellen. De oplichters hadden als doel je creditcard gegevens te bemachtigen. Nog onbekend is hoeveel slachtoffers er zijn.

Wanneer je zo'n sms'je krijgt word je geadviseerd het berichtje gelijk weer te verwijderen.

Binnenkort word een abonnement waarbij je een telefoon krijgt als lening gezien. Ze brengen de abonnementen onder de mensen onder het mom je krijgt er een gratis bij. Maar echter betaal je in je abonoment een bepaald bedrag voor het toestel. Dit word gezien als "koop op afbetaling" zo heeft de hoge raad bepaald.

De providers waren hier natuurlijk niet mee eens en zijn in gesprek gegaan met de minister van financiën. Echter zijn ze er samen niet uitgekomen en gaan binnenkort de regels toch in.

wat gaat er veranderen?
    - Na de reclame spotjes van mobiele providers word de bekende slogan "Geld lenen kost geld" toegevoegd
    - Als de waarde van het Toestel hoger is dan €250 dan moet eerst je Financiële situatie getoetst worden mensen met hogere schulden kunnen geen abonnement afsluiten.
    - Ook zal je 'lening" aangemeld worden bij het bureau kredietregistratie

Mensen met schulden kunnen nog wel een simnonly abonnement afsluiten deze is zonder toestel en word niet gezien als lening.

Wat vind jij van deze nieuwe regeling?

(bron)

Ik zou liever een stabiel systeem willen hebben dan een nette(re) foutpagina.

Opmerkelijk dat zij hier op deze manier in investeren. Verwachten ze meer bezoekers op foutpagina's dat ze zich gedwongen voelden deze te pimpen? :/

Iedereen wil natuurlijk een zo'n stabiel mogelijk OS. Maar als het dan fout gaat is het ook wel fijn dat er een mogelijke oplossing aangereikt word.

Windows 10 krijgt in de gevreesde blauwe schermen een QR code. Als je deze scant kom je nu nog op een algemene pagina van Microsoft, later moet deze code gaan verwijzen naar de pagina met de mogelijke oplossing. Fijn want dan hoef je niet heel de foutcode over te schrijven. Mogelijk dat deze in de aankomende grote update van Windows 10 zit verwerkt.

Ik zou het ook fijn vinden als ze deze functie ook bij andere foutmeldingen inbouwen. Wat zou jij ervan vinden als ze dit ook bij andere foutmeldingen inbouwen?

Er word al heel lang gesproken over een grote update voor Windows 10 ook wel de Redstone update genoemd. De Redstone update bestaat waarschijnlijk uit twee delen. Het eerste deel van de update word rond 29 juli 2016 verwacht. Dit is tevens de eerste verjaardag van Windows 10 en daarom word er ook steeds meer over de verjaardag update gesproken.

Aanpassing startmenu
    De instelling en account knoppen zullen in een apart menu komen waardoor de geïnstalleerde applicaties meer op de voorgrond komen. De aanpassing zijn nog niet definitief. Microsoft is zich er van bewust dat ze voorzichtig moeten zijn met de aanpassingen van het startmenu dit hebben ze gemerkt bij Windows 8.

Windows Hello
    De Windows hello functie was er eerder alleen om apparaten te ontgrendelen. Met de nieuwe update krijgen ook bepaalde apps de functie waardoor je met de Windows hello functie in die apps kunt inloggen.

Windows 10 nog maar een paar maanden gratis
    Windows 10 is tot zijn eerste verjaardag gratis te verkrijgen daarna is hij voor niemand meer gratis.

Ben jij benieuwd naar de verjaardag update?