Posts by FangorN

Los daarvan kunnen ze het waarschijnlijk gewoon niet meer bijhouden, een "backup van het internet" zit er vandaag de dag niet meer in. Het lijkt mij onmogelijk (of in ieder geval steeds lastiger) om alles te blijven monitoren.

Daarnaast wordt de gebruiker ook steeds slimmer (mogelijk ook mede vanwege het zelf licht paranoia worden van alle mogelijke surveillance en de wens om de eigen privacy beter te waarborgen - averrechts effect much?) en de middelen steeds gebruiksvriendelijker.

Als ze dan toch met dit nieuws naar buiten treden houdt dit misschien in dat ze zelf al "opgeschaald" zijn, in die zin dat het simpelweg niet meer nodig is om alles te monitoren (of gewoon niet meer praktisch is) omdat ze via "herkenningspatronen" of op anderlei wijzen veel selectiever kunnen zijn in hun monitoring.

/tinfoilhat

In ieder geval weer genoeg voer voor al die conspiracy theory fanatici.

God Bless America.

Meh, strip alle functionaliteit die traag is, integreer allerlei bruikbare componenten, stem dit alles op elkaar af en optimaliseer dit vervolgens voor mobiel met allerlei trucs, mja nogal wiedes dat dat sneller is he :).

Ladies and gentlemen, the #hypetrain is now departing from platform four.

Voorheen wees deze URL naar de Koreaanse website van StarBucks (pagina bevat nu enkel een iframe naar de huidige URL, maar dat werkt niet waarschijnlijk vanwege same origin policy).

Anyhoo, het ziet er niet naar uit dat jouw maaksel unicode ondersteunt.

En een URL shortener met vertraging en reclame (waar je voor zou moeten betalen om deze te verwijderen? wut?), ik weet niet helemaal wie daar op zit te wachten. Er zijn volgens mij genoeg snelle(re) en gratis alternatieven.

Ik kan hier ook niet helemaal uit afleiden wat jouw "kunnen" is; als ik naar de broncode van sturl.nl kijk dan is er in ieder geval nog ruimte voor verbetering want hier is nog het een en ander mis.

Als dit bedoeld is als een soort demonstratie-site dan is het misschien een idee om daar wat meer (verschillende) dingen neer te zetten waaruit je kunnen blijkt, in plaats van een single-purpose-website (moet dat trouwens niet "statistics" zijn in plaats van "statics"?).

En to be fair, de functionaliteit van deze site is niet bepaald complex of uitgebreid, dit zou een losstaand "script" kunnen zijn.

ik ben zeker dat ping werkt, in ssh werkt het wel.

Mja maar in een shellscript (of cron, om maar een dwarsstraat te noemen) zijn de paden naar dit soort commando's vaak niet bekend, daarom doe je er volgens mij verstandiger aan om het /pad/naar/het/commando toe te voegen. Probeer dit eens i.c.m. shell_exec(), de opmerking van @GiovanniK klinkt mij wel bekend in de oren.

Mijn nickname bevat trouwens twee keer de letter n.

Een aantal zaken die mij nog te binnen schieten:

- mogelijk moet je een limiet aan ping requests geven zoals Tredgy doet, anders wordt "output" misschien opgespaard totdat het proces wordt onderbroken (wat nooit gebeurt)

- er lijkt een verschil te zijn tussen -w (lowercase) en -W (uppercase); -w is de deadline (in seconden) wanneer ping gestaakt wordt (ik weet ook niet of er in dat geval uberhaupt iets geretourneerd wordt?); -W is de timeout (in seconden) voor elk request/pakketje waarbinnen gewacht wordt op respons

- mogelijk staat in jouw distributie ping op een compleet andere plaats; stel via het commando which ping vast waar het ping-commando zich bevindt en zorg dat je daar in je shell script naar verwijst

Een minimale variant zou dus zoiets kunnen zijn:

/pad/naar/ping -c 3 192.168.1.1

- en tot slot moeten de apparaten elkaar kunnen bereiken, als er op een of andere manier een "muur" tussenzit kunnen deze sowieso niet met elkaar communiceren

Mja, maak je wel eens gebruik van een inline editor via je browser (onder de F12 toets), meestal heb je dan binnen 5 minuten de oorzaak gevonden door stijlattributen in en uit te schakelen en een oplossing door dynamisch een stijlattribuut toe te voegen.

Volgens mij zijn er zat manieren om afbeeldingen te "resizen", als ik google op "css image scale" geven de resultaten genoeg inspiratie.

Wanneer je gewone afbeeldingen gebruikt kun je mogelijk deze oplossing gebruiken, en als het achtergrondafbeeldingen betreft kun je mogelijk iets doen moet de CSS property background-size (google: css background stretch).

Zoek en probeer eens wat uit, voorbeelden te over.

Je kunt je afvragen of je deze afbeelding wel responsive wilt maken? Mogelijk raken daardoor de verhouding breedte vs hoogte verstoord?

Bij een "normale" afbeelding zou je een dimensie kunnen weglaten en enkel width 100% opgeven, ik zou het anders ook niet weten, want de hoogte staat met een onbekende breedte simpelweg niet vast...

Ik zou het probleem uit de weg gaan als je het niet op kunt lossen, oftewel verzin een constructie waarbij je niet tegen dit probleem aanloopt. In zekere zin zijn je breedtes nog steeds hardcoded op grond van de breekpunten in je responsive design, ik zou daar dan gebruik van maken, op een gegeven moment zul je toch op een of andere manier een breedte ( en hoogte, als dat er toe doet -maar ALS dat er toe doet is dat meestal een verkeerde oplossing :)) moeten bepalen, 100% flexibel wordt het nooit...

Als je de timeout instelt op 1 milliseconde (-w 1) gooit ie pakketjes die er langer over doen weg? En mogelijk is de output met deze flag anders?

Volgens mij kun je geen poorten pingen, "ping" werkt niet met poorten.

Zoals je zelf al aangeeft, je huidige toestand (NAS zonder ping/exec, toestellen zonder open poorten) biedt geen oplossing.

Je zult deze vicieuze cirkel dus moeten doorbreken door 1 van de 2 zaken aan te passen, door ofwel ping/exec mogelijk te maken op je NAS ofwel poorten open zetten / software te installeren op je apparaten.

Ofwel dat, of we zien nog een oplossing over het hoofd. Ik zou in eerste instantie iets met je NAS proberen te doen, omdat je dan maar op 1 plek iets aan hoeft te passen en je niet speciaal hiervoor poorten open hoeft te zetten / extra applicaties hoeft te installeren.

Vraag is wel: wat voor taken vervullen die apparaten dan precies? Waarom is het belangrijk dat je weet dat deze nog actief zijn en waarom zou het aannemelijk kunnen zijn dat deze uitvallen?

Oeh ik weet het, hang overal webcams op die de monitors van de apparaten observeert :p.

@blaxus dit topic is bijna een jaar oud :/

Daarbij is het wellicht syntactisch correct wat je doet, maar ik zou daar wel wat semantische vragen bij hebben :).

Er staat $this->product. Dan verwacht ik eigenlijk precies één resultaat. Een fetchAll zou dan eigenlijk misplaatst zijn want dit levert dan mogelijk meerdere resultaten op.

Wat ik zou doen is controleren of er precies één resultaat is (rowCount() == 1) en dan dit ene resultaat retourneren (met simpelweg fetch()). Alle andere resultaten / aantallen zijn naar alle waarschijnlijkheid incorrect.

Ook zou ik geen string als foutmelding retourneren, maar simpelweg false retourneren (wat meestal aangeeft dat er iets mis is) of een exception throwen.

Een framework is op zichzelf niet geschreven voor een specifiek doel, het levert meestal standaard bouwstenen om het opzetten van applicaties eenvoudiger te maken.

Ook zou je je kunnen afvragen of de "standaard interacties" met een website (zoals deze, waarvoor een framework meestal wel componenten biedt om deze te ondersteunen) wel opgaat voor web-spellen (van de "criminal" variant).

Daarnaast verloopt PHP meestal via HTTP wat zich bedient van request - response (vergelijk dit met een schaakspel) en niet direct via events en listeners (vergelijk dit met een RTS (realtime strategy game)). Dit kan nog voor een deel overbrugd worden middels AJAX maar goed, als je een heel interactief ding wilt maken kun je je natuurlijk afvragen of PHP wel de goede techniek is om in te zetten.

Dan wil je (op voorhand?) iets heel generieks maken wat meteen al alles kan, en niet een "maatwerk game" bouwen. Een super generiek ding is wellicht een brug te ver. Als je hier nou eens tussenin gaat zitten? Schrijf je code (eventueel met gebruikmaking van een framework) met herbruikbaarheid in het achterhoofd. Elk type spel heeft in het algemeen toch een redelijk specifieke set regels, als je deze op een semi-generieke (en herbruikbare) manier kunt vangen en programmeren dan heb je op een gegeven moment bovenop je framework ook een soort van "criminials" library die redelijk goed herbruikbaar is. Dit zal wel iets zijn wat over tijd zal moeten groeien (om te zien wat werkt en wat niet).

Daarbij is het dus ook belangrijk dat je deze ontwikkelt met backwards compatibility in het achterhoofd (maar dit komt weer neer op het ontwikkelen met herbruikbaarheid als een van de doelen).

Probeer niet alles in 1x te doen maar doe het stapsgewijs en probeer van tevoren een soort van strategie / architectuur uit te stippelen. Mogelijk heb je weliswaar alle componenten, maar een (globaal) plaatje van wat je uiteindelijk wilt (kunnen) bouwen is natuurlijk ook handig.

(oftewel ga volgens een van tevoren opgezet plan te werk)

Ik denk dat zolang we een consumptiemaatschappij hebben het heel lang zal duren voordat een dergelijke mate van standaardisatie zal komen. Misschien gaat zoiets wel werken voor het openbaar vervoer ofzo, maar individuele auto-merken, meh.

Wat ik eigenlijk mis is dat bij een frontale botsing zo'n poppetje wordt gelanceerd door alle tussencompartimenten heen (met café latté in de hand) :).

Het idee lijkt mij inderdaad een soort van rooster, hier heb je in eerste instantie niet eens een database voor nodig (maar dit heeft wel zijn voordelen). Je zou ook kunnen denken aan een array-structuur ofzo, of een CSV.

Waarschijnlijk is het handig om simpel te beginnen: begin met een statisch weekrooster, dus ma t/m zo heeft dezelfde programmering, ongeacht in welke week we zitten.

Vervolgens zou je dit kunnen uitbreiden naar een of meer "weeksjablonen" die je vervolgens in een jaarkalender kunt plakken die de daadwerkelijke programmering weerspiegelt, dit scheelt je waarschijnlijk wel wat invulwerk. Of een knop "zelfde programmering als week X" ofzo.

We hebben ook alle scripts en artikelen eigendom op.

Wut?

Mogelijk bedoel je dat je de scripts + artikelen van WMCity (als het daar over gaat) in je bezit hebt (in de vorm van een databasedump o.i.d.).

In je bezit hebben betekent niet per definitie "eigendom zijn van" :).

Simpelweg omdat je een community-site overneemt, betekent dat ook dat alle content -die die community waarschijnlijk gezamenlijk heeft geproduceerd- nu ook van ictscripters is? Ik weet niet of dat zomaar gaat (auteursrecht? tenzij je akkoord ging dat als je iets plaatste dat het van de community werd ofzo).

Ook vind ik het gegeven dat je alle oud-leden hebt gemaild wel interessant, kan/mag dit zomaar?

Anyhoo, grats. Op naar de volgende 10.

Deze vacature roept eigenlijk meer vragen op dan deze beantwoort.

Wat betekent "een website ombouwen naar een project"?

Hoe luiden de aard en de duur van de werkzaamheden?

Wat betekent "iemand die PHP kan programmeren", met welke pakketten, methoden en/of technieken moet de programmeur bekend zijn?

Salaris is mogelijk een verkeerde term in deze, misschien is "winstdeling" meer op zijn plaats?

Was er in bovenstaande melding ook geen "buget" meer voor een spellingschecker? :D

Ik ken weinig mensen die met zo'n omschrijving aan dit avontuur zouden gaan beginnen eerlijk gezegd.