Breng het opslaan van de afbeelding onder in een aparte functie. Roep deze functie aan wanneer je de afbeelding wilt opslaan:
- bij het laden van de pagina (kan direct in het ready() { ... } blok)
- bij het klikken op de save-button
Posts by FangorN
-
-
Omdat ik op een shared server zit krijg ik dus het totaal van de server terug en niet van mijn deel.
Hum. Is dat niet een beetje apart? Heb je ook een gedeelde sessie-directory?
Als je buiten je eigen webdir kunt schrijven zou ik daar een directory aanmaken waar je je sessies naartoe schrijft (instellen met session_save_path()).
Security laat nog al eens te wensen over op shared servers.
ik zit bij pcextreme die draaien zover ik weet op een eigen systeem (wscp).
Misschien heeft deze een API waarmee je account-gegevens kunt opvragen? Het is waarschijnlijk nogal een optelsom (meer dan diskruimte van web alleen, maar ook database, mail et cetera).
-
Tabellen zijn niet nodig in dit geval. Tabellen zijn handig voor het weergeven van heel veel / complexe data. Daar is hier geen sprake van, je kunt hierbij volstaan met divs. Geef de gefloate divs vaste afmetingen en de container eventueel ook.
Overweeg om dit op een of andere manier responsive te maken als dat nodig is (met behulp van media queries ofzo).
-
Het opbouwen van een tabel via code is wat problematisch als je niet kunt garanderen dat het aantal resultaten een veelvoud is van het aantal elementen (kolommen) in een rij. Bij de geprogrammeerde variant zul je dus moeten kijken/bijhouden of de laatste rij volledig gevuld is en anders zul je nog wat cellen moeten toevoegen om de rij correct af te sluiten.
In de oplossing met CSS zoals hierboven wordt voorgesteld heb je dit probleem in de eerste plaats niet.
-
In plaats van een geprogrammeerde modulo-aanpak zou je ook voor een pure CSS oplossing kunnen gaan waarbij je elementen float in een container. Wil je meer elementen op één rij verander je de breedte van de container (die een veelvoud van de breedte van een element is).
-
Misschien is een tussenvorm beter, waarbij je een soort van score-log bijhoudt, met bijvoorbeeldd de volgende structuur:
(id)
user id
datumtijd
punten
reden of event-id op grond waarvan je punten krijgtDeze tabel stelt je in staat om snel (mits je een index op user id hebt :p) totaalscores uit te rekenen maar nog veel belangrijker: je hebt een historie van hoe deze totaalscores totstand kwamen.
Als je enkel een totaalscore bijhoudt dat kun je op geen enkele manier (meer) afleiden hoe deze score was opgebouwd. En als iemand onterecht punten heeft gekregen dan kan dit ook lastig worden teruggedraaid omdat dit niet te herleiden is.
-
De vragen van topicstarter zijn nogal algemeen. Dit kun je niet zomaar met een volmondig "ja" of "nee" beantwoorden.
Weet niet of dat 2 jaar klopt (tenzij je dit zo afspreekt?) maar dit kun je in de praktijk volgens mij ook niet goed hard maken omdat als je enkel handelt in scripts (en niet in hosting) je niet kunt garanderen dat de hoster versies van PHP et cetera aanbiedt (en in die periode aan blijft bieden) die compatibel zijn met code. Dit kunnen ook "veranderingen van buitenaf" zijn waar je geen invloed op hebt.
Misschien kun je hier een voorbeeld nemen aan hoe het er meestal aan toe gaat (met o.a. open source code?). Stel een disclaimer op met "geen garantie" en "gebruik op eigen risico".
Stel dat je een script verkoopt (alle rechten of gebruikslicentie) en de site wordt gehackt, is dat dan jou verantwoordelijkheid?
Hangt helemaal van jouw rol/aandeel af in deze situatie. Ben je verantwoordelijk voor de veiligheid/hosting van de site? Heeft het script iets met de hack te maken?
Dit is zoiets als "Ik heb een (achter)deur geplaatst in een huis waarin is ingebroken, is dat dan mijn verantwoordelijkheid/ben ik hiervoor aansprakelijk?". Geen idee? Misschien was de pui er uitgereden of is het WC-raampje ingeslagen?
-
Misschien is hier sprake van een dubbele moraal. Het komt mij over dat de EC tegen alles aanschopt wat te groot / succesvol is en wanneer ze het niet rechtstreeks kunnen verbieden zoeken ze manieren om een graantje mee te pikken van het success (zo zal Nederland binnenkort wellicht ook tot een soort narcostaat verworden zijn waarbij onder toezicht van de overheid medicinale wiet wordt geëxploiteerd). If you can't fight them, join them? (overigens is er wel iets te zeggen voor legalisering van (sommige) drugs maar dat is een andere discussie)
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat wanneer een bedrijf een ander bedrijf inlijft dat gebruik wordt gemaakt van de schat aan klantengegevens. Dit is immers strategische informatie.
Ik zag dit zelf ook wel een beetje aankomen, al lijkt een boete voor Facebook mij geen oplossing voor het herkrijgen van onze privacy.
Eerst gooi je je hele hebben en houden op straat (het internet) en vervolgens doe je je beklag over (schendingen van) privacy?
Je zou natuurlijk ook WhatsApp kunnen boycotten en/of overstappen op een alternatief.De applicatie en diensten zijn alle gratis toch? Wel eens nagedacht over hoe hier dan geld aan verdiend kan worden (of waarom dit dan toch rendabel is)? Juist, door gebruik te maken van jouw persoonlijke gegevens. Of misschien niet zozeer direct van jouw persoonlijke gegevens, maar van je koop- en surfgedrag. Dit is wederom strategische informatie die interessant is voor commerciële partijen.
-
Dus wanneer je een titel koopt wordt het plaatsen van een blog ineens meer waard? Dit klinkt verkeerd als ik er over nadenk: betalen voor extra "waardering"?
Als er dan toch een behoefte is aan meer blogs (of is dit enkel om de VIPpers meer te laten bloggen?), hoog dan de waardering voor alle blog(ger)s op, waarbij een blog wordt onderworpen aan een wat strengere kwaliteitscontrole waarbij ook wordt gekeken of het echt wat toevoegt (weet niet of een vertaling van een manual hier onder valt).
EDIT: ben al een tijd aan mijn routing artikel aan het schaven maar dit doet mij nou niet bepaald sneller schrijven :/.
-
Werkt de pagina als je hem rechtstreeks aanroept?
Dat zou inhouden dat een cronscript in de publieke webdirectory staat wat eigenlijk nooit een verstandig idee is. Tenzij je deze tijdelijk verplaatst hebt voor test-doeleinden.
De vraag is ook, wat gaat er nu precies mis? Wordt het script niet uitgevoerd (staat deze dan wel goed ingesteld)? Gaat er iets fout bij de uitvoering van het script (krijg je ergens foutmeldingen)?
Mogelijk moet de topicstarter enkel een frequentie invoeren waarmee dit script uitgevoerd dient te worden?
Merk hierbij wel het volgende op: crons worden volgens mij vaak door een andere user uitgevoerd, ook doe je er verstandig aan om in crons absolute paden te gebruiken, bijvoorbeeld voor includes.
Afhankelijk van waar het schip precies strandt moet je jezelf een strategie aanmeten om informatie te verzamelen om achter de oorzaak te komen. Zolang de topicstarter niet precies aangeeft waar het nu eigenlijk misgaat heeft het weinig zin om oplossingen aan te dragen simpelweg omdat we niet weten wat er precies gebeurt...
-
welkom met terugwerkende kracht dan maar? :p
-
Hoe kom je aan 14, 10, 13, 0 accounts - zijn dat gewoon het aantal packages dat op een server actief is? (packages = accounts?)
-
uit een combinatie van 2 queries
Dat zijn twee tabellen, niet twee queries.
Kun je niet gewoon de COUNT een alias geven (COUNT(...) AS whatever) en vervolgens oplopend sorteren op dit resultaat en de resultaten limiteren tot 1 (ORDER BY whatever ASC LIMIT 1)?
Kan het voorkomen dat de load van twee servers precies hetzelfde is?
NB vergeet niet om GROUP BY te gebruiken eh.
-
Het wordt helemaal leuk wanneer run_count geen numeriek kolomtype heeft, dus een terechte vraag zou zijn: wat voor type heeft run_count?
Vergelijk:
-
De variabelen $proxy_check, $port_check, $proxy_and_port en $txt_proxies lijken mij ook overbodig. Hoe simpeler een script, hoe kleiner de kans op fouten.
Mogelijk zul je ook nog een linefeed (\n) en/of een carriage return (\r) toe moeten voegen.
-
$query is niet echt een fantastische naam voor een queryresultaat.
Stap 1 in het nagaan wat er misgaat lijkt mij het uitzoeken hoe de uiteindelijke query er uitziet, dus in feite hoe de waarde van $clean_title_function luidt (wat mij overigens ook geen fantastische variabele-naam lijkt).
Waarom heb je hier uberhaupt een aparte variabele voor geïntroduceerd? Waarom zet je niet functienaam(oorspronkelijke waarde) rechtstreeks in je query? Zo kun je direct zien waar data vandaan komt en wat hier mee gebeurt.
-
Waarom open en sluit je de file binnen de loop :/.
Het gedrag is niet zo verwonderlijk, dit is wat de "w" flag doet.
Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it. -
Je declareert een class in een loop, dat gaat niet werken.
Daarnaast, is $related_h url-encoded en moet deze zoekterm in de URL ook echt tussen enkele quotes staan?
Tevens doe je er verstandig aan om, voordat je eigen functionaliteit gaat bouwen, te kijken of iemand anders dat wiel al heeft uitgevonden.
-
Uhm, jullie realiseren je wel dat die APC versie (3.1.13) dateert uit september 2012 en dat dit (nog steeds) een beta versie is?
Los van het feit dat deze meuk waarschijnlijk niet meer compatibel is met de huidige PHP-versie lijkt het erop dat er inmiddels ook een built-in alternatief is.
Een mogelijke oplossing voor je probleem (als je willens en wetens dit ding wilt installeren - blijkbaar is de toverformule pecl install in plaats van make install) en extra informatie staat hier beschreven.
Dit kostte mij welgeteld 5 minuten googlen.
Overigens staat ook op de PHP-site beschreven hoe je PECL-extensies zou moeten installeren...
-
Volgens mij werden SSD's ook steeds slimmer in die zin dat schrijfacties over alle beschikbare fysieke ruimte worden verspreid wat er voor zorgt dat alle ruimte "gelijkmatiger" beschreven wordt wat op zijn beurt weer kan zorgen voor een langere levensduur. Maar goed, als je een wat oudere SSD hebt gaat die vlieger wellicht niet op. Daarnaast, als wat hierboven gesuggereerd wordt klopt, lijkt het mij niet de bedoeling dat een idle programma zoveel herrie maakt :).
Na dit kan het zijn dat schrijven/opstarten van Windows onmogelijk tot heel moeilijk wordt.
Ik hoop dat iedereen ondertussen wel geleerd heeft om applicatie-data niet op de systeemschijf te zetten :p.