Dit is een interessant en nuttig concept (zelfs met reclamebanners I suppose :p). Vroegah hadden wij ook zoiets: SAIS (Stage en Afstudeer Informatie Systeem). Dit was intern via de opleiding ontstaan (deze site zelf was ook middels een stageopdracht opgezet en later leverde het onderhoud mij ook een stageopdracht op :)).
Hier zat echter nog wel één belangrijke partij bij: de docentbegeleider (en in algemenere zin de opleiding / opleider zelf dus). Deze moest (onder andere) uiteindelijk zijn/haar toestemming geven die aangaf of de opdracht "stage-waardig" was. Met name bij afstudeeropdrachten lag de lat begrijpelijkerwijs vrij hoog.
Daarnaast heb je op een hoger niveau waarschijnlijk ook nog een (algemeen) stage- en afstudeercoördinator. De contactpersonen/partijen waarmee een student rekening moet houden kan natuurlijk per opleiding verschillen. Voorziet jouw systeem hier ook in?
Ook kan ik mij voorstellen dat je e.e.a. wilt organiseren per opleiding (hogeschool, universiteit etc.), zo kun je namelijk een aantal zaken stroomlijnen. Stel je doet een opleiding communicatie dan ben je waarschijnlijk niet echt geïnteresseerd in IT-stageplaatsen en andersom. Ook zouden studenten zoekprofielen kunnen aanmaken (als dat er al niet in zit).
Je kunt dus bedrijven benaderen (vraag) maar wellicht ook scholen en universiteiten (aanbod). Ik denk dat deze laatste partij zeker op een of andere manier een plekje verdient in dit systeem.