Posts by mitchellve

zoals mentimjojo het zegt pak gewoon xampp XAMPP Installers and Downloads for Apache Friends.
    eens geinstalleerd run je apache en mysql.
    voeg de html en php bestanden in je htdocs map (onder C:\xampp\htdocs)
    ga via de browser naar localhost. zie je de website
    en om een database toe te voegen ga je naar localhost/phpmyadmin
    en dan je php connectie file nog aanpassen. gebruikersnaam = root wachtwoord= leeg laten
    en je bent vertrokken 8o

@mentimjojo
    de unset doet het. heb wel even de declaratie van target_path terug in mijn for loop gestoken.
    Hier is mijn code zodat andere mensen het kunnen gebruiken:

@mentimjojo

• Ik heb dit gedaan omdat anders waar de foto's worden uitgelezen er langer over doen als ik dit in mijn css & javacript file doe.

• Ik heb dit gedaan om te testen dat daar de fout lag... dus dat mag eigenlijk genegeerd worden :)
    • als ik deze -1 wegdoen lukt het helemaal niet
    • hij zegt dat het probleem op deze lijn zit:
      Code
      if (move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i], $target_path))

ik zie toch niks fout bij deze lijn...

• heb een foto toegevoegd wat er in mijn database komt te staan. je kan zien dat hij meerdere foto's in 1 rij opslaat.

groetjes,
    Mitchell

Ik zit met een probleem in mijn script.
    Ik wou mijn php kennis verbeteren. en een script maken voor meerdere foto's te uploaden in 1 keer. Het script werkt niet volledig juist.
    Het probleem zit hem als ik foto's selecteer. zal hij deze via de tmp map naar de juist locatie brengen. maar in de database gebeurt er iets raar... Normaal gezien moet hij altijd het pad opslagen in 1 rij. (uniek ID) maar hij slaagt alle paden op van de foto's in meerdere rijen.
    bv:
    foto 1 geupload pad => upload/foto1.png
    foto 2 geupload pad => upload/foto2.png upload/foto1.png
    en zou gaat dit maar voor tot het maximum aantal char word bereikt.
    Dit is mijn code:

ziet iemand de fout?

groetjes,
    Mitchell

Beste,
    Waarom direct mangento gebruiken? Dit is een zeer zwaar systeem. en zeker niet voor beginnende webshops.
    Kijk eens naar
    - Creating Online Stores Worldwide | osCommerce
    - http://www.zen-cart.com/
    - WooCommerce - a free eCommerce toolkit for WordPress

Dit zijn veel lichtere e-commerce platformen.
    Ik heb zelf thuis een server staan met magento,oscommerce,zen chart, wordpress,
    Om alles op te testen van plugin's tot zelf geschreven thema's.
    Maar 1 ding weet ik zeker magento zuipt ram geheugen en processor.
    Hiervoor Ik heb een aantal cache programma's moeten installeren om toch iets beter laadtijd te krijgen.
    EN 1 tip als je toch magento wilt draaien test het eens op nginx in plaats van apache of ga naar een speciale hosting die hiervoor pakketten heeft om het te draaien. Niet op een simpele pakket draaien.
    ik weet dat versio dit heeft :
    Versio - Webhosting geoptimaliseerd voor Magento
    Heb bij hun zelf nog niet ge test of het daar goed draait.
    groetjes,
    Mitchell

Maar gaat het altijd om geld te verdienen aan een website kan je het niet gewoon doen omdat je het leuk vind en omdat je er van kan leren? Daarnaast is misschien profiteren een groot woord inderdaad maar de uren die ik erin stop is toch ook wel wat waard? Daarnaast als er weinig tot geen animo voor is heeft het voor mij geen zin om het verder te ontwikkelen dan het al is.

Dan hou ik het op fixxen van bugs ed. en verder niet veel.

@Patrick heeft hier helemaal gelijk in. Waarom moet iedereen snel en veel geld verdienen? als je programmeren ziet als snel geld verdienen hoor je hier niet thuis. Je moet het graag doen ;) Ik zelf vind PHP,HTML,CSS,Javascript,jquery,c++,c# super! Je kan er zoveel mee bouwen zonder tegen een glazen plafond te botsen. En patrick ik zou het spijtig vinden als je stopt, je code is zo goed geschreven. Dat ik soms denk Patrick zijn manier is veel beter dan de mijne. en dat ik Patrick zijn manier toepas.
    groetjes,
    Mitchell

eerst en vooral zou ik beginnen met de console te studeren. (hierna pas over te stappen naar windows)
    Wij doen dit zo op school omdat je eerst basis moet kennen voor je naar windows gaat ;)

enkele tips:

@Ferhat Ik denk dat twitter u software pakket wel detecteert wanneer er een bot is. En Als je te veel accounts aanmaakt of te veel tweets zet krijg je een captcha melding. Ik weet dat captcha niet meer zo veilig is. Maar Twitter is daar wel tegen op gewassen ;)

@Wmdiensten dat weet ik ook wel waarom ze het zouden hebben gedaan. Maar ik vind het gewoon vreemd dat Noord-korea sony heeft gehacked als je weet dat Noord-Korea qua wetenschap en technologie altijd heeft achter gestaan. Kijk naar de militaire apparaten. komen nog allemaal uit de koude oorlog. Dus ik vind het vreemd dat ze sony hebben gehacked met zeer weinig middelen. terwijl sony heel veel middelen heeft om zich hiervoor te verdedigen.

Ik vertrouw al jaren Amerikaanse instansties niet meer. Omdat ze met te weinig/foutief bewijs naar buiten komen. Om na een bepaalde tijd te zeggen van we waren toch verkeerd omdat... Er zijn ook veel security mensen (ICT sector) waaronder 1 van mijn docenten (die trouwens zijn CCIE heeft) zeiden van dat onderzoek veel te snel was afgerond. Kijk naar Belgacom. Gehacked geweest. Maleware/spyware geinstalleerd maar het heeft toch een maand geduurd voordat we te weten zijn gekomen dat het van de Britse geheime dienst komt.
    Mijn conclusie: Trek niet te snel conclusies uit te weinig bewijs.