Posts by Frenzo.Brouwer

Momenteel wordt er niet aan het script gewerkt met als rede dat ik een spoed project heb aangenomen. Als ik dit heb afgerond zal ik natuurlijk dit project hervatten want ook ik had veel plezier met het maken van het systeem!
    Inmiddels is door Dees040 bijna alle pagina's naar PDO vervangen. Dat wil voor iedereen zeggen dat hun game vele male veiliger wordt! Daarnaast wil ik ook hebben dat elke pagina klopt. Dus ook de opmaak!

En nogmaals ik plaats het script nog niet online omdat; ik wil geen half werk leveren! Ik raad jullie eerst is aan om te kijken naar het huidige osbanditi script en controleer hoeveel fouten er in zitten en alleen al hoe rommelig alle pagina's zijn! Dit project neemt helaas veel tijd in beslag! Maar zal uiteindelijk wel zijn tijd waard zijn. Dus nogmaals guys, nog even geduld!

Offtopic: Jongens check ook eens: SPOED! PHP Scripter gezocht!!!!!

Excuus voor het ongemak!

Type & omschrijving werk:
    Voor mijn werk ben ik bezig om een administratie systeem te maken! Nu wil ik er eigenlijk ook een pagina bij hebben die onze werklijsten in elkaar zet en er voor zorgt dat ze op juiste volgorde staan!

Een voorbeeld van ons huidge planning, dit is van 1 ploeg voor 1 dag.. Zo hebben we meerdere ploegen op de zelfde dagen rijden! Dus elke lijst moet goed worden geordend! Zodat mijn collega's zo min mogelijk hoeven te rijden en/dus benzine besparen.

http://www.imgdumper.nl/upload…21f7acb17ec-voorbeeld.png

Op aanvraag bij interesse voor het gewenste product te realiseren, toon in wat ik momenteel zelf heb gemaakt! Waaruit je dus verder kan werken.. (database gebruiken die ik momenteel zelf al heb)

Tijdsduur / Periode:
    Ik wil het z.s.m afhebben! Daar wordt je natuurlijk ook na betaald!

Ik zoek een PHP scripter die dit voor mij kan realiseren!

Prijs:
    High - € XX ,-

Betalen kan via:
    Bankoverschrijven of overleg

Extra informatie:
    Ik ga er van uit dat jij de benodigde ervaring hebt! En dit voor jou dus geen probleem zal zijn

Hallo leden,
    De scripting taal PHP bevalt me goed, krijg het steeds beter en beter onder de knie! Alleen zijn er nog wat onduidelijkheden omtrent PDO.
    Waarom zou ik PDO gebruiken en geen MySQLi?
    Als ik een query uitvoer zoals het voorbeeld hier onder; Wat is hier meer veilig aan als het 2e voorbeeld?
    Voorbeeld 1:

Code
    $query = $pdo->prepare('SELECT * FROM users WHERE gebruiker = :gebruiker');
    $query->bindParam(':gebruiker', $_POST['gebruiker']);$query->execute();

Voorbeel 2:

Code
    $query = $db->query("SELECT * FROM users WHERE gebruiker = '".$_POST['gebruiker']."'");

Hier boven staan 2 voorbeelden, het eerste is PDO het tweede MySQLi. Hoe zorgt het PDO voorbeeld er voor dat het veiliger is tegen SQL-Injecties?
    De code van PDO, is praktiesch het zelfde als MySQLi alleen een aantal nieuwe termen die je moet onthouden! Denk aan; prepare, bindParam, execute, fetct(PDO::FETCH_OBJ), countRow
    Maar toch zie ik het verschil niet?
    Gr,
    Frenzo

Hallo ,

Bedankt voor jullie reacties! Maar ik denk dat ik het te ingewikkeld uitleg.. Denk ik. De bedoeling is dat je 3 tab bladen hebt met alle drie de tabbladen ingedeeld van 08:00-t/m 17:00 dan laat ik de postcode nog even buiten wegen, want ik zit er aan te denken iets met "drag & drop" te doen zodat het bedrijf eventueel zelf een geschikte route in elkaar kan zetten.. De postcode worden gesorteerd oplopend->aflopend..

Wat ik nu heb
    Tab bladen 1 t/m 3 maar daar staan letterlijk alle afspraken in van tab blad 1 08:00 t/m tab blad 3 17:00 en niet per tabblad 08:00. Dus hoe maak ik een pagina zo iets als:

Werkploeg 1 Naam 1 & 2 | Werkploeg 2 Naam 1 & 2 | Werkploeg 3 Naam 1 & 2

08:00 / 10:00 klant gegevens
    09:00 / 11:00 klant gegevens
    10:00 / 12:00 klant gegevens
    11:00 / 13:00 klant gegevens
    Voor de middag klant gegevens
    na de middag klant gegevens
    12:00 / 14:00 klant gegevens
    13:00 / 15:00 klant gegevens
    14:00 / 16:00 klant gegevens
    15:00 / 17:00 klant gegevens

Hallo leden,

Al een tijdje begin ik een weg te krijgen in PHP.. Ik probeer de lat steeds zo hoog mogenlijk te leggen met hoge eisen. Nu ben ik voor de fun begonnen aan een systeem wat ik niet los kan laten! Mits het mogenlijk is om te maken wat techniesch gezien wel kan!

Ik ben een klanten bestand aan het maken, die automatisch een werklijst genereert zodat vervolgens het aantal opgegeven werk auto(s) die route kan afrijden volgens de afgesproken tijden en de kortste route's!

Wat ik heb:
    Tabel klanten => id, achternaam, postcode, huisnr, tel_een.
    Tabel afspraken => klant_nr, afspraak_datum, tijd_een, tijd_twee.
    Dan maak ik via een optie op de site een nieuwe werkdag aan. Dan geef ik daar een maximum aantal klanten mee, en het aantal ploegen dat er die dag rijden.

Laten we nu zeggen.
    20 klanten - 2 ploegen

De pagina die de werklijsten weergeeft, toont alle afspraken die ik momenteel op die dag heb.

Code
    $aSelect = $db->query("SELECT a.* FROM afspraken AS a JOIN klanten AS k on a.klant_nr = k.id WHERE a.afspraak_datum = '" . $i . "' ORDER BY a.tijd_een ASC, k.postcode DESC");

Maar nu kom ik op het volgende probleem, hoe deel ik de klanten in per werkploeg?
    Dus als je op "werklijst ploeg 1 (naam 1 & naam 2)" klikt, dan hij dan 10 klanten laat zien gesorteerd op tijd en postcode! Als ik vervolgens dan op "werklijst ploeg 2 (naam 1 & naam 2)" klik hij dan de andere 10 laat zien van die werkdag
    Ik hoop dat iemand mij hierbij kan ondersteunen!

Hallo,

Ik ben nooit echt goed in een onderwerp naam, maar hoop dat ik het zo duidelijker kan vertellen; Op mijn website werk ik met een login sessie ($_SESSION['gebruiker']).

Maar als de gebruiker inlogt en de sessie verbreekt door de browser te sluiten. (zonder de optie 'uitloggen' te gebruiken).
    Hoe kan ik er voor zorgen dat dan de db zijn status ook aanpast. naar bijv online = nee!

Ik heb al diverse google aanslagen geprobeert, tutorials van sessies door gelezen.. Maar kom daar niet echt verder mee helaas.

Zou iemand me kunnen helpen?

Ik heb de kennis inderdaad niet, en ben ook voorlopig niet van plan die kennis te leren ivm met andere plannen! Ik ga nu even uitzoeken wat een reseller inhoud, iemand suggesties voor goedkope mogelijk heden?