Posts by Tredgy

.htaccess in de map gooien waar je iedereen blokkeerd en jezelf behalve de server(127.0.0.1) en de normale server ip bijv 55.443.223.13.

Eventueel:

PHP
    $allowedIps = array('127.0.0.1','::1');
    if(!in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'],$allowedIps)){
        echo 'Foei.. niet toegestaan';
    }else{
        echo 'Welkom ..';
    }

Kon je zo van google plukken :)

Ik zou niet direct SMTP aanraden tenzij het hier over duizenden mails gaat, als ik het goed verneem ben je beginnend scripter dus raad ik je aan naar mail();.

PHP's mail function vereist geen SMTP server, maar sendmail of een local linux versie daar van. Als je DA hebt zit hij er standaard bij eigenlijk.

Function mail();

PHP
    $header .= "Content-type: text/html\r\n";
    $header .= "charset=UTF-8\r\n";

Vervangen met

PHP
    $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

Bijgevoegd zijn de foto's die gemaakt zijn, dit is dus wat er gebeurd is.

@All
    Ik ben met een HD camera aan het opnemen via ispyconnect.com, iemand ervaring hiermee?

Zover ik weet mag je trouwens dat niet als bewijs aanleveren dat is o.a schending van de privacy is bij mij hier in de buurt ook gebeurt en politie wijst zulk soort bewijs af en kunnen het zelfs in beslag nemen.

Dit zou moeten werken.. ;) enige uitleg staat in de comments...
    message.html is je e-mail bericht (heb het niet getest)

Hij moet toch snappen wat hij fout doet i.p.v een code geven?

Helaas heb ik geen interesse, toch bedankt voor de reactie! en excuses voor mijn late reactie.

Hoi Tregdy,

Het is nog geschreven in procedureel php, wel is alles (functies/acties) voorzien van commentaar, en uitleg.
    MySQLi is in sommige functies opgenomen, maar niet volledig aangezien het niet nodig verder was om de site te laten functioneren.

HTML hoort niet in de database, alleen data hoort in de database.
    Daarop nog een aanvulling is het NIET MOGELIJK om te doen wat jij wilt.

Je kan eventueel ook hier even kijken maar zoals er daar al staat is het niet aan te raden:
    Functie eval();

Dan klopt mijn 1e reactie nog steeds, je roept het verkeerd aan maar bedoelde wat anders.

Gebruik sessions in PHP standaard met NL/EN erin zet er een check op en maak de files aan. Als de session NL (standaard ingesteld) word je NL en anders EN of evtueel andere taal.

Nog even een uitgebreide uitleg:

stap 1 maak de map aan genaamd: Lang

stap 1.1 maak een english.php en dutch.php

stap 1.2 zet het volgende erin in beiden:

PHP
    Engels:
    <?php
    // TEST
    $_STR[Menu0]     = "ENGLISH 1";
    $_STR[Menu1]     = "ENGLISH 1";
    ?>

PHP
    Dutch:
    <?php
    // TEST
    $_STR[Menu0]     = "DUTCH 1";
    $_STR[Menu1]     = "DUTCH 1";
    ?>

stap 2 zet dit in je index

PHP
    $langfile = "lang/{$_CONFIG[Language]}.php";
    include $langfile;

Verder op:

<?php echo $_STR[menu0]; ?>
    <?php echo $_STR[menu1]; ?>

stap 3 Zet dit in je config

PHP
    $_CONFIG[Language]  = "english";

Je moet wel verder werken op de laatste variable die ik plaatsten, kan niet alles voor je voorkouwen natuurlijk maar moet vanaf hier geen probleem zijn.

Gebruik .ini files zoals meneer hieronder zij i.p.v .php.

PHP
    Ingekort: while($list = mysql_fetch_assoc($select))    {    $menuid    = $list[uniqueid];

Je roept gewoon unique id aan dus het is logisch dat dat getoont word, vind het ook een raare opbouw voor een taal script.

PHP
    $list[uniqueid] -> $qE352n5S0k  // ?

Ik geloof niet dat mensen echt de oplossingen in de topics gaan posten. Dat kan je allemaal wel zo bedenken maar dat gaat gewoon niet gebeuren, hoe jammer dat ook is. Ik kan dit niet bewijzen maar ik weet bijna 100% zeker dat dit zo is. Verder zal ik dit samen met Willem, de beheerders en met Koen overleggen gezien wij hier alle 4 een stem in hebben.

Graag ontvang ik hier dan een slotje tot die tijd.

Die dingen die jullie via je skype doen zorgen ervoor dat het hier DOOD gaat. Het lijkt wel alsof jullie niet willen snappen wat ik bedoel.

Ik heb dit enkele maanden geleden ook voorgesteld aan Koen, maar hij vertelde me dat dat geen goed idee was.
    Ikzelf vind irc wel altijd handig, maar tbh lijkt me het deels overbodig, moest je snel antwoord willen hebben ga je gewoon naar de officiële kanalen van ##php van freenode.

De enige reden waarom ik een irc channel handig zou kunnen vinden is om de community hier wat te boosten. Maar dan krijgt het forum misschien een 2e rangs functie, wat me wel jammer zou lijken.

Dat naar freenode gaan moet je dan juist niet willen, je wilt de community members hier helpen met members van hier.

Als je mensen erin betrekt en laat mee helpen ben je niet altijd 'afhankelijk' van de 'modjes' hier dat is voor jullie een voordeel.

Verder ben ik heel blij met victor z'n post, want dat is gewoon waar.