Tredgy geeft twee goede argumenten waar niemand op reageert.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de chat netjes blijft?
Maak de chat exclusief
Zorg ervoor dat de chat niet voor iedereen beschikbaar is: stel eisen. (Minimaal zoveel online, zoveel posts, ..). Door strenge regels te handhaven zullen de leden in de chat minder snel dingen proberen en daardoor zal er minder moderatorschap nodig zijn.
Betrek de community
YouTube heeft een dergelijk systeem. Na zoveel negatieve stemmen of aangegeven is als spam zal het bericht onzichtbaar worden. Laat de community meewerken aan een schone chat, laat de community actief zijn! 
Lars, je leeftijd hoeft geen probleem te zijn. Ikzelf ben nog geen 18 en ik denk dat ik mezelf toch redelijk normaal kan gedragen. De reden dat er veel kinderlijke reacties zijn is omdat dit toegestaan word. Voor ICTscripters heb ik op een community gezeten waar kinderlijk gedrag werd geweigerd. Er werd gewoonweg gezegd dat als je je niet normaal kan gedragen je niet klaar bent om te programmeren. Programmeren gaat ook om de manier van denken. Ben je daar nog niet klaar voor? Wacht dan nog een paar jaartjes.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat er harder moet worden opgetreden. Als een topic volstaat met spelfouten en haast niet te lezen is zou ik zeggen "Doe er wat aan!".
Voorbeelden (Ik pak er maar twee, maar er zijn natuurlijk nog veel meer!):
domein te koop
index wordt niet geopend
Als je geen hoofdletters kan gebruiken en een normaal bericht kan opstellen, hoe wil je dan een website gaan beheren? 9/10 keer kan je aan het woordgebruik van iemand bepalen of hij 18+ is of niet.
Terugkomend op mijn punt. Tredgy's argumenten worden hier totaal genegeerd. Selectief zicht? Alleen zien wat je wil zien? Kijk de discussie even terug.. hij maakt een paar goede punten!