Posts by M.Martens

Microsoft, bekend van vele software onder andere Microsoft Office en niet te vergeten Windows gaat mensen op straat zetten.
    Dit maakte het bedrijf bekend tijdens de publicatie van de financiële cijfers van het laatste kwartaal.

Microsoft heeft een groot personeelsbestand.
    Naar schatting 133.000 werkers werken er bij Microsoft. 5 tot 10 procent van deze mensen komt op straat te staan.
    Dit is dus tussen de 6.000 en 14.000 werkers van het bedrijf die dus geen baan meer hebben bij Microsoft.
    Van deze ontslaggolf heeft Microsoft nog niks bevestigd maar het gerucht over de ontslagen doen al langer de ronde op het internet en in de kranten.
    CEO Satya Nadella gaf onlangs aan in een brief aan het persoon aan dat er grote veranderingen op komst waren.
    Wat deze inhouden is tot nu toe niet bekend.

Bron:'Microsoft gaat 6000 tot 14000 mensen ontslaan' - Techzine - ICT Nieuws - Business - ICT community voor mobiele gebruikers

Uit een onderzoek van het technologie's bedrijf Samsung is uitgekomen dat er in een Chinese fabriek van Samsung inderdaad sprake is van Kinderarbeid.
    Samsung heeft ook per direct laten weten dat het contract met de bewuste fabriek direct zijn verbroken voor een niet bepaalde tijd.

Samsung kwam pas in actie naar beweringen van de China Labour Watch.
    Tegelijkertijd geeft Samsung aan de wervingsprocedure voor nieuwe fabrieken aan te passen. Deze zullen strenger worden om dit in de toekomst te voorkomen.

Samsung werkt al langer aan een betere reputatie want het bedrijf heeft door dit problemen een beetje een slechte naam gekregen.

Bron:Samsung erkent kinderarbeid, partner tijdelijk geschrapt - Techzine - ICT Nieuws - Business - ICT community voor mobiele gebruikers

Ook worden je gesprekken echt niet afgeluisterd. ;) Ik kan me niet voorstellen dat er een hele kamer vol mensen met mijn gesprekken mee zit te luisteren. Kan me eerder voorstellen dat ze dat elektronisch met spraakherkenning doen.

De gesprekken moeten wel opgeslagen worden indien hier noodzaak voor is.
    Dit staat in artikel 13.2 van de telecommunicatie wet.
    Wel zijn er vele eisen die vooraf gaan.

Leuk.
    Maar hoe werkt zo'n ding en hoe heb je het gemaakt?
    Misschien een leuke tip voor als je tijd hebt een tutorial er over te maken?

Ik behoud koste wat kost gewoon Telfort hoor, ik ga niet met grote Amerikaanse bedrijven in zee, zeker niet voor dit soort dingen. Zeker niet met het oog op afluisteren, NSA en noem maar op. Want jullie vergeten waarschijnlijk dat we ook VoIP hebben en Google en VoIP ga ik nooit van mn lang zal ze leven doen.

Voice over IP gebruik ik al. Is heerlijk.
    Dit wel in samenhang met Xelion 6. Telefonisch bereikbaar met het grootste gemak.

90% van de mensen die door de NSA in de gaten worden gehouden heeft niet met terrorisme te maken of iets iets wat met maffia betreft.
    Dit concludeert The Washington Post na een lange analyse van vele e-mails en andere berichten die de krant van onze bekende klokkenluider Edward Snowden ontving.

Had je een affaire en besprak je dit over de mail of via whatssapp dan wist de NSA dit meestal al.
    Bijna alle e-mails die gaan over liefdesrelaties, buitenrechtelijke affaires en huwelijken en psychiatrische problemen heeft de NSA in haar systemen staan.

Snowden kwam aan deze informatie omdat hij bij de NSA als systeembeheerder heeft gewerkt.
    Hij ontvluchtte de VS vorig jaar en leeft nu in Rusland. Op het moment maakt de United States of Amerika een huize kloptjacht op hem.
    Natuurlijk wil de V.S. koste wat kost de schade nog meer beperken nu Snowden open boek aan het spelen en spreken is.

De NSA heeft informatie van maar liefst 193 landen waaronder het koninkrijk der Nederlanden.
    Er zijn mails gelezen van de mail provider Google en Yahoo en mogelijk meer providers.

Bron:

NSA bewaart intieme berichten van gewone burgers | PCM

http://www.pcmweb.nl/nieuws/ns…=PCM_Nieuwsbrief_20140707

Alcatel Lucent heeft over de koperkabels een recordsnelheid van 10 Gbps behaald.
    Dit terwijl Alcatel Lucent gewoon gebruik maakte van een telefoonlijn.
    Het behalen kon met behulp van een nieuwe technologie die het mogelijk maakte om een symmetrische ultrasnelle breedbandverbinding van 1 Gbps te leveren.
    Volgens Alcatel Lucent hebben hun het snelheid record van 10 Gbps gehaald met eenrichtingsverkeer.

Deze doorbraak maakt van alles mogelijk.
    Nu zien we dat we 1 Gbps kunnen leveren die gelijk zijn met fiber-to-the-home diensten.

Het is ook makkelijker geworden.
    We weten wel het principe glasvezel. Glasvezel loopt maar tot aan de stoeprand de muur of de kelder van een gebouw waarna het op een koperdraad naar het modem gaat.
    Dit verminderd de snelheid van het signaal dat binnenkomt wel wat.
    Iedereen weet ook dat hoe langer de kabel is des te zwakker de verbinding. Alcatel Lucent hoopt dat de techniek in 2015 beschikbaar is.

Bron:

Recordsnelheid breedbandinternet over koperkabels behaald | PCM

http://www.pcmweb.nl/nieuws/re…=PCM_Nieuwsbrief_20140709

Amateur-astronomen hebben een 35 jaar oude dode satelliet weer tot leven kunnen wekken.
    De satelliet die de naam ISEE-3-sonde en van de NASA was hing al meer dan 3 decennia in een baan om de zon nadat de levensduur van de satelliet was overschreden.
    Door een crowdfundig-campagne werd er geprobeerd contact te maken met de satelliet.
    En dit met succes.
    Op 9 juli 2014 werd weer het eerste signaal van de dode satelliet opgevangen.
    Het doel van het project is uiteindelijk de ISEE-3-sonde weer in een baan dichter en om de aarde te laten draaien.

De NASA gaf medewerking aan het project.
    De NASA tekende met de amateur-astronomen een contract waarin zij de broncode voor toegang tot de satelliet afgaven.

Maar wat was de missie van de ISEE-3?
    De missie van de International Sun-Earth Explorer-3 (ISEE-3) om zonnewind en nog meer dingen te bekijken en te meten.
    Na 3 jaar was de missie afgerond en de ISEE-3 was nog functioneel.
    De NASA besloot de ISEE-3 nog verder te sturen naar 2 kometen om onderzoek te doen.
    Ook nadat die missie klaar was werd de ISEE-3 in een baan om de zon gebracht waar de ISEE-3 daar tot schroot moest blijven omdat de NASA geen plannen meer had voor de ISEE-3. Zonde van zo'n schip en ondankbaar aan de dingen die het gedaan had.

Bron: http://www.pcmweb.nl/nieuws/am…=PCM_Nieuwsbrief_20140709Bron: Go For Launch | Amateur-astronomen brengen 30 jaar oud ruimteschip tot leven

Privacy, wie is er niet opgesteld?
    De meeste onder ons toch wel. Maar wat word er eigenlijk door de website beheerders opgeslagen en nemen ze wel de privacy en de daarbij behorende wetgeving in acht?

De meeste systemen die we kennen slaan al alles automatisch op.
    Dit soms door middel van Cookies. Maar hier geld ook een informatie plicht. Word deze informatie ons wel verteld? Of word er nog informatie achter gehouden?

Op sommige website's mis ik die extra informatie, onder andere op Ictscripters.
    Zullen we het eens anders vragen.
    Welke website beheerder geeft duidelijk aan welke informatie er word opgeslagen en voor welke doeleinden? En hoe lang worden deze gegevens bewaard?

Ik zal als eerste eens openheid van zaken gaan geven.
    Bij mijn website's word het IP gelogd, browser type mocht er een account aangemaakt worden de gebruikersnaam en mail adres.
    De IP log en browser type blijft 1 jaar op de webserver bewaard. Hierna word het van de webserver afgehaald en locaal op een harddisk opgeslagen voor 2 jaar. Hierna worden deze gegevens verwijderd.