Posts by Dees

Als ik het goed begrijp, waar ik niet helemaal zeker van ben, kan dit met een INNER JOIN hier is een voorbeeld:

SQL
    SELECT maincat.*, subcat.* FROM maincat.* INNER JOIN subcat ON maincat.id = subcat.id WHERE subcat.id = :id

Deze laatste WHERE statement zegt welke id het moet zijn. Wat deze query wil zeggen is: selecteer alles van maincat en subcat table waar bij beide categorieën het id nummer overeen komt en waar subcat id gelijk is aan het opgegeven id.

Er zijn al tal van website waar je dit 'makkelijk' kunt lezen

Zoals hier, hier, hier en hier.

Het uiterlijk is simpel maar het heeft wel iets vind ik. Het menu mag wel iets beter in plaats van alleen wat amper opgemaakte linkjes. Het is heel overzichtelijk en duidelijk, dus dat zijn goeie pluspunten. Het was ook je idee om het makkelijk te maken en dat is je goed gelukt. Dat betekend dat je uitwerking goed gelukt is. Staan op dit moment wat weinig missie's in maar ik snap dat dit van zelf uitgebreider gaat worden.

Het demo account is opnieuw geactiveerd. (demo/demo)

Ook even snel zo ingesteld dat demo account geen permissie heeft om edit account pagina te zien zodat niemand het wachtwoord veranderd.

Ook ben ik al aardig op weg met de settings voor osFighter.

Op dit moment kan je deze dingen instellen:

• Naam, site email en site email naam instellen
    • User en guest timeout
    • Ranks maken, verwijderen en aanpassen
    • Landen/Cities maken, verwijderen en aanpassen
    • Je kan pagina's aanmaken en aanpassen.
    • Permissies instellen per pagina.
    • Je kan menu's (volgorde en naam) aanpassen.

Hier wil ik nog bijmaken:

• Misdaden aanpassen (opbrengst, afbeelding, naam, gevangenis tijd)
    • Voertuigen aanpassen (opbrengst, afbeelding, naam, gevangenis tijd)
    • Gebruikers aanpassen (login info, statistieken, tijden)

Als je de huidige instellingen wil zien (de werking ervan op osFighter) maak dan even een account aan en meld hier dat je een admin account wilt. Dan zet ik je account op admin status.
    Heb je nog meer ideeën voor instelleningen hoor ik dit graag. Alle hulp is nog steeds welkom. Op dit moment doe ik het project nog steeds alleen. Er is nog geen eind datum bekend maar dit gaat waarschijnlijk nog wel even duren.

Ik had de json net getest en deze bleek inderdaad valid te zijn.

Hier is de response.

Ik heb json_last_error() even toegevoegd en deze geeft 5 terug, 5 = JSON_ERROR_UTF8.

Dus even kijken wat dat precies betekend.

Ik moet voor een functie de afstand tussen 2 routes bereken. Nu was ik op het internet aan het zoeken en had ik iets gevonden wat misschien wel kon helpen.

Ik heb het scriptje gestest en er bleek iets mis te gaan om de json string die de Google Maps API terug stuurt te decode.

Ik heb zelf niet veel verstand van de Google Maps API.

Dit is het script wat ik gebruik:

Het resultaat van de variable dump van fetch is een mooie string van 5460 karakters die hier te vinden is en het resultaat van de variable dump van de json_decode is: "NULL".

Weet iemand wat hier fout is gegaan? Ik gebruik trouwens geen Google Map API key om dat ik vernomen had dat deze niet gebruikt hoeft te worden. Het kan zijn dat ik dit mis heb.

Alvast bedankt!

EDIT!:
    Ik heb de JSON string getest op http://jsonlint.com/ en hij zegt dat dit "Valid json" is.

@Wmdiensten

Je kan er allebei complexe systemen mee maken, maar naar mijn mening kan ik met Drupal makkelijker ingewikkelde functie's maken. Functie die normaal moeilijk zijn om te maken (vooral in een CMS) maakt Drupal makkelijker. Maar dit is mijn mening en sommige mensen zullen hier anders over denken.

En welk CMS systeem nu het beste is is ook moeilijk te zeggen. Want de een vind het ene helemaal geweldig terwijl de andere liever iets anders heeft. Je kan eigenlijk pas echt oordelen als je allebei de systemen veel gebruikt hebt.

Ik zelf gebruik geen Wordpress, omdat ik er niet zo fan van ben. Een vriend van mij wel en ik heb hem dit doorgegeven en hij is dankbaar voor de tip!

Zelf maak ik gebruik van het CMS Drupal. Vooral omdat ik het makkelijker gebruiken vind en je er naar mij mening complexere website mee kan maken. Je kan ook je CMS besturen door middel van een Terminal wat ik een awesome feature vind.

Ik zou dit persoonlijk nog niet doen. Dit vooral om de prijs, €1200,- is niet niks. Voor een 17-jarige student zoals ik is dat nogal een prijs. Als ik een full-time baan had met een normaal inkomen zou ik dit nog wel kunnen overwegen.

Google glass is een gadget die ik me zeker elke dag zie gebruiken als ik hem had. Om een van de eerste te zijn die deze gadget heeft is al helemaal mooi.

Aan de andere kant is het een gadget die niet echt noodzakelijk is. Ook is het misschien handig om te wachten voordat je een Google Glass koopt, misschien veranderd er binnen 1 jaar zoveel dat je er veel meer mee kan dan op dit moment en zijn er misschien dit soort gadgets van andere bedrijven.

Kortom als ik er genoeg geld voor had zou ik deze gadget zeker willen aanschaffen. Zit je te twijfelen over het prijskaartje dat hangt aan de Google Glass zou ik je aanraden om hem niet te kopen en te wachten tot of de prijzen zijn gedaald of dat er andere varianten zijn.

Als de NSA dit werkelijk waar heeft gedaan is dit ongelofelijk onverantwoord van ze. Wat K.Rens al zegt de gegevens van miljoenen mensen in gevaar brengen.. En wie weet heeft de NSA nog meer grote beveiligings lekken gevonden die op dit moment ook miljoenen gevoelige gegevens kwetsbaar maken.

Je controleert of mappen en bestanden door:

Map:

PHP
    is_dir("pad/naar/map");

Bestand:

PHP
    file_exists("pad/naar/bestand.extensie");

Misschien helpt deze code wel?

PHP
    <?php
    	$dir  = "test/001";
    	$file = "index.php";

if (!file_exists($dir)) {
    		mkdir($dir, 0777, true);
    		touch($dir."/".$file);
    	} else {
    		die("Directory already exists");
    	}

Patrick

Hartelijke bedankt voor de tips! Ik ben er meteen naar gaan kijken en ik zal me best doen om het te implementeren. Als je nog meer tips hebt hoor ik het graag!

Heel raar dat ie dit niet doet want ik heb even gekeken en kon geen fout vinden. Dus heb ik het even geprobeerd en dit was het resultaat:

.htacces:

PHP
    RewriteEngine On

RewriteRule ^page/(.*)/add/(.*)/?$ index.php?page=$1&id=$2 [L,QSA]
    RewriteRule ^page/(.*)/?$ index.php?page=$1

index.php:

PHP
    <?php
        var_dump($_GET);

Het resultaat als ik naar page/downloads/add/16 ga:

PHP
    array(2) { ["page"]=> string(9) "downloads" ["id"]=> string(2) "16" }

Misschien ben je ergens vergeten je script op te slaan, haal je iets niet goed op of heel misschien moet je even je cache legen (wat het probleem hoogst waarschijnlijk niet kan zijn).

De layout kan, als dit project af is, makkelijk door de site beheerder zelf ingesteld worden. Ik ben ook van plan te maken dat de bebeerder een optie kan aanvinken dat elke user zijn eigen layout kan kiezen.

Account demo is aangemaakt. Van zelf sprekend is het wachtwoord ook demo. Ik ben nu vooral bezig met de Admin functie's, maar het account demo is geen admin omdat er altijd mensen zijn die het leeuk vinden om te kloten met de site.

Victor
    Nee nu is dat niet meer echt van toepassing. Omdat ie online staat.

Victor
    Waarom moet ik dat onderaan de footer zetten?

Ik zal binnen kort een pagina maken met wat ik tot nu toe allemaal heb en ik zal nu even een demo account aanmaken. demo/demo

Dan zou ik uiteindelijk toch de oplossing van Ferhat.Remory gebruik omdat dit uiteindelijk het minst typen is en overzichtelijkste.