Ik bied €10,-
Posts by Dees
-
-
Heb nu gewoon een lege DataTable gestuurd zoals je hier kan zien.
-
Dat filmpje is voor een dualboot, heb hem zelf ook gebruikt. Dan zou je misschien een bootable usb kunnen aken.
-
SQL injection maakt op dit moment niet zo uit, het is een project voor school waar ik een E-Learnings applicatie moet maken voor kinderen uit een ziekenhuis. Moet ook zorgen dat de behaalde resultaten in een Care2X ziekenhuis systeem moet komen. Vandaar dat ik alle resultaten in die database ga zetten.
Maar aan de code zelf, behalve de sql injection en de tijdelijke messagebox, is het wel een goede code voor het maken van query's?
Ik zal trouwens wel even kijken naar de geparameteriseerde query's dit kan later zeker nog van pas komen.
-
Beste lezer,
Ik heb nog niet veel met MySQL en C# samen gedaan, maar ik wil graag een class maken waar ik query's naar kan sturen en dat deze dan worden uitgevoerd en het resultaat terug gestuurd wordt. Ik heb al een Class gemaakt maar vroeg me af of dit beter kon of dat iemand een betere class heeft.
Hier mijn class.
C#
Toon Meerusing MySql.Data.MySqlClient; using System; using System.Collections.Generic; using System.Data; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; namespace E_learning { class Database { private MySqlConnection _MySQLconn; /** * Database - Class constructor * stabilize database connection. */ public Database(string _sUser, string _sPassword, string _sDatabase, string _sHost = "locahost") { // Create DB connection _MySQLconn = new MySqlConnection("Server=" + _sHost + ";Database=" + _sDatabase + ";Uid=" + _sUser + ";Pwd="+ _sPassword +";"); _MySQLconn.Open(); // Open DB connection } /** * query - This functions is used to creates queries */ public DataTable query(string sQuery = "") { MySqlCommand mscSelect = new MySqlCommand(sQuery, _MySQLconn); // Create query try { MySqlDataReader mscReader = mscSelect.ExecuteReader(); DataTable dtData = new DataTable(); dtData.Load(mscReader); return dtData; } catch (Exception) { MessageBox.Show("Helaas, er is iets fout gegaan bij het ophalen van de gegevens."); } return new DataTable(); } /** * conn - Function that will return the MySQLConnection. * When send a parameter it will set a new connection. */ public MySqlConnection conn(MySqlConnection NewMySQLconn = null) { if (MySqlConnection.ReferenceEquals(_MySQLconn, NewMySQLconn)) { _MySQLconn = NewMySQLconn; } return _MySQLconn; } } }
EDIT:
Ik heb de tips van Bits geïmplementeerd. Hier het resultaat.
-
Wat op 26 Augustus 2013 is geplaatst, dus vast wel gebeurd is.
-
Ik denk dat je inderdaad een partitie moet maken. Ik zal je straks als ik thuis ben een video link doorsturen met hoe ikk het toen der tijd gedaan heb.
EDIT:
Hier de link: https://www.youtube.com/watch?v=wNCSbTyUzoM
Je moet wel zorgen dat je de .iso op een cd'tje gebrand hebt. -
Tim
Ik heb op mijn Ubuntu en op Windows het programma drush voor de terminal. Tijdsduur voor het uit voeren van het commando duurt op Ubuntu ongeveer 5 seconden en op Windows 15 seconden, maar dat is mijn ervaring. Verder is de terminal van Windows gewoon slechter en dan heb ik het over beide terminals out of the box. Dus gewoon de standaard terminals zonder uitbreidingen. -
Ik werkte altijd met Windows tot ongeveer een jaar geleden. Toen kwam in aanraking met Ubuntu 12.04 LTS en er ging een wereld voor me open. Door middel van de terminal ging het maken van website 's velen malen sneller dan op Windows.
Er zijn natuurlijk ook voor Linux tal van editors. Een van de editors die goed werkt op Linux is Sublime Text (2 of 3). Er zijn natuurlijk ook vele andere editors.
Wat ik dus een groot voordeel vond is dat het werken met Ubuntu voor mij vele malen sneller ging dan Windows en je kan meer talen met Linux schrijven denk aan Node.JS, Backbone.js, CoffeeScript, Sass, etc. Dit kan natuurlijk ook op Windows (sommige dan) maar op Linux is dit veel beter ontwikkeld en het werkt ook veel beter en sneller op Linux.
Ik heb dus goede ervaringen met Linux (vooral Ubuntu) en zal het je dan ook raden om op je desktop/laptop te zetten. Zelf heb ik een dual boot van Ubuntu en Windows, omdat ik Windows voor school nodig heb.
-
Het probleem met de tekst "Achtergrond" is opgelost. Het probleem dat ie elke 5 seconden een request voor een afbeelding doet niet. Dat is iets groter probleem omdat je bij 100 bezoekers al 20 request per seconden hebt om een afbeelding. Niet echt een optimalisatie voor je site.
-
Beste lezer,
Ik wil misschien de taal Ruby (on Rails) leren. Ik heb al een beetje op het internet gezocht wat verschillend is tussen PHP en Ruby en waarom je welke taal je moet gebruiken. Maar ik hoor graag naar jullie ervaring van Ruby zijn, welke taal je liever gebruikt (PHP of Ruby) en waarom je de taal fijner/beter vindt.
Als ik dit ga leren doe ik dat via CodeSchool omdat ze daar veel courses over Ruby en Rails hebben.
-
Ziet alle code er zo uit of zijn alle pagina inhoud bestanden minder mooi geschreven?
-
Om de ~5 seconden probeert jullie javJavaScript de achtergrond te zetten of iets dergelijks. Hij probeert de afbeelding 'bg.jpg' in de ROOT folder te laden en deze bestaat niet. Waarschijnlijk omdat je hem in de map images hebt zitten. Misschien even goed de het bestand general.js kijken. Het gaat mis op regel 243.
-
-
Ubuntu, zoals bijna elke Linux, is veel fijner en sneller om in te programmeren. Er zijn veel tools en talen geschreven waarbij je de terminal van Linux voor nodig hebt (makkelijk uitgelegd). Bij de meeste van deze is er ook wel iets gemaakt waardoor het op Windows werkt, maar het blijft het beste en fijnste werken op Linux. Echter kost het wel wat tijd om dit te leren. Ik heb er 6 maanden full time op me stage met Ubuntu gewerkt en na 3 maanden had ik het goed onder de knie. Maar dit is allemaal mijn ervaring.
-
Hier een zip bestand waar het al een klein beetje uitgewerkt is. Je moet alleen nog door middel van MySQLi een Query maken in event.php waar je met het variabel $id het resultaat uit de database ophaalt. Als dit niet lukt kan je me toevoegen op Skype en help ik je verder (Skype te vinden in mijn profiel)!
-
Door mijn vakantie heeft het even geduurd maar ik ga deze opdracht voor hem realiseren!
-
-
Als je daar zoveel geld voor over hebt en je echt graag een GoPro wilt hebben kan je dat doen. Een goede telefoon kan hier ook geschikt voor zijn. Ook omdat telefoons van tegenwoordig waterdicht worden gemaakt.
TIP: Voor als je bij het water gaat filmen zorgt dan dat je GoPro goed blijft drijven. Een vriend van mij zijn GoPro is gezonken tijdens het wakeboarden.
-