Posts by DirkZz

Heb voor een schoolproject Ruby gebruikt, is wel leuk om mee te spelen maar ik vind PHP persoonlijk fijner.
    Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Doordat het framework groter is (meer ingebakken) hoef je minder zelf te schrijven wat betekent dat je sneller met iets klaar bent. Zend is ook nog een erg bekend framework die al in volwassen schoenen staat. Zend is het bedrijf wat ook achter PHP zit.

stijnhau, de resultaten zijn zeker wel representatief. Zend zal bijna altijd wel langzamer zijn. Ook als je "uitgebreidere" zaken wilt doen. Je moet die zaken namelijk dan ook gaan gebruiken in plaats van ze klaar voor gebruik te hebben.
    Zend is en blijft een trager framework. Zeker bij kleinere projecten.

:P http://www.packagist.org/ Genoeg keuze anders voor Laravel, alle PSR-0 en PSR-4 bundles kunnen worden "ingeladen".

Letterlijk citaat van de website:

"The component structure of Zend Framework 2 is unique; each component is designed with few dependencies on other components. ZF2 follows the SOLID object oriented design principle."

Als je al goed kijkt is de code veel te complex voor een MVC. Daarbij de extra dingen wat je zegt die er in zitten, die zorgen er juist voor dat het traag wordt.

En ook van die site

Citaat

Frameworks should speed up development, performance is a secondary concern.

En zo is het. Zolang het maar niet door een bepaalde ondergrens heen zakt, en het zich houdt aan standaarden en de core netjes getest is maakt het ook weer niet zoveel uit welk framework je pakt.

Het belangrijkste is dat je gewoon zo snel mogelijk nette, geteste code eruit kan pompen. (Dus geen CodeIgniter gebruiken :P )

Laravel, ik ga binnenkort ook verder met die tutorials, maar er is veel nieuwe sweetness die er aan komt dus ik was er even mee gestopt omdat af te wachten.

CodeIgniter zou ik keihard af raden. Makkelijk om mee te beginnen, dat wel, maar het zit dramatisch in elkaar en over binnen jaar wil je jouw hele code overnieuw schrijven.

Je wil dus maar 3 divjes zichtbaar hebben?

Kan je anders niet een voorbeeldje laten zien van wat je wil, desnoods met paint o.i.d.

1) OO is sneller te type dan procedureel?
    Dan heb je het wss enkel voer de naam hoor.
    OO is enkel sneller als je ook echt meerde keren dezelfde acties gebruikt.
    2) PDO bestreert juist niet beter dan mysqli
    Kwa performance is mysql_ dan mysqli en dan pas PDO dus PDO is het minste performance maar het verschil si zo goed als verwaarloosbaar.
    PDO is het 'traagste' (merk je niet echt asl gebruiker tezei je heel veel db acties doet, omdat het zoveel meer mogeleijkheden heeft en ook minder direct met de db spreekt. De mysql_ en ook, mysql i zeggen diorect tege mysql doe dit en bij PDO is daar nopg een tussenstap.

Draai alles om wat hier gezegd wordt en het klopt :P

Ik zou persoonlijk kiezen voor Laravel ( http://laravel.com/ )

Een framework dat erg logisch in elkaar steekt, zeer flexibel is en een goede userbase met behulpzame mensen.

CodeIgniter zou ik persoonlijk niet meer gebruiken, die is in mijn ogen hard op zijn retour en ik vind ze erg traag met patches en dergelijke.
    En ze maken geen gebruik van de nieuwe php features omdat ze perse compatible willen zijn met oudere php versies.

Dat komt omdat je het anders gewend bent. Als je alleen maar nl.google (als voorbeeld) gewend bent en ze willen alle top level domeinen veranderen door land codes zou je hebt zelfde gevoel gehad hebben als het veranderd word naar google.nl. Van mij mogen ze best nieuwe top leven domeinen maken. Zorgt soms voor leuke link namen.

Dit inderdaad, het vergt wel enige gewenning voor de gebruikers maar op termijn als dit ingeburgerd is dan zullen er best leuke domeinen tussen zitten.
    Feit is wel voor mijn gevoel is dat ze de eerste paar jaren nog vrij nutteloos zijn t.o.v. reguliere tld's.

Domeinen met aparte tld's die je vast legt zou ik zelf persoonlijk dus wel alleen vastleggen met in het achterhoofd de gedachte dat over 5-10 jaar misschien een erg goed domein kan zijn. Lees; Je zou dus eigenlijk de kosten van het domein x5-10 kwijt zijn.