Posts by M.Beers

Voor een bigdata opdracht moet ik een grafiek maken waarin te zien is of het éérste team van een voetbalteam meer/effectiever traint dan een team dat onder dit team speelt van een voetbal club. Dit doe ik met behulp van apache Hadoop (eis van de klant) en de R-programmeertaal.

De (hive) query die ik gebruik voor het filteren van de data is: http://pastebin.com/qhvkAPBU
    Hier komende de volgende resultaten uit: http://pastebin.com/P71h2X0C (CSV Export)

Ik heb nu totaal 53 records waarvan er een x-aantal van team1 en een x-aantal van team 2 zijn... echter als ik dit door een "for loop" haal zul je zien dat ik 43 weken heb en dat de waardes van team 1 en team 2 ongelijk zijn...

Nu wil ik dus 3 arrays (vectors in R-programming) met dezelfde aantal waarde, waarvan de week leidend is dus, wanneer een waarde ontbreekt moet deze standaard 0 worden:

$weeks = [1,2,3, ..., 43]
    $team1 = [147.33, 123.11, 123.55, ..., 123.55]
    $team2 = [123.33, 0, 0, ..., 123.55]

Hoe zouden jullie dit oplossen in een willekeurige programmeertaal of misschien wel in de SQL query zelf...?

@MBCompany: Jouw class is niet echt wat mis mee, benamingen van een variabel kun je altijd ter discussie stellen maar voor een kleine klasse en geen relaties tussen klasse is het prima.

Je zou kunnen overwegen dependencies toe te voegen... Bijvoorbeeld in je constructor:

PHP
    <?php
    function __construct(\PDO $pdo) {
        // Overige code...
    }
    ?>

Hiermee kun je aangeven dat jouw klasse ALLEEN een object van de \PDO instantie accepteert. In de toekomst zou je dan een dependency injector kunnen toevoegen om alles automatisch te initialiseren wanneer je het aanroept en de overhead te beperken...

Voor de andere mensen: we wijken helemaal af van het topic van de TS.

Eens, neemt niet weg dat het wel of geen overweging is op het moment dat je twijfelt of je iets wel of niet goed doet... Frameworks zijn vaak goed doordacht en geven je wel een beeld hoe je goed kan programmeren (als je het een beetje snapt)... -KNIP- :)

Werken met een framework zegt ook niets over de kwaliteit van eigen geschreven code.

Dat is natuurlijk onzin, een goed framework zorgt er juist voor dat je binnen de lijntjes je programma opbouwt, zonder hierbij te denken aan security issues, overhead etc. Tuurlijk krijg je security issues als je onderdelen als een bijv. CSRF-token vergeet mee te sturen in POST request maar dat heb je met "eigen" geschreven code natuurlijk ook.

Eerst maar eens wat in native (OOP) PHP worstelen voordat je meer complexiteit introduceert anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Verder vind ik OOP juist een stukje complexiteit. Om iets goed van scratch te schrijven OOP is gewoon zoveel lastiger, denk aan design-patterns etc, dan iets downloaden waar dit al voor je is gedaan (framework) om nog maar niet te spreken hoeveel je dubbele dingen je moet schrijven als je elke keer vanaf scratch begint (routers, database wrappers etc.).

Maar die implementeer je toch voor een groot deel zelf?

In het geval van Eloquent (laravel) hoef je slechts de "database" package op te halen en de gegevens is een Capsule object te plaatsen om alles te configureren ... geen rocket science de rest doet Eloquent voor je...

Zoals @D.Oomens al eerder vermeld; je kan proberen een ORM te overwegen (Eloquent ORM).

Hiermee heb je geen zorgen m.b.t. het aanroepen van de database en het beheren hiervan en hoef je je alleen te focussen op je datamodellen. De ORM regelt de connectie en de queries...

Misschien kan je zelfs overwegen gewoon een bekend framework te gebruiken want zelf code schrijven kost veel tijd voor vaak hetzelfde doel...

In Nederland worden gelukkig alleen nog maar de mensen aangepakt die er commercieel belang bij hebben, anders zou de schade slechts 20 euro zijn (prijs van een DVD) en is het voor bedrijven niet interessant om naar de rechter te stappen. Dus zolang ik nog geen verhalen heb gehoord dat de normale consument is aangepakt zal ik PCT gewoon lekker blijven gebruiken.

Misschien iets specifieker zijn wat voor fout je krijgt? Mijn computer geeft ook wel eens een fout allen die kun je toch ook niet oplossen zonder enige andere informatie...

Verder zou ik pakketten als phpbb gewoon uitzoeken op de officiële community daar staat ook een hele mooie handleiding hoe je phpbb moet installeren.

Vreemd, het domein is pas sinds eergister geregistreerd en je hebt hem al via daar besteld ;)

Reclame wordt niet gewaardeerd.

Dit had een actie van mij kunnen zijn.

Toch na wat research gedaan te hebben zijn deze dingen best cool. Je kan er 12 miles mee rijden en ze gaan nog redelijk snel ook. Maar toch wacht ik nog even met deze redelijk nieuwe ontwikkeling omdat er super veel van dit soort concepten worden gemaakt...

Kan jouw collega niet gewoon vragen om toestemming bij het bedrijf waar hij/zij werkt... Dit zijn vaak standaard dingen die in het contract staan alleen doen bedrijven daar lang niet altijd moeilijk over als je dit gewoon bespreekt...

Met of zonder KVK, jij en je collega zijn sowieso fout bezig als ze erachter komen (zwart werken) en dat gaan ze want diensten zoals o.a. PayPal zijn gewoon onderdeel van een bank.

Kortom de makkelijkste oplossing is denk ik om dan een eenmanszaak op te richten, dan heb je je collega niet direct nodig, je moet dan wel een constructie verzinnen voor de winstverdeling op basis van goed vertrouwen. Desnoods uitbetalen als gift, dan betaal je echter wel 10% belasting tot 120.000 euro ofzo.

Update:

Iedereen die heeft gereageerd heeft inmiddels een privébericht ontvangen met hierin de plug-in etc.

Mocht er iemand alsnog interesse hebben reageer in het topic of stuur even een privébericht.

Als ik daarmee css kan injecten zonder dat een theme update deze overschrijft, zou dit handig zijn

Nu werk ik met child themes hiervoor, maar dan is er geen mogelijkheid dit te wijzigen vanuit het admin paneel...

Omdat er nog geen UI's zijn zal het nog worden overschreven bij een update, dus voor nu moet je daar nogsteeds een child-theme voor gebruiken OF een plugin schrijven die dit injecteerd.

Verder weet ik niet of het gepland is, maar een custom menu op de front-end als je ingelogd bent met dropdown is bij sommige plugins ook een betalende optie en kan handig zijn.

Bedoel je hiermee de dropdown menu's van de "admin bar"?

Update:

Ik heb een CSS-generator toegevoegd. Deze reageert op de Theme Customizer en is aan te roepen via functions.php. Morgen verwacht ik de documentatie af te hebben en zal ik de test-bestanden toesturen.

Ik zou nog geen monitor kopen met een 2560x1080 resolutie. Dit levert enorm veel gezeur op met games en films. Geen game of film toont namelijk zwarte balken of erger hij gaat hem strechen naar 2560x1080 wat enorm lelijk is.

Ik ben nu bezig met de documentatie en dan stuur ik de plugin naar jouw en @K.Rens. Custom post types zitten er nu nog niet maar staat wel op de planning. Nogmaals het gaat om een developer tool, voor nu zitten er dus nog geen UI-elementen in waar je dingen on the fly mee kan aanpassen.

Om antwoord te geven m.b.t. OOP en consistentheid: Alles binnen de plugin moet OOP worden gedaan. Om bijvoorbeeld een metabox aan te maken gebruik je de volgende syntax (kan veranderen) in je functions.php:

Alleen nogmaals ik ben nu bezig met het finetunen van de plugin en het documenteren ervan. Hierna zal ik de plugin in een zip-file toesturen naar de mensen die in dit topic reageren en interesse hebben.

Als dit stabiel werkt (verwacht van wel) zal ik meer veldtypes toevoegen bijvoorbeeld een page-selector.

De volgende stap.. geen idee nog, misschien een live-editor? Hier zijn ze binnen WordPress zelf al een tijdje mee bezig geweest alleen is gecanceld alleen zou dit ideaal zijn voor de eindgebruiker.

is er eigenlijk een performantie winst als je Nginx draait?

Het is niet altijd een performance winst, het verschil tussen Apache in Nginx is dat ze beide op een verschillende manier hun threads afhandelen.

Nginx kan meerdere processen van verschillende gebruikers verwerken en Apache doet dat niet.

In jip en janneke taal (correct me if im wrong):
    Nginx kun je zien als een soort Starbucks... Bij de Starbucks doe je een bestelling en geef je je naam op, vervolgens word je naar een nieuwe rij gestuurd om bijvoorbeeld te betalen.

Apache is de normale supermarkt waar je in de rij staat voor de kassa.

Kortom het is heel erg afhankelijk van je resources en soort bezoekers, heb je veel kleine processen dan zal Nginx wel degelijk sneller zijn. Heb je weinig maar grote processen dan zal Apache hoogst waarschijnlijk sneller zijn.

Windows 10 nu 3 dagen op mijn PC staan en tot nu toe vind ik het fijner werken dan Windows 8.1. Ze gaan langzaam toch de goeie kant op met o.a. OneGet.

Nu maar hopen dat ze ook wat hebben gedaan aan het register want anders kan ik over 5 weken weer 3 koppen koffie gaan drinken voor mn PC eindelijk is opgestart. Hierdoor blijf ik Windows nog steeds een vervelend systeem vinden om mee te werken en werk ik liever met Linux/Unix-based systemen.

Dat zou gewerkt hebben op Apache, echter gaat het hier om Nginx...

Zelf gebruik ik voor bijvoorbeeld Drupal het volgende: