Ik heb me nog weinig in cryptografie verdiept maar... dit topic niet voor een goeie oplossing om wachtwoorden op te slaan maar heeft een andere doelstelling dus graag weer OT
Posts by M.Beers
-
-
thjeu ik bedoel met line-height etc. dat je regelafstand niet in verhouding is met je lettertype. Iets wat bij web fonts wel geregeld is maar niet bij custom fonts, dus pak je alleen maar de hoogte van de letters maar geen verhouding van de stok-letters naar de regel eronder
-
Goed begin alleen is moet wel je tekst aanpassen... hiermee bedoel ik de line-height etc. want deze zijn nu gewoon niet mooi ingesteld.
-
Je hebt een beetje lopen kloten met je exceptions denk ik... probeer dit eens
PHP
Toon Meer<?php /** * Will output everything to the browser. Will include all files. Files will be as if they are part of this class. * * @return mixed Output to the client */ public function render() { try { if (!ob_start()) { throw new Exception('Could not load ob_start for the template system'); } try { include_once (PATH . '/template/meta.php'); include_once (PATH . '/template/widget.php'); include_once (PATH . '/template/header.php'); include_once (PATH . '/template/content.php'); if(!include_once (PATH . '/views/' . $this->filename . '.php')) { throw new Exception('View ' . $this->filename . ' does not exist'); } include_once (PATH . '/template/sidebar.php'); include_once (PATH . '/template/subfooter.php'); include_once (PATH . '/template/footer.php'); } catch(Exception $e) { die('Exception caught in the view at line <strong>' . $e->getLine() . '</strong> because of ' . $e->getMessage()); } $rendered = ob_get_clean(); return utf_encode($rendered); } catch(Exception $e) { die('Exception caught in the template system. Error message: ' . $e->getMessage()); } return FALSE; } ?>
Edit Heb een foutje gemaakt dus code is gecorrigieerd
-
Ik heb tijd over dus dat leek me wel een leuk project. Verder zie ik wel of ik de concurrentie aan ga met bestaande frameworks. Het is voornamelijk voor mijn onderneming om snel een applicatie te bouwen en ik codeigniter enzo een beetje zat ben teveel mappen en troep
Edit Maar dubbele salt is idd overbodig... md5(sha1($username) . $password . $salt); moet voldoende zijn
-
Wat bedoel jij precies met een dubbele salt?
Een salt is een extra sleutel die betrokken word bij je het controleren van je wachtwoord.
Zo voorkom je dat er een derde partij (hacker) je wachtwoord kan lezen tijdens een GET/POST/AJAX request of kan oplossen met Rainbow tablesEdit: In mijn geval is een dubbele salthash niet nodig omdat er ook CSRF (Cross-Site Request Forgery) in komt waarbij er automatisch bij elke POST/REQUEST een unieke code komt die gecontrolleerd word.
-
Zo is er geen htaccess nodig, heb het overigens niet getest maar zou moeten werken...
PHP<?php /** * Dit in al je bestanden zetten die het CSS bestand moeten kunnen lezen. */ !defined('isRoot') || define('isRoot', true); ?>
PHP
Toon Meer<?php /** * Dit is je CSS bestand opslaan als: style.php */ if (!defined('isRoot')) { exit 'Geen toegang'; } header('Content-Type: text/css'); ?> body { background: red; }
-
-
Templates + Authorizatie toegevoegd aan de lijst
-
Beste ICTscripters,
Ik ben al een tijdje bezig met een PHP5+ framework, waarvan een deel van de core nu af is.
Nu ben ik voor mezelf aan het inventariseren welke functionaliteit ik graag zou willen toevoegen, en nu vroeg ik af wat jullie handig vinden in een framework.Huidige featurelist (lang niet alles is af)
- HMVC structuur (Hiërarchisch Model View Controller) - Zit erin sinds 2013-07-29
- URL Routing - Zit erin sinds 2013-07-29
- PDO database + query builder
- ORM (Object Relation Mapping)
- Internationalisatie (I18N en L10N, talensysteem)
- Anti-Sqlinjectie, XSS en CSRF
- Support voor zowel Web als Console applicaties - Zit erin sinds 2013-07-29
- Template systeem (door K.Rens) - Zit erin sinds 2013-08-11
- Authentication (door K.Rens)
- Geavanceerd logsysteem (door Tim) - Zit erin sinds 2013-08-04
Het maakt overigens niet uit hoeveel functies er worden toegekend. Het framework is zo gebouwd dat bestanden pas worden ingeladen als ze worden aangeroepen voor de eerste keer. Het framework word sowieso lichter dan symfony, cakephp, zend en codeigniter/kohana.Alvast bedankt,
Michael
-
Voor MSN van Microsoft was, was MSN een prima programma erg tevreden over.
Hierna werd het kut en gebruik ik nu alleen maar Skype... Toen werd het overgekocht door Microsoft zonder enige veranderingen in het systeem en nu word Skype verkloot omdat ze MSN erin gaan intergreren dat bedoel ik met het verkrachten van goed werkende programma'sKlinkt heel vaag maar dat bedoel ik met verkrachten
-
En toen was zowel Skype als MSN/WLM verkracht door MicroSoft, erg jammer...
Alleen een troost we hebben al onze veel gebruikte alternatieven als whatsapp, facebook messenger wat naar mijn mening een stuk handiger is -
Beste,
Jullie zullen ongetwijvelt ook wel dit probleem ook wel eens hebben gehad.
Ik ben bezig met een klein CMS met hierin een nieuws, paginas, archieven, alleen nu wil ik de hiërarchie regelen door middel van de url.
Dit is allemaal niet zo spannen maar nu wil ik dus d.m.v. alle URL segmenten alle onderdelen kunnen benaderen.Voorbeeld
http://www.example.com/een-willekeurige-slug - Dit kan een pagina of een nieuws categorie zijn
http://www.example.com/2012/12 - Dit is het archief
http://www.example.com/2012 - Dit kan een categorie ID zijn maar ook een archief jaar
http://www.example.com/een-wil…lug/een-willekeurige-slug - Dit kan een artikel binnen een categorie zijn maar ook een pagina.Alleen nu de vraag hoe zouden jullie dit doen?
Ik heb nu de onderstaande code waarbij er vanaf line 24 alles gecheckt moet worden etc.
.htaccess is geen optiePHP
Toon Meer<?php /** * The controller for the posts module. * * @author Michael Beers <[email protected]> * @package application */ class Posts extends Public_Controller { public function __construct() { parent::__construct(); $this->load->model('posts_model', 'post_model'); } //show a single page public function index() { $args_total = func_num_args(); $args = func_get_args(); if ($args_total > 0) { //Get any other echo "test"; } else { //Get home page $this->data['page'] = $page = $this->post_model->limit(1) ->get_by(array('type' => 'home', 'status' => 'published')); $this->data['posts'] = $posts = $this->post_model->limit(3) ->order_by('created_on', 'DESC') ->get_many_by(array('type' => 'post', 'status' => 'published')); $this->data['template']->is_home = TRUE; $this->data['template']->meta_title = ($page) ? $page->title : $this->data['template']->site_title; //site title $this->load->view('home', $this->data); } } public function error_404() { echo "error 404"; } }
-
Typisch een vraag van "ik ben lui en heb niet verder gekeken naar het probleem".
Je typt een query op lijn 19 fout terwijl exact dezelfde methode op lijn 16 goed staat? -
Zoals prestashop al zegt is dit een korte beschrijving. In een korte beschrijving is het niet gebruikelijk om onderdelen als product specificaties te zetten dus waarschijnlijk stript hij alles. Ik ken prestashop helemaal niet maar ik denk dat dat de reden is en dit zal dan ook niet op te lossen zijn omdat dit ergens in de core verwerkt zit, dus bij elke update er weer uit is.
-
Ik zelf zou een persoonlijke voorkeur hebben voor Wordpress omdat je hiermee makkelijk kan uitbreiden en voor de eindgebruiker een enorm simpel systeem is m.b.t. custom posttypes.
Anders zou wat sander.bruggers zegt Joomla ook vast wel goed zijn alleen heb ikzelf bij Joomla het idee dat dit heel erg beperkt is.
Maargoed dat is allemaal gebaseerd op persoonlijke mening dus je moet maar kijken wat goed of slecht is. Voor Wordpress zijn iedergeval een aantal restaurant themas beschikbaar op themeforest die je zou kunnen gebruiken.
-
Beste Siemen,
Ik ben opzoek naar werk dus dit hangt er vanaf wat dit inhoud. Bij een oproep als deze neem ik aan dat dit gewoon op een gemiddeld freelance tarief gaat?
-
-
-
Ik ben momenteel bezig met mijn site waar ik op ga bloggen.Je mag hiervoor best artikelen schrijven als ze aan de onderstaande criteria voldoen:
- Minimaal 300 woorden over het onderwerp
- Extra bruikbare inhoud over het onderwerp (optioneel)
- Afbeelding die bij het onderwerp hoort + goeie beschrijving bij de afbeelding (optioneel, liever wel)
- Valide Bronvermelding (dus geen wikipedia ofzo.. , oa. jouw website etc.)
- Pakkende titel tussen de 40 en 70 tekens (spaties meegerekend)
- Artikel beschrijving tussen de 40 en 156 tekens (spaties meegerekend)
Dus mocht je nog interesse hebben hoor ik het wel via een PM.