Ik denk dat het niet gebruikt word  fora als helpmij.nl hebben ook een chat en deze wordt ook niet gebruikt dus het zal hier niet anders zijn denk ik...
 fora als helpmij.nl hebben ook een chat en deze wordt ook niet gebruikt dus het zal hier niet anders zijn denk ik...
Posts by M.Beers
- 

- 
					Stefan.J in PHP kan je smokkelen waardoor een script eigenlijk niet meer OO is... In dit hele simpele stukje code zal PHP gewoon 3 weergeven... maar ben je al niet OO bezig omdat een INT een datatype is en String een object (verzameling van CHAR datatypes)... vandaar ben ik van mening dat je in PHP toch echt niet goed OO leert programmeren  maargoed dit zal een meningsverschil zijn waar je continue in discussie over kan gaan... maargoed dit zal een meningsverschil zijn waar je continue in discussie over kan gaan...
- 
					Beste scripters, Momenteel ben ik bezig met een framework waarin je in +/- 8-10 uur een thema kan opbouwen met adminpanel. Dit is voor WordPress redelijk snel omdat wanneer je dit zelf wilt schrijven je redelijk lang bezig bent. Momenteel gebruik ik het zelf maar ik wil het misschien onder licenties uitbrengen. Hiervoor wil ik een kort onderzoekje doen onder de programmeurs / developers, geheel vrijblijvend ofcourse. 1. Maak je veel gebruik van WP voor opdrachtgevers? 
 2. Zou je WP gaan gebruiken wanneer een framework dit daadwerkelijk zo makkelijk maakt?
 3. Wat zou je betalen voor een licentie voor één website?
 4. In welke vorm zou je deze licentie aanschaffen (maandelijks support, jaarlijks support etc.)?
 5. Welke functionaliteit zou JIJ graag zien in het framework?Alvast bedankt, Michael Beers 
- 
					Ik denk dat dit te lastig is, met name doordat je shortcodes gebruikt etc. 
 Wat misschien meer werk is om te implementeren maar voor de toekomst misschien beter is, is de attachment plugin van jchristopher omdat deze ook bepaalde hooks heeft om de complete plugin aan te sturen...https://github.com/jchristopher/attachments/ 
 http://wordpress.org/plugins/attachments/Naar mijn mening is deze het beste omdat je gewoon binnen je pagina blijft en alles binnen je media library blijft etc. edit: Ik zie zojuist dat deze plugin ook gebruik maakt van "instances" waardoor je gallery's zelfs kan scheiden omdat hij er compleet andere objecten van maakt net als bijv. custom post types 
- 
					Dus is je structuur van je script niet goed... altijd de volgende volgorde aanhouden... Browser - Verzend de request vaak door (URL etc.) 
 Server - PHP voert acties en methodes uit
 Server - PHP stuurt een response in de vorm van output
 Browser - Leest de response (html, css, javascript etc.)Om het ingewikkelder te laten zien:  
- 
					Als jouw doel OOP is zou ik zeggen stop (tijdelijk) met PHP en start met Java of een C taal. De simpele reden hiervoor is dat PHP nog niet strict genoeg is als het neerkomt op OOP. PHP staat bepaalde dingen toe die Java gewoon weigert, denk hierbij aan simpele dingen als datatypes die je niet zo makkelijk kan converten zoals in PHP. Als je een van deze talen beheerst zal de stap terug naar PHP dmv OOP super simpel zijn, juist omdat het niet het aanleren is van hoe je iets moet schrijven, maar je je een compleet andere denkwijze aan moet gaan leren waarbij een boek echt niet gaat helpen  
- 
					Dit is heel simpel op te lossen... zorg er gewoon voor dat je GEEN header-data verstuurd nadat je output genereert, exact wat de error zegt  als je goed programmeert zal je deze fouten helemaal nooit krijgen als je goed programmeert zal je deze fouten helemaal nooit krijgen
- 
					Ik leg de link niet tussen wat je nu hebt en wat t moet worden... als je die post thumbnail weghaalt heb je toch t resultaat wat je wilt hebben ... ? 
- 
					Toelichting waarom je framework niet veilig is: 1. Zover ik zie is het nu zo dat het hele framework in de public_html of www directory geplaatst moet worden. Hierdoor zijn deze bestanden wanneer je bekent met een framework via verschillende commando's aan te roepen. Daarom zou je in je index een constante moeten hebben die gecheckt word in ELK bestand van je framework... 2. Je configuraties van bijvoorbeeld je database worden opgeslagen in de global scope, hierdoor is het makkelijk te exploiden. 3. Je $_GET variables zijn niet beveiligd op bijvoorbeeld tekens die je wel fo niet mag gebruiken, dus makkelijk te manipuleren en te misbruiken. En zo zullen er ongetwijfeld nog wel een aantal beveiligingslekken inzitten dit is wat ik even snel zie... 
- 
					Gewoon zorgen dat je administratie op orde is... Verder hoef je geen BTW af te dragen wanneer je minder dan 1345 euro per jaar aan BTW betaald dan spreek je namelijk over een kleine ondernemingsregeling. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden wanneer je boven dit bedrag uitkomt aan het eind van het jaar je een naheffing KAN krijgen. Daarom is het vooral belangrijk dat jij ook aangeeft wat je VERWACHT te verdienen wanneer je je inschrijft bij de KvK. 
- 
					Mysqli is ook slechts een library... zoek even op SQL om dingen als queries te leren, en hoe mysqli werkt kan je gewoon vinden op php.net http://php.net/manual/en/book.mysqli.php 
 http://www.w3schools.com/sql/
- 
					Als ik heel eerlijk ben, want daar vraag je tenslotte om... 
 Momenteel is het framework super omslachtig geschreven, en zit er weinig functionaliteit in dus ik kan er nog niet echt een goed oordeel over geven...
 Verder is je framework ook niet veilig wat toch wel belangrijk is wat toch wel belangrijk isEdit: Misschien wel handig om er ook bij te zetten wat er juist wel handig is en wat niet... - Kijk naar de Autoloader functie 
 - Zorg voor een apparte public folder zodat je framework buiten je www of public_html geladen word, of check in elk bestand of hij word ingeladen via bijv index.php
 - Zorg voor nette URL routing... dit is denk ik wel erg belangrijk voor een framework
- 
					Wiskunde = Google  waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl andere universitaire studenten of community al een veel beter/sneller algoritme hebben bedacht. waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl andere universitaire studenten of community al een veel beter/sneller algoritme hebben bedacht.
 Verder verdien je best goed in de IT denk ik... een aantal vrienden die net zijn afgestudeerd verdienen 2500-3000 euro bruto per maand en zullen alleen maar meer gaan verdienen wanneer ze verder in het bedrijf groeien.
- 
					Codeacedemy is zeer zeker een aanrader omdat je het direct kan toepassen. 
 Wat ook een hele goeie site is: http://thenewboston.org/ waar echt alles m.b.t. Informatica en Computer Science opstaat
- 
					Je HTML code die gebruikt wordt is de basis deze hoort zo semantisch-correct mogelijk te zijn. Weet je niet wat het is even googlen en je vindt genoeg ;). Natuurlijk bestaan er ook tags om bepaalde pagina's te omzeilen, want niemand wilt een artikel uit het jaar 2000 lezen over bijvoorbeeld cloudcomputing. Maar grootste deel om je resultaten te verbeteren is JUIST je tekst. Als iemand een bepaald onderwerp zoekt, wil jij natuurlijk dat diegene op jouw website komt dit gaat d.m.v. sleutelwoorden, deze zijn in google dik gedrukt bij de beschrijving, en is gekoppeld aan jouw zoekterm. Daarom is SEO een kwestie van veel ervaring, bedrijven bieden dit vaak aan maar zijn 9/10x slecht. Onderstaand een korte checklist: - Het sleutelwoord moet in de header van je pagina/artikel voorkomen, bij voorkeur aan het begin
- Het sleutelwoord moet in de titel van je pagina/artikel voorkomen, bij voorkeur aan het begin
- Het sleutelwoord moet in de URL voorkomen
- Het sleutelwoord moet in de content van je pagina/artikel voorkomen
- Het sleutelwoord moet in de meta description van je pagina/artikel voorkomen (hier doet google weinig mee)
- De titel moet minmaal 40 tekens bevatten
- Het sleutelwoord moet in de eerste paragraaf voorkomen
- De pagina/artikel moet een afbeelding bevatten gerelateerd aan het artikel
- De pagina/artikel moet tenminste 300 woorden bevatten
- De pagina/artikel moet externe URLS bevatten bijv. een bron (niet noodzakelijk, goed voor linkbuilding)

- 
					Echt SEO leer je door ervaring... je hebt je basic skills zoals het weten wat welke tag doet bij een bepaalde zoekmachine, maar het blijft ten alle tijden het "voorspellen" wat mensen willen vinden. Jouw target in dit geval de zoekmachine wilt maar 1 ding en dat is de juiste informatie vinden voor de juiste persoon. 
- 
					Duidelijkheid zou fijn zijn  wat moet je berekenen, wat zijn de uitzonderingen en welke data heb je... maar miss net zo belangrijk wat wil je ermee berekenen want hoe je nu bezig bent is super omslachtig en totaal niet effectief wat moet je berekenen, wat zijn de uitzonderingen en welke data heb je... maar miss net zo belangrijk wat wil je ermee berekenen want hoe je nu bezig bent is super omslachtig en totaal niet effectief
- 
					Even een ophelderende opmerking waardoor deze zinloze discussie snel uit de wereld geholpen kan worden... 
 Gaat het wel om een kantoor ruimte? Een zolder kamer is namelijk geen kantoor. Hier zijn ook regels voor opgesteld die ik zo even snel niet kan vinden 
- 
					Hi Fils, Dit is volgensmij niet mogelijk in WordPress. 
 Je kan proberen om de rewrite parameter naar '/' te vervangen in de custom post type...
 Hierna moet je wel je permalink structuur updaten voor deze pas van kracht worden.Edit: Het kan zijn dat je hiermee je pages en posts verkloot omdat deze hetzelfde gebruiken  omdat dit zo in WordPress is aangegeven. omdat dit zo in WordPress is aangegeven.
- 
					Check je output even met var_dump() ... het kan voorkomen dat de database een STRING ipv INT stuurd dan moet je het tussen quotes zetten  p.s. mysql is deprecated ... ik zou werken aan andere technieken ik citeer: CitaatThis extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and will be removed in the future. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used.