Posts by M.Beers
-
-
Titel aangepast om het duidelijker te maken
-
Jep dit heb ik al gecheckt
-
Hallo iedereen,
Ik ben momenteel bezig met een uitbreiding van mijn framework waarbij ik mijn templates een gzip compressie wil geven. Alleen elke keer wanneer ik mijn pagina laad worden de headers niet meegestuurd lijkt het wel... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, want ik ben al ruim een uur aan het zoeken en kan momenteel niks vinden wat nuttig is?
PHP<?php // Gzip compression... // Whether it returns false it will use normal compression. if (ob_start("ob_gzhandler") === false) { ob_start(); } ?>
Php.net
CitaatAn optional output_callback function may be specified. This function takes a string as a parameter and should return a string. The function will be called when the output buffer is flushed (sent) or cleaned (with ob_flush(), ob_clean() or similar function) or when the output buffer is flushed to the browser at the end of the request. When output_callback is called, it will receive the contents of the output buffer as its parameter and is expected to return a new output buffer as a result, which will be sent to the browser. If the output_callback is not a callable function, this function will return FALSE.
Alvast bedankt,
Michael Beers
Edit
Het is misschien handig het hele script te posten:
http://pastebin.com/yA54FEg9 -
Met Luc eens, een variable die (ik vermoed) als database connectie gaat moet je binnen de class houden, erbuiten is niet nodig.
private - Only the current class will have access to the field or method.
protected - Only the current class and subclasses (and sometimes also same-package classes) of this class will have access to the field or method.
public - Any class can refer to the field or call the method.Nog een aanvullig hierop waarvan ik niet helemaal zeker weet of dit al doorgevoerd is in PHP maar vast en zeker gaat komen...
Wanneer je geen public, protected of private gebruikt is het alleen toegestaan binnen de package waar je classe zich in bevindt. Vanaf PHP 5.3 kan je gebruik maken van packages in php namespaces genoemd.CitaatBedankt, dit ga ik gelijk aanpassen. Hoe kan ik dat met de echo beter oplossen? Door een return of een hele andere manier?
Het is gebruikelijk om je uitvoer/acties en je layout gescheiden te houden. Het meest gebruikte pattern is hiervan het MVC pattern. Dus eigenlijk echo je nooit wat maar return je de array die je vervolgens verwerkt in je layout/html bestanden.
-
Luc Excuses je hebt inderdaad gelijk, ik heb mijn vorige reactie aangevuld en CSRF er ook bij gezet.
-
Dit is vrij lastig omdat er elke keer nieuwe dingen komen. Over het algemeen moet je rekening houden met:
SQL Injections
Dit is op te lossen met prepare statementsXSS (Cross-site scripting)
Dit is goed op te lossen door html code om te zetten naar html entities met htmlentities();CSRF (Cross-site request forgery)
Dit is goed op te lossen door een unieke code mee te sturen met je formulier (token) deze veranderd elke keer als je website refreshed!Session Hijacking
Dit los je goed op door een sessie ID te genereren met session_regenerate_id();En zo zijn er nog wel een x-aantal methodes
Edit Nog een aanvulling op dit bericht waarbij ik denk dat het belangrijk is...
1. Vertrouw je INPUTS nooit!
2. Controlleer je inputs zo specifiek mogelijk (string, integer, decimal, ...) gebruik eventueel regex
3. Probeer gewoon je site zelf of te laten hacken voor je hem online gooit voor groot publiek -
Hallo menno,
Wij kunnen dit uiteraard niet zien of dit goed werkt, maar aan de syntax te zien is het goed.
Bij elke invoer dat door een gebruiker wordt gedaan moet je de prepare statements toepassen dit wil uiteraard niet zeggen dat het automatisch ook veilig is! Scriptkiddies zijn je altijd een stap voor. -
Toelichting?
De mysql-extensie is inderdaad deprecated en wordt vervangen met mysqli. In nieuwe ontwikkeling is het dus sterk aangeraden de tevens betere mysqli of PDO extensie te nemen.
Deze functie is niet veilig omdat je wat Tim al zegt te maken hebt met backslashes, maar dit is niet de enige reden. Het is in mysql_real_escape_string gewoon toegestaan om nummerieken te gebruiken hierdoor kan je alsnog injecteren.
Voorbeeld van één injectie:
-
Hallo menno, op het eerste gezicht zie ik geen fouten... wat geeft jouw error/exception handler aan? Want ik denk dat ik en andere je daarna beter kunnen helpen.
-
Citaat
Hoe stel ik een bestedingslimiet in voor een account of hoe wijzig ik deze?
Je kunt op elk gewenst moment een bestedingslimiet voor je account instellen. Je voegt als volgt een accountbestedingslimiet voor een advertentie toe:
1.Ga naar Facturatiebeheer.
2.Klik op bewerken naast het huidige bedrag van je accountbestedingslimiet. Deze wordt weergegeven onder Accountbesteding bijna boven aan de pagina.
3.Voer de gewenste bestedingslimiet in en klik op Opslaan.Dit staat allemaal op de site van Facebook gewoon even zoeken
-
Ben er nog meer bezig :3, iemand tips betreft het stuk met quotes van klanten. wat er inplaats van daar kan komen of hoe ik dat stukje beter krijg :D?
Aller eerst zou ik de afbeelding uitlijnen met de tekst erboven (dit klopt ook niet in de footer). Daarna zou ik het witte vak uitlijnen aan de tekst erboven alleen dan aan de rechterkant. Daarna hoef je alleen te spelen met de tussenruimte tussen het witte vak + afbeelding dit zal +/- 20 pixels zijn denk ik voor een mooi resultaat.
Verder is het misschien ook slim om grotere teksten te verzamelen want nu word het niet mooi gevuld
-
Succes aan alle proef moderators / nieuwe collega's. Verder wil ik Ferhat veel succes wensen.
-
Ligt het aan mij of zie ik een witte pagina
Ja dat ligt aan jouw -
Mooie site, alleen zoals iedereen al zegt de uitlijning klopt nog voor geen meter bij grote delen van de layout. Dit zit hem met namen in de fonts en de ruimte(s) eromheen. Bijvoorbeeld het oranje vak met de tekst "THE MOST AWSOME CMS THEME EVER!" is uit balans
-
Ik ben sinds anderhalf jaar bezig met Java voor/door school maar je kan zo gek niet bedenken of je kan het maken met Java.
Een zeer krachtige taal naar mijn mening ondanks ik er nog niet echt in thuis ben m.b.t. het ontwikkelen van web applicaties. Momenteel ben ik bezig met mijn eerste web applicatie in Java maar ik loop nog tegen veel problemen die ik bij Php nooit heb gehad.
Argumenten als het is niet krachtig voor 3D games etc. zijn naar mijn mening ook onzin want het grote bewijs hiervan is het bekende spel Runescape. Naar mijn mening een best mooie game aan het worden en dat allemaal met Java, en in de browser. En Minecraft heeft zich hierin ook al bewezen denk ik zo al vreet dat spel wel enorm veel CPU.
Kortom als je de tijd er voor hebt gewoon leren want het is nuttig
-
Met divjes moet je vooral met floats werken om hetzelfde resultaat te krijgen en zal je structuur iets anders zijn...
Onderstaand het voorbeeld in tables vs divjes
Edit: Dezelfde oplossing kan overigens ook met een inline-block gemaakt worden
dus waar je float left ziet staan kan je vervangen voor: display: inline-block;
Code
Toon Meer<table width="1000px" height="250px" border="1" id="home-services"> <tr> <td width="700" id="home-services-head">home services head</td> <td width="300" id="home-services-img" rowspan="2">Home service IMG WxH 250 x 250</td> </tr> <tr> <td width="700" id="home-services-text">home services text</td> </tr> </table> <style> /*Dit is om even een outline te tonen in de divs*/ div { outline: 1px solid #000000; margin: 0; padding: 0; } .wrapper { margin: 10px auto; /* De 10px is alleen om ruimte te maken onder de tabel de auto om te centreren. */ width: 1000px; height: 250px; } .left-container { float: left; width: 700px; } .right-container { float: left; /* Kan float right zijn maar is nu niet nodig omdat er geen ruimte tussen moet komen */ width: 300px; } .header, .text { height: 125px; } .img { height: 250px; } </style> <div class="wrapper"> <div class="left-container"> <div class="header">Home head</div> <div class="text">Home text</div> </div> <div class="right-container"> <div class="img">Img</div> </div> </div>
-
PHP
Toon Meer<?php class MY_Controller extends CI_Controller { protected $resource; public __construct() { parent::__construct(); $this->resource = "Example"; } } class HelloController extends MY_Controller { public __construct() { parent::__construct(); } public index() { echo $this->resource; } } ?>
Gewoon op deze manier alleen zijn beide klasse apparte bestanden (Let niet op benamingen heb te lang niet met CI gewerkt om dit nog goed te weten
Edit
MY_Controller moet overigens in de core map van de application niet het framework zelf... -
Optie 3 van Tim is nogsteeds de beste
-
@Wmdiensten ik weet het ook niet, maar het lijkt me logisch dat een LIMIT sneller is omdat ij dan NIET verder hoeft te zoeken zodra er een resultaat is... Zou je eigenlijk pas kunnen testen bij 30.000 records ofzo