Posts by M.Beers

Je moet je afvragen of het erg is dat het formulier meerdere malen wordt verzonden bij een refresh, want dit zijn browser instellingen en zijn niet tegen te gaan. Na een post request krijg je in Chrome bijv. ook de vraag of je de post data opnieuw wilt verzenden.

Anders zou je inderdaad checks moeten bouwen d.m.v. een tijd of token. Redirect kan ook maar is voor de gebruiker irritant.

Hiervoor gebruik je de transition property ;)
    Ik denk dat het zoiets moet worden met de onderstaande code (heb niet in je bron gekeken)

Hallo wimmpie, misschien kan je het proberen met CSS3? jQuery is namelijk vrij zwaar als het gaat om animaties

Edit Ik denk trouwens dat het schokken komt doordat de achtergrond positie niet mooi mee gaat.

Ik heb heeeeel even snel een voorbeeld gemaakt met een table dump misschien dat je er dan wat meer van snapt :thumbup:

SQL
    SELECT
    	*
    FROM
    	user_likes l
    INNER JOIN
    	users u ON l.request_id = u.id OR l.respond_id = u.id
    WHERE
    	u.id != 1 AND l.request_id = 1
    OR
    	u.id != 1 AND l.respond_id = 1

Dit is namelijk exact wat je wilt volgensmij ...

Dan werkt mijn oplossing toch prima zet er een status veld bij en maak daarmee de status op..

1 = pending (de verzender heeft geliked, de ontvanger niet)
    2 = match

Wat mijn queries doet is namelijk, hij haaaalt alle relaties op die jij hebt gemaakt met een andere gebruiker

Edit Verder zie ik ook dat je een query uitvoerd => daarop een while() loop => in de while loop nogmaals een query uitvoerd... dit is echt onnodig zwaar, vandaar die JOINS :)

Hallo Thjeu, ik heb hier wel de oplossing voor dit heb ik namelijk ooit gebruikt voor het leggen van een relatie tussen vrienden. Ik zal het even opzoeken en in deze post aanvullen ;)

Edit: Dit is met een querybuilder gebouwd dus er kunnen fouten inzitten maar dit zal vast wel werken
    Je zou eventueel nog een status moeten toekennen in je WHERE statements.

Sinds php 5.3 kun je dit helemaal toepassen als het goed is. Momenteel is de Core van Yii 50% langzamer op mn benchmark dan mijn eigen geschreven Core dus ik hoop dit ook zo te houden :thumbup: al blijft het in eerste instantie een leerproject.

Frameworks als Cake en Codeigniter pakken het op precies dezelfde manier aan als dat je er een zelf schrijft ;) ALLEEN het grote verschil tussen deze frameworks is dat er vaak een bedrijf/community achter zit. Bij CodeIgniter is dit bijvoorbeeld Ellislab waarbij CodeIgniter gebruikt word als Core van hun dienst ExpressionEngine. Het voordeel hiervan is is dat je binnen 2 dagen een update kan verwachten wanneer dit nodig is omdat het bijvoorbeeld niet veilig is.

Daarom adviseert Stefan om geen framework te maken wanneer je geen idee hebt hoe je zoiets moet doen. Zeker omdat m.b.t. veiligheid je mensen van verschillende disciplines nodig hebt om zoiets goed te maken. Maar desondanks een goed leerproject.

Het is natuurlijk niet de enige manier om dit op te lossen. Maar wel de meest gebruikelijke...
    Ikzelf ben ook al een tijd bezig met een framework en ik heb sinds kort ook een simpele dependency container gemaakt voor al mijn classes. Ik ga de Core hiervan binnenkort releasen... (staat momenteel als private repository in git)

Via de volgende link zie je een voorbeeld hoe ik het heb gedaan ;)

http://pastebin.com/sHEPngTL

Update m.b.t sluiten topic;

Bron: Nickelodeon

Topic gesloten op basis van regel 1.3

1.3 Pleeg geen inbreuk op auteursrechten, merkrechten of patenten.

De merknaam Avatar en zijn content is gerechtigd aan Nickelodeon

Topic gesloten op basis van regel 1.3

1.3 Pleeg geen inbreuk op auteursrechten, merkrechten of patenten.

Het merk Pokemon en zijn content is gerechtigd aan Nintendo

Ik heb zelf veel geleerd via psd.tutsplus.com naar mijn mening goed genoeg en zowel met en zonder videomateriaal. Verder zijn tutorials slechts een manier om photoshop te leren gebruiken het creatieve heb je zelf in de hand :thumbup:

Ik doe mijn administratie zelf die paar facturen die ik per kwartaal moet aangeven/nalopen...

Wat ik persoonlijk wel een handig tooltje vindt is moneybird.nl waarmee je heel snel en makkelijk overzicht krijgt in je administratie en het is gratis voor 3 offertes + facturen per maand dus ideaal als je per kwartaal +/- 9 facturen verstuurd. Voor meer facturen is 10 euro per maand te overzien maar heb ik tot nu toe nog niet nodig