Posts by cakemasher

Daar ben ik het niet mee eens.

Ik kan bijvoorbeeld op mijn server, "zware PHP-code's" draaien zonder moeite. Zet ik deze codes op een server met trage hardware, dan krijg ik het zelfde resultaat.

Daarnaast heb ik dit zelfde probleem met een hardware database script wat ik ergens draai. Puur vanwege verouderde hardware.

Maar ik zeg niet dat dit het geval is, ik denk dat dit een optie of factor kan zijn.

Als ik naar de resultaten van pingdom.com kijk, ligt het niet aan de plaatjes. Als ik je grootste plaatje (Klik) laad, en vervolgens opnieuw laad (Ctrl + F5) dan is dit binnen 1 seconde geladen.

Ik denk dat of je index.php erg traag is, en aangezien al je pagina's via de index.php gaan, je hele site traag loopt. Of de server is gewoon weg erg traag en kan PHP niet snel genoeg uitvoeren. Kan je achter de specs komen van de server?

Dat klopt, ik heb naderhand ook nog overwegen om de rechtsbijstand in te schakelen i.v.m. het feit dat ik 80% van m'n tijd kwijt was aan wachten.. (waar je dan mooi ff 200 euro voor neer tikt).
    Probleem was alleen dat ik veder niks kon bewijzen of iets dergelijks, en besloot 't maar gewoon te laten zitten.

Code
    HTTP Error 500 Internal server error

Het is waarschijnlijk een fout in een script, of fout in de server configuratie. Het beste wat je even kan doen is in de logs van je webserver kijken. Daar staat meestal beter uitgelegd wat en waar het fout gaat.

Hey Giovannik,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de base tags geprobeerd, maar deze werken hellaas niet. Een volledige link naar het CSS bestand zou eventueel een optie zijn, maar hier ligt mijn voorkeur niet. Als er echt geen andere mogelijkheid is, dan moet 't maar.. maar volgens mij is 't wel mogelijk, ik weet alleen niet hoe :(

Beste,

Op het moment ben ik bezig om gebruiksvriendelijke URL's te maken. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan, dus dit is nieuw voor mij.

Ik heb meerdere tutorials op internet gevonden en deze gevolgd. Ik ben inmiddels al redelijk ver, en krijg pagina's als;
    domein.nl/index.php?page=dashboard

met succes naar:
    domein.nl/dashboard

met de volgende htaccess inhoud:

Apache Configuration
    RewriteEngine On

RewriteRule ^dashboard index.php?page=dashboard
    RewriteRule ^dashboard/ index.php?page=dashboard

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat als ik de link;
    domein.nl/index.php?page=dashboard&random=123

om probeer te zetten naar;
    domein.nl/dashboard/123

met de volgende htaccess inhoud;

Apache Configuration
    RewriteEngine On

RewriteRule ^dashboard/(.*) index.php?page=dashboard&random=$1
    RewriteRule ^dashboard/(.*)/ index.php?page=dashboard&random=$1

Dit opzich wel werkt, maar alle links, in index.php, die naar de CSS bestanden en images kloppen niet meer. Als ik dan bijvoorbeeld ../ voor de path naar het CSS bestand plaats, werkt hij wel weer, maar dan werken het eerste voorbeeld niet meer.
    Hij zoekt dus in de verkeerde map (ik vermoed dat hij zoekt in /dashboard/style/style.css i.p.v. /style/style.css).

Wat doe ik verkeerd?
    Kan iemand mij hierbij helpen, en misschien uitleggen hoe en wat? Of is er ergens een tutorial die dit probleem ook uit legt?

Alvast bedankt!

Toevoeging
    Ik ben er ook achter gekomen dat als ik naar /dashboard/ ga (met slash erachter) er ook word gezocht in een andere map naar de css bestanden.

Erg kloote dat je gezakt bent.

Ik heb er zelf ook 3x over moeten doen, waarbij ik de eerste 2 keer ook vervelende dingen had.

1) Rijexaminator was geirriteerd toen we begonnen, en liet me inparkeren op een plek waar geen plek vrij was of niet mocht parkeren. Vervolgens had ik de auto aan de zijkant vna de weg gezet (file parkeren?), maar was niet goed volgens hem, en ben hierop gezakt.

2) Toen we bij het CBR weg reden, bleek er een spoorweg overgang kapot te zijn, hij bleef stil staan maar kwam geen trein aan. We stonden in een klein filetje, redelijk dicht bij de overgang waar we auto's over zagen steken (tussen de slagbomen door). De examinator zei tegen mij dat ik dit niet mocht doen, en hij belde vervolgens de politie om te vertellen dat de situatie gevaarlijk was. Hij is ongeveer 15 minuten bezig geweest met telefoneren met de politie die op een gegeef moment zei dat de treinmachinisten dit wisten en hier erg traag reden. We moesten er maar zelf langs komen zieden ze.
    Naja, de examinator wou niet tussen de slagbomen door, en ik moest hierop door de berm heen, het fietspad op, om vervolgens terug te rijden. Zo gezegd zo gedaan, ik reed door de berm en reed (stapvoets) over het fietspad heen. Hier reed ik niet sneller want er reden erg veel fietsers om me heen en was bang dat ik er één voor z'n fikker zou rijden. De examinator (nog boos van het gesprek met de politie) begon 'te zeuren' dat ik harder moest rijden, waarop ik hem uitlegde dat ik dit niet wou vanwege de fietsers. Nu had ik no ongeveer 5 minuten over van m'n examen, en moest ik alles nog even snel laten zien. Hierdoor voelde ik me nog opgefuckter, maar legde alles nog redelijk af. Later, tijdens het gesprek, kreeg ik te horen dat ik gezakt was omdat ik o.a. geen goede inzicht tonen omdat we volgens hem harder hadden moeten rijden op het fietspad. Uiteraard werd bij dit gesprek de nodige woordenwisseling tussen mij en mijn rij instructeur en de examinator gevoerd (<- netjes verwoord denk ik? :P). maar uiteindelijk kan je er vrij weinig tegen doen, aangezien je bij wijze gewoon geen voet hebt om op te staan in geval van een juridische zaak.

Gewoon je best blijven doen en niet opgeven, uiteindelijk haal je het wel. Of het nou de eerste keer is, of de 5e keer. Gewoon je best blijven doen!

Beste,

Vandaag heb ik mijn gehele server opnieuw geïnstalleerd. Voorheen maakte ik gebruik van één IPv4 adres, maar ik had 2 SSL certificaten voor twee domeinnamen. Hierdoor lag één van de twee certificaten stof te happen..

Nadat ik mijn server opnieuw geïnstalleerd had, heb ik IPv6 maar even aangezet. De configuratie hiervan lukt al redelijk, en was van plan om de twee domeinnamen een apart IPv6 adres te geven zodat ik beide certificaten kan gebruiken op twee verschillende IP adressen.

Nu heb ik in apache2 (op debian 7) de sites etc. ingesteld en geenabled. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat het geheel niet werkt. In google chrome krijg ik de volgende foutmelding:

Fout met SSL-verbinding
    Fout 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): Fout met SSL-protocol.

Waarbij mijn apache2 site er als volgd uitziet:

Ik heb geprobeerd het IP van IPv6 te veranderen naar het IPv4 adres van de server, en als ik apache vervolgens herstart, werkt het geheel prima zoals het hoort.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt!!

Hey Rens,

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad (op een virtuele machine) aan de gang met het handmatig installeren van de servers. Alleen telkens loop ik tegen foutmeldingen aan die niet in de how-to staan beschreven, of worden sommige onderdelen niet goed uitgelegd.

Heeft misschien iemand een linkje naar een how-to waarin duidelijk staat beschreven hoe en wat ik moet doen?

Bedankt!

Beste,

Ik ben opzoek naar een systeem dat alle benodigde servers (dovecot, postfix etc..) installeert, configureert en eventueel een web interface heeft waar ik emails kan instellen etc.

Voorheen gebruikte ik hiervoor altijd DirectAdmin op mijn server, maar deze gaat eraf. Daarnaast is een andere control panel ook geen optie, omdat ik dit alleen nodig heb voor het beheren van mijn emails.
    Het handmatig installeren van dovecot en postfix kom ik echt niet uit, en heb hierbij ook niet het gevoel dat ik de servers goed en veilig configureer.

Weet misschien iemand een systeem waar ik naar op zoek ben?

Ik gebruik op het moment Debian 6, maar ben van plan te upgraden naar Debian 7.

Alvast bedankt voor de moeite!

Ik ben het met Tim eens.

Het overkomt mij ook wel eens dat ik 5x of vaker mijn wachtwoord verkeerd in typed. Vooral als ik die net gewijzigd hebt, en dan nog steeds het oude wachtwoord probeer goed te typen en vervolgens erachter kom dat ik m'n wachtwoord gewijzigd had. Als ik dan opeens een aantal uur moet wachten om het weer te mogen proberen, dan word 't voor mij heel simpel.. namelijk: telefoon pakken en het probleem bij jou neer leggen.

Probeer het geheel zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, en houd er rekening mee dat sommige mensen 5 tot 10x hun wachtwoord verkeerd in kunnen typen.

kroepjes: Ik geef het op, als je m'n posts 'negeert' dan ga ik je niet veder proberen te helpen. Zoals ik al eerder zei, zorg voor fout afhandeling. Ga geen oplossingen zoeken zonder dat je weet wat het probleem is. En leer jezelf dit aan! Voor elke query moet een fout afhandeling zijn!

Tim: Ik heb het zelf ook geleerd door bestaande systemen (o.a. criminals speletjes) aan te gaan passen en scripts hieraan toe te voegen. De manier waarop je duidelijk maakt dat hij er niet eens aan moet beginnen, stoor ik me aan...

Ga nou geen oplossingen proberen zonder dat je duidelijk weet wat de fout is.

Ga de fouten afhandelen!! Bekijk mijn post die ik op pagina 1 heb staan voor een heel simpel voorbeeld.

Probeer dit eens:

Code
    mysql_query ("UPDATE `[blackjack]` SET owner='" . $data->login . "',inzet=0,kaart=0,dealer=0 WHERE land='" . $data->land . "') or die ('<strong>Update Fout 1:</strong><br />' . mysql_error ());

Let op je fout afhandeling..
    Je kijkt alleen of de functie gelukt is, zo ja pirma.. zo nee, die met foutmelding Update Fout 1. Het enige wat je hier uit kan halen is dat de query niet goed is gegaan. Maar wat is er fout gegaan? Kloppen de variables wel die je in de query gebruikt? Begin een uitgebreide fout afhandeling te maken, deze problemen zijn namelijk zelf heel simpel op te lossen als je weet wat er fout gaat.

Daar ben ik het niet mee eens. Als je een poort scanner gebruikt die specifiek voor SSH verbinden is, dan krijg je hem wel te pakken. Natuurlijk gaan de normale 'bruteforce bots' hier geen extra aandacht aan besteden, en gaan ze door naar de volgende server..

Zelf gebruik ik altijd debian. Weet niet waarom, maar hiermee ben ik begonnen en nooit vanaf gestapt. Over het algemeen is linux redelijk te doen. Zo kan je het programma WinSCP gebruiken om bestanden aan te passen als je niet goed overweg kan met de CLI text-editors. Daarnaast is de beveiliging standaard al redelijk en kan je gebruik maken van de (bij debian) geïntegreerde firewall: iptables.

Wat wil je met de VPS gaan doen als ik vragen mag?

"grootste DDos-aanval in de geschiedenis"

Haha, dan heb je wel een enorm groot botnet nodig wil je dat voor elkaar krijgen.

Naar mijn mening zijn dit puur kindertjes die het leuk vinden om andere mensen of bedrijven te zieken. Erg vervelend en uiterst kinderachtig. Als je 't mij vraagt, mogen de daders (als deze worden gepakt) hard aangepakt worden en bestraft worden met o.a. gevangenisstraffen.