Misschien even echo's plaatsen in je script.
bijvoorbeeld onder "if($value[0] == $prod_id)" zet je iets van " echo 'value0 = prodId'; " en onder de else iets van "echo 'value0 != proId';".. etc.. etc.. en dan kan je zien waar het script heen gaat.
Misschien even echo's plaatsen in je script.
bijvoorbeeld onder "if($value[0] == $prod_id)" zet je iets van " echo 'value0 = prodId'; " en onder de else iets van "echo 'value0 != proId';".. etc.. etc.. en dan kan je zien waar het script heen gaat.
Als je elkaar niet kan vinden in het netwerk, terwijl je wel in het zelfde netwerk zit.. Dan kan het probleem zijn dat 'Netwerk Detectie' uit staat. Deze zet je bijv. aan als je bestanden wilt gaan delen.
Remote Desktop moet je ook aanzetten, deze staat standaard volgens mij niet op 'server-mode'. Je zou even moeten googlen naar hoe je remote desktop aanzet zodat er vanaf buiten verbonden kan worden. Dat staat ergens bij instellingen (weet zo niet waar). Als je je broertje wilt plagen, moet je even achter zijn PC om dit bij hem aan te zetten.
Sukel,
Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Niet alleen FTP werd geblockt, maar de rest ook. Alleen HTTP verkeer is bij ons op school mogenlijk.
Op het moment heb ik proxifier geinstalleerd, hierin heb ik de proxy ingesteld van de school. Proxifier krijgt 't op een of andere manier voor elkaar om door de proxy heen, verbinding te maken met mijn FTP en SSH server. Ook kan ik dingen als Steam en sommige games opstarten hiermee.
Proxifier is overigens niet gratis. Wel kan je een proef versie downloaden en deze uit testen. Deze verloopt dan na een x aantal dagen.
Craaacks..... CRAAACKSS..!!
Wat heb je allemaal geprobeerd om te debuggen??
Ik heb zelf ook een jaar game design gevolgd, en heb hier spijt van.
Ik kreeg tijdens de open dagen te horen wat game design precies inhoud. De hoofd onderdelen als het ware, was het designen van games en sommige onderdelen van je game daadwerkelijk ook gaan maken.
Toen ik aan de opleiding begonnen was, kwam ik er langzaam achter dat wat mij verteld was die avond, niet helemaal waar was. Zo bleek dat we alleen leerden hoe we een game moesten designen en dit op papier moesten zetten. Het daadwerkelijk maken van een game werd geen aandacht aan besteed. Wel hebben we een kort lesje gekregen over hoe je een map in Unreal Tournament (3) moest maken en hebben we dit daadwerkelijk ook gedaan. Deze 'tutorials' waren overigens van internet afgehaald.
Als je zoekt naar een opleiding om echt de technische kant van een game te leren (het programmeren, modelleren, textures maken etc..) zou ik een andere opleiding kiezen. Er zweeft ergens een opleiding rond die dat doet, alleen ik kan je de naam ervan zo niet vertellen.
Hey Fils,
Ik heb je code even bekeken en heb misschien een aantal opmerkingen / tips & tricks.
Wat bedoel je daarnaast precies met "Wanneer worden die code functies nou eens gemaakt, ik ga tot die tijd alles gewoon extern plaatsen!"?
kan je niet gewoon de [ php ] en [/ php ] tags gebruiken?? Of bedoel je dat niet?
Voor zo ver begreep ik je nog. Maar wat doe je met dash, wat doe je met uitvoer? wat staat er in de 'hoofdTitel' in je database?
-Google gezocht, iets over PHPMYADMIN?
phpmyadmin word gebruikt om je database mee te kunnen beheren. Wat ze hiermee bedoelen is dat je wachtwoord zeer waarschijnlijk in je MySQL Database staat. Maar deze zal waarschijnlijk gecodeerd zijn met md5. In dat geval, zou ik de moeite niet meer nemen om je wachtwoord terug proberen te krijgen maar een backup van je oude mysql database maken, en deze eventueel in een geherinstalleerd CMS te restoren.
Een voorbeeld:
<?php
class database
{
var $db;
var $res;
function database ($user, $pass, $database)
{
$this->db = mysql_connect ('localhost', $user, $pass);
if (!$this->db || !mysql_select_db ($database, $this->db))
die ('Er kan geen verbinding met de database worden gemaakt!');
}
function run_query ($sql)
{
$this->res = mysql_query ($sql, $this->db);
if (!$this->res)
die ('Er ging iets fout in de query!');
return $this->res;
}
function fetch_assoc ($query, $value)
{
$array = mysql_fetch_assoc ($query);
if (isset ($array[$value]))
return $array[$value];
else
return "De value '" . $value . "' bestaat niet, of is door de query niet geselecteerd.";
}
}
/* Verbinding maken naar de MySQL Database. */
$mysql = new database ("user", "pass", "database");
/* Een kollom selecteren in de database waarbij ik er van uit ga dat er een tabel 'gebruikers' bestaat die in iedergeval 'id' en 'gebruiker' bevat. */
$query = $mysql->run_query ("SELECT * FROM `gebruikers` WHERE `gebruiker` = 'victor'");
/* 'id' ophalen van het resultaat van de query hierboven. */
echo $mysql->fetch_assoc ($query, "id");
?>
Toon Meer
Ik denk dat je beter de query resource terug kan geven, en je mysql_fetch_assoc functie de query resource mee geven. Dit om eventueel te verkomen dat je problemen krijgt als je eerst bijv. twee query's uitvoerd en dan beide door je nieuwe functie heen wilt trekken.
Ik denk dat je zo iets bedoelt?
<?php
class database
{
var $db;
var $res;
function database($user, $pass, $database)
{
$this->db = mysql_connect('localhost', $user, $pass);
if( !$this->db || !mysql_select_db( $database, $this->db ) )
die('Er kan geen verbinding met de database worden gemaakt!');
}
function run_query($sql)
{
$this->res = mysql_query( $sql, $this->db );
if( !$this->res )
die('Er ging iets fout in de query!');
return $this->res;
}
function fetch_assoc ($query, $value)
{
$array = mysql_fetch_assoc ($query);
if (isset ($array[$value]))
return $array[$value];
else
return "De value '" . $value . "' bestaat niet, of is door de query niet geselecteerd.";
}
}
?>
Toon Meer
Een config bestand is het makkelijkste. Zoals Tim het ook al aangaf, kost het tijd om elk bestandje weer bij langs te gaan om aanpassingen te doen.
Daarnaast.. Waarom zou je 4 aparte bestanden hebben waar overal ongeveer het zelfde in staat?
En zoals de rest ook al aangaf, je PHP scripts zijn relatief veilig op je server. Enige manieren dat mensen erbij kunnen komen zijn, of ze hebben toegang tot je server (via FTP ofzo), of jij hebt je script zo voor elkaar dat mensen via jouwn script door je server kunnen bladeren.
Beste,
Is sourcebans niet een plugin voor games zoals counter strike source en left 4 dead enzo? Waarbij men een grote database heeft met steamID's die gebannen zijn voor een reden (hacken ofzo). En volgens mij als je deze dan op je server installeerd, worden deze steamID's ook allemaal op jouwn server gebannen.
Of zit ik nu aan iets anders te denken?
mvg.
In dat geval kun je mij een PB sturen als je nog iemand nodig hebt.
Ik ben hierin wel geïnteresseerd. Als je nog iemand zoekt, stuur me ff een PB.
Volgens mij is het zelfs zo dat je toegang moet geven tot een MySQL database aan een IP adres of host om met de desbetreffende database te kunnen verbinden. Tegen dit probleem ben ik ook al een aantal keer gelopen.
Teminste, dat was je van plan toch??
Je hebt gelijk Luc, hoewel de $input['login'] niet zal werken.. Tenzij zijn $mysqli class bij een ->query de boel meteen om zet naar een array. Maar hier ga ik niet van uit.
Het volgende zou dus moeten werken:
// Een telling bij houden.
$tel = 0;
// De prijzen die er te winnen vallen.
$prijzenkast = Array ('5', '10', '25');
// De mysqli query uitvoeren en hierbij de hoogste? 3 uitpakken.
$input = $mysqli->query ("SELECT `login` FROM `[users]` ORDER BY `actief` LIMIT 3");
// Een while uitvoeren waarbij de data van de vorige query word geselecteerd.
while ($output = mysqli_fetch_assoc ($input))
{
// Een query uitvoeren waarbij de kristallen worden opgeteld bij de $output['login'] user.
$mysqli->query ("UPDATE `[users]` SET `kristallen` = `kristallen` + '" . $prijzenkast[$tel] . "' WHERE `login`='" . $output['login'] . "'");
// +1 bij $tell.
$tell++;
}
// De gehele [users] tabel updates zodat iedereen value 0 krijgt in actief.
$mysqli->query ("UPDATE `[users]` SET `actief` = '0'");
Toon Meer
Hierbij heb ik de '0' bij prijzenkast ook verwijderd, aangezien ik aan kan nemen dat de winnaar niet 0 kristallen wint.