Posts by AarClay

Je kan ze ook apart loggen, en zelf bijvoorbeeld er een ErrorID aan hangen, zodat je fouten makkelijker kan terughalen, als iemand je de foutcode doorgeeft.

Maar persoonlijk vind ik het iets van de webserver die het hoort te loggen. Er kan immers ook wat aan die kant fout gaan wat gelogd dient te worden.

Maar ook hier verschillen de meningen en is er niet één beste en vaste oplossing.

Ook kan je dergelijke PHP-scripts overschrijven... ;)

Welke aanpak iemand kiest is net wat iemand fijner vindt. Blijkbaar kies jij voor het laatste. Maar ik vind dit meer een taak voor de webserver i.p.v. een eigen PHP-script. En helemaal als dit niet op userniveau wordt ingesteld.

Ik vind hem erg kaal. Er kunnen best wel wat meer plaatjes/icoontjes bij, en wat variteit in lettergroottes en -kleuren. Misschien is een minder standaard font ook een idee. En een logo maakt het geheel zeker meer af.

Kijk en daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld.

Als iemand een fout maakt in de configuratie? So what..... Dat test je toch nooit 'live' uit? :P

Geen idee of de boel in PHP ook breekt?

Als ik het oorspronkelijke bericht lees is dit volgens mij ook wat de topicstarter wil.

Hierover verschillen de meningen, maar als er iets wijzigt in het formaat voor weergave van datums zou dit inhouden dat je queries zou moeten aanpassen. Hoe je iets presenteert zou zo dicht mogelijk bij de presentatielaag geregeld moeten worden, dus bij voorkeur in code boven gepriegel in de database.

Dan kan je er ook een configuratie-optie van maken. Dan hoef je geen queries aan te passen ;)

Ja, nu heb je het over output-escaping volgens mij. Die hoor je ook inderdaad te filteren met htmlentities of htmlspecialchars.

Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand mysqli_real_escape_string() in iets anders dan een query gebruikt.. 8)7

Huh?
    Welke input zie je nog meer dan mijn genoemde globals? Die moet je sowieso s
    al escapen!

Als je een waarde van een fetched result hebt (bijv. $data['user']) in je WHERE-clausule, escape jij die dan ook?

Ik heb tot dus verre niet in enkele query mysqli_real_escape_string() staan.
    Enkel bij queries die wat toevoegen zoals $_POST bijvoorbeeld.

Is het dan verstandig om uit voorzorg mysqli_real_escape_string() bij elke query toe te voegen?

Alleen als je de waarde kan manipuleren, zoals bij $_POST, $_GET, $_COOKIE, $_SESSION, $_SERVER en $_ENV. De laatste twee zijn wat lastiger, maar het zou in de praktijk kunnen.

Ik heb wel eens gezien dat iemand ook een blacklist had van 'forbidden words' voor in een SQL-query. Eén daarvan was WHERE.

Toen bleek dat station Purmerend Overwhere opeens niet geaccepteerd werd.. ;)

Ik geef hem groot gelijk. Jouw werk is je visitekaartje.
    Als je echt op informele wijze in Jerommeke-taal (Het Ik-woord overslaan) je oproep formuleert en leesteken mist, laat het al direct zien dat je geen kennis bezit.

Misschien is het wel niet zo, maar eigenlijk heb je het wel aan jezelf te danken. Bij het eerste woord 'Ben' zou ik er al meteen op afgeknapt zijn zoals ik iemand zou zoeken. ;)

Zie het als een leerpuntje! :)