Posts by pekelterror

Geen PHP gebruiken. PHP is hier overduidelijk niet geschikt voor. Neem NodeJS of bijvoorbeeld Java om multithreaded of middels callbacks meerdere requests uit te zetten, en ze af te handelen zodra ze binnen zijn.

Let wel op dat Twitter het waarschijnlijk niet zo heel erg kan waarderen als je 286 requests in een keer uitvoert, ik zou de requests dan ook in batches van bijvoorbeeld 20 uitvoeren.

Bedankt voor de reactie.
    Zal me verdiepen in nodeJS

Heb zelf spotify premium via Hi (KPN) aangezien spotify streamen me dan geen dataverkeer kost, ben het dus zelf niet nodig.
    Maar heb wel mensen in de omgeving (Nederland net als ik), die het wel graag willen testen.

Mag ik vragen hoe je aan zulke codes komt?
    En zijn die er ook voor nederland?

Hallo,

Ik ben bezig om van een XXXX aantal mensen tweets op te slaan in een database (Kan niet te diep er verder op ingaan, maak het in opdracht).

Nu blijkt dus dat de twitter API een limiet heeft, en je maar 100 widgets per account kunt aanmaken en dit irritant werk is.
    Dus lees ik gewoon http://twitter.com/TwitterNaam uit (cURL), en haal hier de benodigde informatie op.

Het probleem als ik een foreach doe over een array dat de aanvragen niet asynchroom zijn, 108 accounts ophalen met hun laatste 20 tweets duurde 4 minuut 49 (Absurd, helaas reageert twitter niet sneller)

Nu had ik de foreach gebruikt om iframes te genereren naar een bestand die alles toevoegd.
    add.php?naam=TwitterNaam

Op deze manier word duurde het iets langer als 1 minuut, dus een enorme snelheidwinst (Helaas nog te langzaam voor wat ik zoek).

Nu loop ik vast, want de laatste manier met iFrames is nog te traag, en niet uit te voeren als een cronjob.
    Nu gebruikte ik inplaats iframes het volgende:

Code
    $ch = curl_init();
        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://127.0.0.1/add.php?naam='.$naam);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_FRESH_CONNECT, true);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 1);
        curl_exec($ch);
        curl_close($ch);

Inplaats 4 minuut 49 duurde het nu nog 2 minuut en 8 seconden, een stuk sneller maar trager als met iFrames.

Heeft iemand een idee hoe ik veel tweets van verschillende profielen kan opslaan in een database?

Jordy

Niet de beste code, maar volgens mij doet het wel wat je zoekt.

Want alle integers moeten zonder quotes toch?

Fijn dat er eindelijk een maffia game komt met classes enzo, hoop dat je ermee door gaat, zullen veel mensen wat aan hebben.
    Zowel mensen die het helemaal gebruiken, als mensen die enkel bepaalde dingen/denkwijze ervan zullen overnemen.

Heb de source verder nog niet bekeken, maar het bevat wel een denkfout die veel van die maffia games hebben.
    De captcha code word geplaatst in 'core/image.php' terwijl dit niet verplicht geladen hoeft te worden.
    Denk aan een bot, of simpel het verbergen van afbeeldingen, wat bijvoorbeeld in de 'View page info' kan in Firefox.
    Zolang je de afbeelding niet opnieuw laad houd je de oude code.
    Verder is de captcha erg makkelijk, maar dat word vast nog wel aangepast (?)

PS: Is niet om je af te kraken, maar gewoon opbouwende kritiek.

Hallo,

Ik heb zojuist een proxy ingesteld in Nginx, en dit werkt prima.
    Nu wou ik er een beveiliging op zetten, dat de gebruiker moet inloggen.

Dit heb ik tot nu toe:

Sinds de auth_basic functies moet ik inloggen zoals me bedoeling is, echter vraagt hij me op elke domein en subdomein steeds weer in te loggen.
    Is er een manier om dit te laten onthouden door de client/proxy ?

Jordy

Heb het inmiddels gekregen, en binnen 30 minuten was het opgelost bij DigitalOcean.

Werd me wel eerst 3 keer bij GitHub aangegeven dat ik er geen recht op had, maar bleek dat me school onder een andere naam stond (Niet Campus Winschoten, maar gewoon Noorderpoort)

Heb me gelijk aangemeld voor deze actie, zal binnen een week horen of ik er recht op heb.

Iemand ervaring hoelang dit duurt?

En hoe zit het met het DigitalOcean tegoed eigenlijks, want heb al een account en al een keer een coupon gebruikt.
    Of word dit automatisch toegevoegd?

Dat kan zeker, had het idee om met tabbladen te werken (dus je hebt tabjes met de naam, bijv. "Mededeling"), zit alleen even te kijken hoe ik dit ga doen, had in gedachten om heel veel tabbladen maken (20 ofzo) en kijken of er een pagina 20 bestaat, zo niet deze tab laten verdwijnen. Maar ik denk zelf dat dit wel heel omslachtig is, misschien dat het makkelijker kan?

Je hebt in feite het aantal mededelingen al, dus je kan een foreach (PHP: foreach - Manual ) gebruiken om enkel pagina`s aan de maken zolang het nodig is.
    Verder kun je met CSS (classes geven aan je tabjes) gewoon de opmaak gelijk voor alle X aantal tabs geven.

Verder kun je ook met array_unique (PHP: array_unique - Manual ) enkel de unique waardes ophalen.
    Op die manier kun je dan 1 tabje mededelingen tonen, met eventueel een nummer erachter, bijvoorbeeld:
    Mededelingen [6]
    Rooster Dinsdag [3]

Op die manier krijg je een kleiner menu met eventueel grotere tabjes waardoor het makkelijker te gebruiken is op de mobiel.

De invites zijn 1-7 dagen geldig.
    Afhankelijk van welk event je ze hebt, of iemand ze met je gedeeld heeft, of je ze gewoon van Oneplus One zelf krijgt.

Toestel is simlock vrij, dus elke simkaart past erin.
    Heb zelf ook bij T-Mobile gezeten en werkte prima (Helaas was het netwerk slecht in mijn omgeving, maar was ook met de Note en Nexus 5)
    T-Mobile heeft wel veruit de meeste gebieden met de 1800Mhz frequentie, die de Oneplus One gebruikt voor 4G.

Mid-eind Oktober is hij zonder invite te verkrijgen.

Wow, echt bedankt! Dit gaat al een heel deel zijn voor de code :)
    Moet echt nog eens goed PHP gaan leren...

Graag gedaan.
    En ben benieuwd naar het resultaat.

Wil zelf misschien ook nog iets maken voor me rooster, wijzigingen en dergelijke, dus wellicht kan ik iets met de opbouw (Als je dat goed vind)

Invites gestuurd in prive bericht.
    Heb er nog 1 over.

Aangezien de invites bijna zijn afgelopen zal ik de laatste hier plaatsen in het topic.
    Haal deze even door een strrev(Online strrev() function - Online PHP functions) functie heen, want de link is omgedraait.
    0IJH-PHK0-9YKJ-KFKT/mialc/etivni/ten.sulpeno.tnuocca//:sptth

Dit aangezien er veel bots actief zijn die het hele internet afzoeken naar invite links.