Je kan zo een spelletje aanmaken op http://www.onlinegamemanager.nl
Daar is alles zo goed als gratis.
En verder vind je op ICTscripters heel veel gratis codes om je eigen criminals game te hosten en live te zetten.
Posts by Laura
-
-
http://www.pulse-station.com, dat domotica systeem van K.Rens kan sms'jes sturen.
Hij doet dit gewoon via een sms gateway, een online service.
Hij kan je vast iets heel simpel aanbieden om dit in je eigen projecten ook in te bouwen. -
-
Ik ken iemand die zo iets wel wil verkopen, maar zal wss rond de 10.000 euro gaan.
-
Super goede aanvullingen!
-
Sommigen onder ons gebruiken wel eens mysqldump om hun databases te backuppen.
Maar als jullie net als mij zijn, haten jullie het dat dit allemaal in 1 groot bestand wordt gedumpt.
Je dient dus of een apart commando te draaien per database, of je dient dit super bestand nadien te splitsen (onbegonnen werk).Echter kan dit veel eenvoudiger: er is een commando om elke database naar een apart bestand te backuppen.
Ideaal dus als je backups wil maken van je websites en toch ze eenvoudig kunnen herstellen.
Bovendien stelt dit je in staat om slechts 1 database te herstellen ipv ze allemaal.Bashmysql -N -e 'show databases' | while read dbname; do mysqldump --complete-insert --routines --triggers --single-transaction "$dbname" > "$dbname".sql; done
Als output krijg je netjes een bestand per database:
Codels -alh *.sql -rw-r--r-- 1 root root 44M Aug 24 22:39 db1.sql -rw-r--r-- 1 root root 44M Aug 24 22:39 db2.sql
Je kan natuurlijk ook eenvoudig bepalen in welke map deze database backups (dumps) moeten worden geplaatst:Bashmysql -N -e 'show databases' | while read dbname; do mysqldump --complete-insert --routines --triggers --single-transaction "$dbname" > /home/dump/databases/"$dbname".sql; done
Hiermee plaats je ze bv in de map /home/dump/databases.
Natuurlijk gebruik je hiermee heel wat ruimte.
Daarom pak ik ze persoonlijk graag terug in via gzip:Codemysql -N -e 'show databases' | while read dbname; do mysqldump --complete-insert --routines --triggers --single-transaction "$dbname" > "$dbname".sql; [[ $? -eq 0 ]] && gzip "$dbname".sql; done
Herstellen van je databanken
Niet onbelangrijk, maar soms wil je deze databanken terug gaan herstellen.
Bv: als je verhuist naar een andere server.Bash$ for sql in *.sql; do dbname=${sql/\.sql/}; echo -n "Now importing $dbname ... "; mysql $dbname < $sql; echo " done."; done De output komt dan per database tabel er netjes onder: Now importing db1 ... done. Now importing db2 ... done.
Noot: soms dien je wel not te authenticeren (in te loggen) voordat de database backup begint.
Korte lijntjes shell code dus om je leven veel eenvoudiger te maken.
-
Misschien heb je er nog niet van gehoord, maar er is een revolutie aan de gang voor Linux servers.
De bekende apt-get en yum worden mogelijks vervangen door een nieuwe technology: Snap.
Met behulp van Snappy packages (pakketten) worden dependencies meteen mee aangeleverd,
waardoor het veel sneller en eenvoudiger zou moeten worden om software te installeren op Linux servers.De mensen onder ons die eigen servers beheren en af en toe iets moeten compileren voor hun specifieke server,
kennen deze problemen wel.
Dependencies kunnen niet gevonden worden, zijn verouderd, nemen uren in beslag om te compileren, ...Het werd oorspronkelijk ontwikkeld door Ubuntu, maar nu al is er enorm veel support vanuit de community en wordt het ondersteund door veel andere distributies van Linux.
Werkt nu al op: Arch, Debian, Fedora, en andere Ubuntu-based distros zoals Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Unity, and Xubuntu.
Momenteel in validatie: CentOS, Elementary, Gentoo, Mint, OpenSUSE, OpenWrt en RHEL. Deze kunnen dus snel er bij komen.Dit kan interessant gaan worden.
-
Zelf heb ik te veel schrik voor mijn privacy, maar ik ken veel mensen die dit super handig zouden vinden.
Het inchecken via de website van de luchtvaartmaatschappijen is niet altijd even duidelijk en logisch. -
Google is altijd al een van de spelers geweest die visionair was en vooruit kon zijn op zijn tijd.
Vandaag zijn ze hier ook weer in geslaagd, dankzij een speciale nieuwe sectie op de android UI Guidelines sectie.
External Content www.youtube.comContent embedded from external sources will not be displayed without your consent.Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.Ze hebben elementen ontworpen, speciaal om te gebruiken in de ruimte.
Niet nodig denk je? Het filmpje toont aan van wel. -
Google heeft recent een hele reeks nieuwe online, gekoppelde, online marketing tools gelanceerd.
Ze maken deel uit van hun 360 Suite.Ze gaan hiermee concurrentie aan met oa. Adobe, Oracle, Salesforce, IBM, ...
In hun Google 360 suite zitten 6 tools:
- Tag manager 360: eenvoudig marketing tags toevoegen en beheren aan je website
- Audience center 360: een data management platform, waarmee je klantgegevens kan opslagen en analyseren.
Er is een koppeling voorzien met verschillende advertentie platformen, waardoor je goed kan zien welke campagne welk resultaat oplevert.
- Google Optimize 360: het laat marketeers toe om personalisatie van hun website en marketing berichten te gebruiken
- Google data studio: eenvoudig dashboards en interactieve rapporten maken
- Google Analytics 360: betere versie van hun gratis product, met meer gegevens
- Google attribution 360: attributie toewijzen van producten, voordien bekend als AdometryIk ben benieuwd naar hun prijs...
-
De Nederlandse groep 2Lions Team, waar velen onder ons vast al wel eens van heeft gehoord, is tegen de lamp gelopen.
Ze boden illegaal films, muziek, tv-series, ... aan op het internet.
Dit via torrents op websites als ThePirateBay, ExtraTorrent, Demonoid, 1337x en Ahashare, ...De schuldigen moeten een boete van meer dan 67.000 euro betalen.
BREIN heeft blijkbaar een systeem in gebruik genomen waarmee uploaders gemakkelijk kunnen worden achterhaald op basis van IP-adressen van computers.Dit is een zware slag voor de torrent community.
Het zal moeilijker en moeilijker worden om Nederlandstalige content te vinden nu.Zelf gebruik ik Netflix, omdat torrents te veel werk werd, maar de groep kende ik wel.
Hadden jullie al van 2Lions gehoord? -
LG komt binnenkort met een nieuwe gsm, den G5.
Hierbij blijft het scherm continu aan staan, zodat je tijd, gemiste oproepen en nieuwe meldingen altijd zal kunnen bekijken.Ze noemen dit een always-on-scherm.
Ik ben benieuwd wat de invloed hiervan gaat zijn op je batterij en of je dit kan uitzetten...
Verder zou het mogelijk mijn slaapkamer verlichten 's nachts, waardoor ik niet kan slapen.Wat denk jij: slimme zet of domme zet?
-
Sinds deze ochtend hebben een aantal twitteraars een nieuwe tijdslijn.
Hierin komen berichten niet langer volgens datum, maar komen een aantal "kwalitatievere" tweets hoger te staan.Dit werd maandenlang intern getest en nu dus uitgerold voor heel de wereld.
De reden hiervoor is: gebruikers klaagden dat ze 's ochtends te veel tweets dienden te lezen, om terug mee te zijn.
Dankzij deze nieuwe functie missen ze de belangrijke tweets niet meer en kunnen ze minder belangrijke negeren.Het is een van de vele veranderingen die men bij twitter wil doen om het roer te keren.
Ze groeien immers niet meer en ook financieel gaan ze achteruit. -
Vandaag heeft YouTube in Amerika zijn eerste betalende video's gelanceerd.
Je dient een YouTube Red account te kopen.Deze films kun je herkennen aan blauw logo met dollarteken.
Je kan ook ervoor kiezen om voor 9,99 euro/filmpje een enkele video te bekijken.
Ligt het aan mij, of is 9,99 euro voor 1 filmpje heel duur???
-
Geen idee, maar ik zit in geen enkele groep van 100 leden... die beperking is dus voor mij al onbestaande
-
Niet netjes nee...
-
Ik bescherm het zo goed als mogelijk, met adblock en speciale javascript blockers.
Maar vrees dat ik een uitzondering ben...Internetbedrijven zijn op zich zeker ook een grote bedreiging.
-
Facebook heeft wederom een van zijn beloften gebroken.
Bij de overname van Whatsapp hebben ze aangegeven het nooit te zullen koppelen aan Facebook en het onafhankelijk te houden.Met de nieuwe update van Whatsapp komt aan deze belofte een einde:
Er zal een pop-up verschijnen na de update met een vakje, standaard aangevinkt, waarmee ze vragen om alle gegevens van Facebook en Whatsapp te koppelen.
Daarmee krijgt Facebook al je whatsapp contacten, inclusief hun telefoonnummers en gegevens.De informatie die Facebook zo te weten krijgt, zal het ook inzetten in hun advertentie netwerk, om nog gerichter advertenties te tonen.
Ook aan whatsapp zelf willen ze geld gaan verdienen, de app zelf is nu gratis, maar ze gaan advertenties zetten in de chat zelf.Of hoe de wereld uiteindelijk toch nog rond geld draait...
Ga jij er aan denken om het vinkje uit te vinken, dat al je contacten deelt?
-
Nu dat er meer en meer zelfrijdende auto's beginnen te komen (Tesla, Bmw, ...),
kunnen we ons beginnen af te vragen waarom een auto er nog moet uitzien zoals een auto...Hieronder een filmpje van een creatieve geest die de toekomst van de "auto" schetst.
Het begint wel pas na een aantal seconden echt interessant te worden.External Content www.youtube.comContent embedded from external sources will not be displayed without your consent.Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.Wil jij meerijden?
-
Via XSS kun je het wachtwoord stelen.
Bv: browsers die automatisch het wachtwoord voor je invullen.
Dit kan dan worden afgevangen of bv onversleuteld verzonden eerst naar de hacker?