Posts by RCR1984

    Wil het weer gaan oppakken, om het nu werkend te krijgen.


    Online vanaf verschillende locaties.


    Wie kan mij erbij helpen?
    Als het maar enkel werkt met inloggen en dan kunnen spelen is het voldoende.


    Er is nog geen database gemaakt, dus wie een idee heeft en weet hoe het "kan" dan hoor ik het graag.

    Hoi FangorN,


    Je hebt een aantal goede punten. ook waar ik nog helemaal niet aan gedacht had.


    De kleine meid heeft wel aangegeven deze online te willen gaan doen. offline kunnen ze natuurlijk altijd het echte spel pakken maar op verschillende locaties gaat dat niet :)


    Ik zal de rest even goed uitwerken om daarna erop terug te kunnen komen. Heb nu wat dingen om goed te bestuderen.

    Hallo iedereen.


    Mijn dochter kwam met de vraag of ik een spelletje voor haar en haar vriendinnen wilde maken. toen ik vroeg wat voor een kwam ze met het antwoord: ganzenbord. Nu heb ik een opzet gemaakt en moet de database aanmaken. Maar hierin loop ik vast. Zal hier de bedoeling neerzetten.


    je meld je aan met een spelersnaam en deze staat dan vermeld op de pagina met het spelbord. je dobbelt met dobbelstenen en dan ga je dat aantal ogen het aantal vakjes vooruit. Elke speler (4 stuks) hebben een eigen kleur pion.
    maar dat is in theorie makkelijk.


    Het volgende heb ik gemaakt: HIER IS HET VOORBEELD
    (De ponnen en namen zijn er hardcoded in gezet als voorbeeld)


    In de database moet denk ik het volgende gebeuren.


    SPELERS:
    1 tabel spelers: id, naam, email, wachtwoord.


    SPEELVAKKEN:
    1 tabel vak: id, nummer, spelersnaam.


    Dit is wat ik in gedachten had. Maar het zou misschien ook heel anders kunnen.
    Iemand met een idee? Loop al 2 dagen te pijnzen hierover :S