Posts by Reza

Persoonlijk zou ik iets nieuws leren of een nieuw project beginnen waaruit je meerdere dingen kunt leren.
    Wat je bijvoorbeeld kunt doen is een site maken met een bepaalde framework, bijvoorbeeld Bootstrap of Zend.

Doordat je het met een framework maakt moet je eerst de basis leren van de framework(bij Bootstrap de standaard HTML & CSS classes bijv.) en zo kun je na een tijdje veel gemakkelijk alles scripten. Wat ik vooral had gemerkt was dat werken met een framework vooral tijd bespaard.

Goed dat je JS/Jquery gebruikt, vooral omdat het gebruikersvriendelijk is tegen over de gebruiker. Duidelijke FAQ, ik zou alleen de error div wat anders stylen...
    Nu ziet het er erg beknopt en lelijk uit.

Ik heb de ingame nog niet gezien maar als je een site maakt wat op zich focust op mobiele gebruikers en op beltegoed zou ik de site responsive maken. Denk ook niet dat het super moeilijk wordt gezien de CSS..

Je CSS en die van PlaySlim komen trouwens wel veel met elkaar overheen, footer(html en CSS) is bijna gelijk aan die van PlaySlim.

Gister kon ik al weer achter The Pirate Bay, ben er zelf blij om dat ik geen proxy meer hoef te gebruiken. Maarja er waren ton andere sites die je kon gebruiken toen Pirate Bay nog geblokeerd was(naam kan ik natuurlijk noemen:P ).

Het verstrekken van onze gegevens aan BREIN mag volgens mij niet zomaar, denk ook niet dat KPN zin heeft om een geld bedrag te betalen aan BREIN...

Ik zelf maak gebruik van een simpele captcha, dat bots het kunnen lezen maakt mij niet veel uit aangezien niet iedereen het op jouw website heeft gemunt.
    Veel mensen raden zelf de Google captcha aan, heb er zelf geen ervaring mee maar de captcha van ze schijnt goed te zijn: http://www.google.com/recaptcha/whyrecaptcha.

Indien je nog steeds een contact formulier zoekt, kun je mij via Skype(profiel) contacteren.

Ik krij alleen de eerste 20 te zien, maar ik moet de laatste hebben.

PHP
    $get_messages = $database->prepare("SELECT * FROM messages WHERE id>:min ORDER BY id DESC LIMIT 20");

Wat je hierbij doet is ze rangschikken op id, ik ga er hierbij vanuit dat id een auto_increment is.
    Met DESC krijg je de laatste uit de DB, met ASC de eerste als ik het goed heb.

Als je gebruik maakt van prepared statement hoef je je geen zorgen te maken over het beveiligen van de query's. Als je bijvoorbeeld wilt weten of $_GET['id'] wel een cijfer is kun je zoals gezegd intval gebruiken of ctype_digit. Het verschil tussen deze twee is dat ctype_digit alles als een string ziet("123" is dus gewoon een getal). intval die kijkt volgens mij alleen naar integers(weet het niet zeker).

Het probleem zit hem hierbij dat $set al gebruikt is als statement, je kan zoals de error je ook verteld het niet gebruiken als array.

Ook zou ik, weet niet zeker of dit uit maakt(in MySQLI wel) maar de namen van de prepared statements wijzigen naar STH(Statement Handle).
    Ik had zelf ook nog eens een tip gekregen om nooit alles in een query te selecteren door middel van een asterisk, heb snel even gezocht waarom niet bijvoorbeeld: http://stackoverflow.com/quest…-reason-not-to-use-select

De support afdeling van Microsoft vind ik zelf ook erg goed, vooral die van de Xbox afdeling. Had paar problemen en werd telefonisch geholpen en kreeg na paar telefoontjes ook wat ik uiteindelijk wilde.
    Ben paar dagen geleden ook nog gecontacteerd en gevraagd of alles goed is verlopen, klantvriendelijkheid en snelheid vind ik zelf belangrijk bij bedrijven.

Ik ben na 3 jaar weer beetje bezig met php.
    Dus ik ben niet zo een Pro heb je toevallig een tip waar ik die snel kan vinden of moet er echt in het script "Hash" staan?

Zou je kunnen vertellen om welke source het gaat als het opensource is? Meestal zijn deze bekend en dan weten we of het gaat om SHA512 of gewoon MD5 etc.
    Maar, een hash functie werkt zo:

PHP
    <?php
    hash('sha512', 'Dit stukje tekst....');
    ?>

Als ik naar een bepaalde functie zoek in het script gebruik ik de zoekfunctie, wellicht is dat een idee om snel te zoeken?

Iets met appels met peren vergelijken.

Niemand heeft er wat aan om precies te zien hoe de code van ICTs in elkaar steekt.
    Bij een opensource project als deze is dat wel handig, aangezien mensen verbeterpunten kunnen geven en niet alles op het laatste moment door kunnen geven, maar gaandeweg.

Hetzelfde als jij een website oplevert aan een bedrijf, dit doe je ook niet als je helemaal klaar bent, maar in kleine stappen zodat de opdrachtgever verbeterpunten kan aangeven.

Beetje hypocritisch als je tegen mij zegt dat je appels en peren zit te vergelijken als je zelf een stelling met een website voor een bedrijf maakt.
    Ik heb het ook nooit over de code van ICTs gehad, ik had het over een live voorbeeld van ICTs ;) Ik had dan ook al eerder een voorbeeld van mijn code laten zien, maar niemand die geeft daar blijkbaar iets om.

Who cares als iedereen het kan zien? Daarvoor heb je 0.x versies. Je krijgt alleen maar sneller feedback waardoor je een beter product kunt leveren. Op je eilandje blijven werken kom je niet verder mee.

Zal ik dan ook maar als voorbeeld de overgang van CP naar ICTs nemen? Kan me nog goed herinneren dat ICTs gelijk online ging en daarvoor bèta testers had. Waarom had ICTs geen bèta of werkte ze niet open zodat iedereen de voortgang kon bekijken?
    Waarschijnlijk om dezelfde reden ;) , wij willen een goed eind product leveren met een totaal andere interface.

Als jij de code nu al vrijgeeft kunnen wij deze gaandeweg beoordelen en eventueel verbeteren. Nu kan het namelijk zo zijn (ik zeg niet dat dit zo is) dat als jij de code vrijgeeft, het alsnog slechte code betreft en de source er dus niets op vooruitgegaan is. ;)

Inderdaad, ik denk dat ik namelijk een hele andere programmeer style heb dan de rest hier. Samen met Webmobiel hebben we de keuze gemaakt om Tim erbij te halen. De reden dat we het niet willen vrijgeven is omdat we vinden dat het als een eindproduct geleverd moet worden met alle fouten eruit en een gehele nieuwe interface.

Stap voor stap maken we de richting er naar toe, vooral omdat ieder zijn eigen taak heeft. Ik ben begonnen met het omzetten van de source naar MySQLI OO. Bugs en kleine PHP schoonheidsfoutjes haal ik daarna eruit(zo werk ik steeds hogerop naar een nieuw doel in de source).
    Om alvast een voorbeeld van mijn style van programmeren te laten zien wou ik een stukje prepared statement laten zien. Helaas kan ik niet elke query omzetten naar een prepared statement, dit neemt veel tijd in beslag omdat er veel query's zijn in de source.

http://prntscr.com/2lknel. Kritiek of commentaar is welkom^^

Ik heb daarnet een goed en uitgebreid gesprek gehad met WebMobiel, het ging vooral over 'de toekomst van OsBanditi'. Ik ga vanaf morgen WebMobiel meehelpen met vooral het programmeren en zal dan meedraaien in het project om er echt iets heel erg groots van te maken.

Wij hebben allebei de motivatie ervoor om dit te doen, vooral omdat de organisatie super gaat en ook omdat de taakverdeling goed is.

Reza,

Maar vraag 2 is: is de kwaliteit van zo'n gebouwd huis wel goed? En bijvoorbeeld bestand tegen aardschokken, wateroverlast e.d. Ik denk dat dit nog wel 30 zo niet 50 jaar gaat duren voor zoiets überhaupt wettelijk aan alle eisen voldoet...

Dit voldoet natuurlijk niet aan de eisen, alleen heb ik het over rampgebieden waar (tijdelijke) huizen neergezet kunnen worden. Ik denk dat zo ook minder ziektes komen, vooral als je kijkt naar de huidige 'huisjes' nadat er ergens een heftige aardbeving is geweest.

Een leuke uitvinding dat wel.
    Maar als ik dan kijk naar alle banen die hierdoor gaan vervallen.
    Dan heeft straks niemand geld om een huis te laten bouwen.
    Voordelen maar ook veel nadelen.

Vroeger, weet zo even niet de jaartallen, maar toen was iedereen boer. Iedereen leefde individueel en waren alleen maar dorpjes.
    Doordat alles zich ontwikkelde en ook de manier om bepaalde dingen te verbouwen hadden ze minder mankracht nodig op de akkers, dus werden door die uitvindingen ook veel mensen werkloos.
    Toen kwamen er alleen juist weer banen bij, mensen begonnen schoenen te maken etc.

Ik denk dat het wel meevalt, vooral als dit soort dingen goedkoop kunnen, kunnen we dit bij rampgevallen doen waardoor iedereen snel en goedkoop weer een huis heeft.