Je meld dat je geen vertrouwen meer hebt in je HDD, dus om deze reden een nieuwe wil,
Een SSD voor je OS & core programma's is dan een zeer goed idee, maar dan zou ik evengoed nog een nieuwe 'normale' HDD nemen.
En daar je bestanden op zetten, anders ben je namelijk bij een crash nog al je bestanden kwijt.
Wat je dan ook kunt doen is die nieuwe HDD als back-up schijf gebruiken en je huidige schijf in je PC laten zitten tot hij crashed.
Paar reacties verder vermelde ik nog 2 HDD's ter beschikking te hebben 
Deze worden ingedeeld als:
- Backup schijf (voornamelijk zakelijk documenten)
- Bestanden schijf voor normaal gebruik.
@bramieboy
Een maat van me komt zondag alles instellen zodat de SSD langer mee gaat, indexeren en/of defragmenteren schijnt voor een SSD verschrikkelijk slecht te zijn.
Wat ik ervan begreep is dat er in mijn BIOS iets ingesteld moet worden, ook aan de schijven zelf, dan stelt hij ook direct de back-up in aangezien die naar een andere pc gaat (Zotax kastje)
Zat eerst aan een NAS systeem te denken maar had deze nog staan (oude pc van me moeder) die kan hiervoor ook prima gebruikt worden en is niet zo luidruchtig, al is een NAS geruisloos.
Hij heeft zijn SSD zo ingesteld dat Windows snel opgestart is, en BF3 (en binnenkort BF4) snel ingeladen is.
Voor de rest heeft hij gewoon een HDD voor zijn overige dingen, maar zijn SSD defragmenteert hij nooit en indexeert hij ook niet, zijn kast is nu denk bijna 1 jaar oud en draait nog steeds perfect en snel.
@T.Aaron
Ik vind 1 eigenlijk wel voldoende, is in totaal 120GB waarmee ik lang vooruit kan aangezien ik nog 2TB aan HDD erin plaats.
Jou manier van gebruik zal bij mij wel ongeveer hetzelfde zijn maar dan op HDD niveau, alleen Windows en programma's laad ik via de SSD.