Posts by ismail123

Ik heb verschillende spritesheets, de een is een item en de andere is een character.

Voorbeeld character spritesheet: BrowserQuest/deathknight.png at master · mozilla/BrowserQuest · GitHub

Ik wil elke sprite "uitknippen", maar omdat er verschillende soorten spritesheets zijn ben ik van plan om per type spritesheets een config,json bestand te maken.

Ik heb al wat bedacht, maar ik denk dat het beter kan.

Hoe zouden jullie de character.json bestand indelen?

Eisen:

De character config bestand moet elke soort actie kunnen uitlezen (lopen,staan,vechten) en daarbij kunnen categorizeren welke richting op. Of andersom, eerst de richting dan de soort actie. En daarna de rij van sprites.

Waarschijnlijk wordt er geluisterd op toetsenbord invoer bij bepaalde velden.

Wanneer deze ingevuld worden dan wordt er een event getriggerd die xml data doorstuurt naar de server.
    De server leest dit en slaat de data op.

Heb snel een voorbeeld in elkaar geflanst:
    Edit fiddle - JSFiddle

Is dat niet gevaarlijk om in je cv jou adres,email en telefoon nummer op internet te laten?

Er zouden mensen je kunnen stalken of bellen voor reclame of post sturen.
    Etc

Jouw website zou je cv in principe moeten zijn.
    En met misschien een compactere printbare cv

Voor zover ik begrijp wil je een functie die een aantal rijen toevoegt wat jij aangeeft, en ook dat je de tabel en velden aangeeft.
    En voor elke rij dezelfde waarde!?

Hier een voorbeeld:

Graag gedaan hoor.

Less is geen extensie op css.
    Het is een uitbreiding van css. Netzoals sass.
    Beide maken je het gemakkelijk om css code te schrijven dat op meerdere browsers werkt en beter georganiseerd is.
    De less of sass code moet je daarna omzetten naar css code om uit te kunnen voeren.

Ik weet niet over welke forum je het hebt of wat je precies voor mekaar wilt krijgen.

Bekijk eens tutorials hoe je van less, een css code maakt. Want wijzigingen in je less bestand betekent in sommige gevallen niet dat het gelijk op je beeldscherm te zien is, dit moet je eerst (handmatig) omzetten naar .css

Success!

Ja hoor, het is mogelijk dat bepaalde condities gelden op een bepaald element.

En bij de footer gelden die condities misschien niet.

Met css heb je bijvoorbeeld dat je een bepaalde <div> een style geeft,
    bijvoorbeeld elk <div> wil je op een apparte lijn en geef je aan metdisplay:block;

Dan kan het zijn dat ze daardoor onder elkaar komen.

Ik gebruik javascript voor het project.

Voor me backend(leveleditor) gebruik ik angularjs

Voor de game zelf gebruik ik een eigen game engine en structuur.
    en voor het renderen(tekenen) van de game gebruik ik pixijs framework.

Ik heb wel zitten overwegen om een game engine te gebruiken zoals phaser.io of quintus. Maar die nemen zoveel het werk over dat je niet veel kan aanpassen en personaliseren.

@dees040
    Heb je al wat met angularjs gedaan? Zoja, kun je me stukje code pmen

Je kan geen percentage in een media query tag zetten. Wel erin.

Of je percentages gebruikt in een media query is een persoonlijke voorkeur

Doe waar je het beste in bent!

@l.velthuis

Top!

Aangezien ik op dit moment nog alleen aan de game werk zal het wel een aantal weken duren voordat ik een testversie klaar heb.

Je zal straks een privebericht ontvangen met verdere informatie over het testen :)

@OP waarschijnlijk maak je gebruik van procenten en niet van vaste pixels. Kijk eens in je CSS waar je gebruik maakt van procenten en veranderd deze naar pixels. Het hele ontwerp omzetten naar een responsive design is namelijk veelste overbodig ;)

@ismael. Met zoveel verschillende resoluties is jouw oplossing eigenlijk niet haalbaar. Je zult er inderdaad veel mee pakken, maar je zult nooit een 100% dekking halen voor alle resoluties. Met procenten haal je dit wel.

Tuurlijk kan je 100% dekking halen. Je kan gewoon met procenten werken of weet ik veel wat in media queries. Een media query geeft alleen aan op welke afmetingen je welke indeling je gebruikt.

Met procenten of view data haal je dat ook. Maar wil je wel een desktop weergave op je digitale horloge?
    Ik denk niet dat je voor elk soort scherm dezelfde indeling wilt gebruiken.
    Soms wil je overbodige informatie weghalen voor mobiel, en extra informatie tonen voor desktop.

Indien je dat wel wilt kan je met procenten of view data werken ja :)
    Sommige websites hebben bijvoorbeeld wel liever precies hetzelfde ontwerp voor zowel desktop computers als mobiel, dan geef ik je wel gelijk. Maar ikzelf gebruik 9 van de 10 keer verschillende designs voor verschillende apparaten.

Toch raad ik niet aan om met procenten of het bovenstaande te werken.

Het meest stabiele is om met media queries te werken.
    Dat houdt in dat je een stuk css code laat gelden voor een bepaalde afmeting.
    Bijvoorbeeld wanneer het scherm maximaal 800pixels breed

Voorbeeld code:

Jsfiddle

Moet je even spelen met de breedte van het scherm waar de tekst komt te staan(rechts-onder)

Daar zijn heeeeel veel manieren voor. Het simpelste is om met CSS de width's in procenten (%) te doen in plaats van pixels (px). Je kan bijvoorbeeld ook Twitter Bootstrap gebruiken of tutorials over dit onderwerp lezen

Met procenten werken wordt heel leuk wanneer je met de browse menu te maken krijgt bij android, iphone etc :)

Ik raad je aan om eens te kijken wat het volgende inhoudt:
    vwidth
    vheight
    vmin
    vmax

Hallo ICT scripters & programmeurs,

Zoals sommige van jullie weten ben ik zelf als hobby project bezig geweest met het maken van een game!

Het kost me zoveel werk dat ik het niet alleen kan doen, daarom heb ik hulp nodig van een van jullie!
    Geïnteresseerd? Lees verder :)

Je kan al wat doen met de game. Om te laten zien dat ik niet niks heb nu, heb ik hieronder twee screenshotjes toegevoegd zodat je ziet dat je met de map bewerker een map kan maken waarop je kunt spelen.

Leveleditor:

Game:

Wat ik zoek is iemand die:
    - het ook supercool vind om een game te maken!!
    - het niet na 1 week of 1 maand opgeeft.
    - niet na 1 probleem die hij niet kan oplossen opgeeft.
    - kan vallen en opstaan!
    - Ervaring heeft met angularjs, backbonejs of emberjs

Voor nu zoek ik alleen een project partner die programmeert, later misschien wat game testers, als je de game wilt testen laat dan ook van je horen :)

@mitchellve
    Lijkt me niet zo slim om met mysql dit te regelen. Laat het lekker door de browser zelf doen.
    Wat in de browser kan doe ik niet op de server.

@Bakuya

Gebruik javascript om dit voor elkaar te krijgen. Met jQuery framework, want dit is makkelijk te leren. Dat leer je waarschijnlijk sneller dan puur javascript.

Succes!

Ik maak gebruik van keepass(opensource :)). Dit alleen op werk. Met prive zaken onthou ik ze liever zelf. Weet ik het niet meer dan vraag ik ze maar opnieuw aan. Ik sla prive passwords liever nergens op.