Posts by ismail123

Hoi,

Leuk dat je wilt overstappen naar mysqli!

Echter raad ik je niet aan om het prodecureel te doen.

Neem eens een kijkje naar object georienteerde queries, hier een voorbeeld:

http://php.net/manual/en/mysqli.query.php#example-1856

Het voordeel hiervan is dat je object georienteerd denkt en manipulaties doet per object. Niet dat je dit overal moet inlezen of het over het zelfde stuk/object gaat.

Ook kan je de mysqli class uitbreiden met je eigen functies

Overigens vraag ik me af waarom je voor mysqli hebt gekozen? Waarom niet pdo of waarom niet een framework?

Ik raad eerder pdo of een framework aan omdat het flexibeler is om te wisselen met andere soorten databases.

Ik raad iedereen aan om verder te denken in de toekomst. Want zoals je al hebt gemerkt zijn mysql_* functies afgekeurd. Door verder te denken voorkom je code die na een tijd onoverzichtelijk wordt omdat je keer op keer overstapt naar andere functies,tools etc. Flexibiliteit is de antwoord!

@WMDiensten

Bedankt voor je waardevolle reactie, hier kan ik wat mee :D
    Op antwoorden zoals 'het werkt niet' heb ik niet veel aan, ik kan dan geen suggesties geven of zeggen je hebt gelijk dit werkt niet met WP_Query

Er zijn verschillende manieren om op meta's te kunnen filteren, ik heb laatst gefiltert op 4 meta values die elk een verschillende soort relatie heeft.

Wat ik laatst moest doen is kijken of een gebruiker meedoet aan een conversatie en kijken of hij de nieuwe berichten gelezen heeft of niet.

Hoe mijn code toen eruit zag om de query op te halen:

Let op: Deze complexe query is alleen mogelijk vanaf wordpress 4.1
    bron: https://codex.wordpress.org/Cl…ery#Permission_Parameters (stukje naar boven scrollen)

Je kan een conversatie starten met 2 personen, zie dit als een prive bericht systeem.
    User_1 en user_2 zijn de 2 personen die een conversatie met elkaar aangaan.
    Unseen_user1 en unseen_user2 zijn de personen die de conversatie nog niet hebben gelezen.

De reden dat ik user_1,user_2,user_x gebruik is omdat als ik users meta van maak en daar users in zet zal acf ze serializen. Dit betekent dat als ik zoek naar een gebruiker ik elke conversatie moet nagaan en unserializen om na te gaan of dit de gebruiker is die ik zoek.

Wat zijn de 7 meta keys waarbij je een projectie op wilt doen? Wat zijn de relaties met elkaar?
    Moeten ze een bepaalde waarde hebben of moet a gelijk zijn aan b en als dat waar is z gelijk aan x? :P

@ismail123

Nee dit werkt echt niet, ik heb verschillende manieren geprobeerd maar de resultaten kloppen nauwelijks.
    Bij 4 filters werken de eerste 2 werken dan wel en de andere 2 ineens niet meer, geen oplossing dus.

@mitchellve
    Bedankt voor je feedback, voor zover ik weet is er geen 3e attribute nodig, een type en welk veld moest voldoende zijn.

Ik wil je graag helpen.

Kun je me even vertellen wat je wilt ophalen?

Bijvoorbeeld je wilt de post ophalen waarvan de meta value hoger is dan 5

Dan kan ik van daaruit vertellen hoe ik dat zou aanpakken.

Meerdere wegen leiden naar rome

Hier is waarschijnlijk een simpelere antwoord op. Neem een stapje terug.

Vertel ons wat je nou precies wilt ophalen?

Ik heb nauwelijks zelf queries moeten schrijven, get_posts of WP_Query voldoet aan 9/10 queries

@ismail123
    Ik heb inderdaad goede ervaringen met jou, maar dat ging slechts om slicewerk. Het gaat in dit geval om een enorme webshop en dit zal dus ook een stuk meer werk vergen dan de gemiddelde klus.

Mooi dat je goede ervaringen met me hebt :D

Ik heb wel vaker aan wordpress en enorme sites ontwikkeld, voorbeeld kan ik je via pm sturen.

Laat me horen als je interesse hebt!

Als hij de basis niet weet, dus wat variabelen, functies, echo etc inhoudt dan heb je volkomen gelijk!

Ik ging er wel vanuit dat hij al wat wist gezien dat er stond dat hij al een beetje kan scripten.

Als je de basis nog niet weet Jesse, kan je deze site volgen: http://phpbasis.jaapvdveen.nl/…p/les-1-inleiding-in-php/

Bovenin kan je doornavigeren naar de volgende lessen.

Het is beter om de basis te weten (als je dat nog niet weet) voordat je begint.

Nou zoals Reza al zegt de mysql_query() functie is depricated(afgekeurd), dat houdt in dat je een andere functie zal moeten gebruiken om data uit je database te halen.
    Het is mooi dat je dit nu al voorkomt! Want wie weet leer je tutorials over mysql_query() dat nu niet meer relevant is.

Hier heb je een site die je uitlegt hoe je PDO kan gebruiken.Dit is een class (groep van functies en variabelen) die je helpt om op een overzichtelijkere manier data uit de database te halen.

http://www.phptuts.nl/view/27/3/

Weet jij goede engelse beginners tutorials ?

Ja ik weet wel een aantal sites voor tutorials maar dat raad ik je niet aan.

Ik raad je aan om eens jezelf af te vragen wat wil ik maken, of wat wil ik bijleren.

Als je weet wat je wilt maken of bijleren, zal je dat het beste in praktijk leren!!

De programmeurs die hier aanwezig zijn kunnen je voldoende helpen om samen met jou te kijken naar problemen waar jij tegen aan loopt.

'Snel en slim rennen leer je niet met boeken maar leer je in praktijk' :p

Het is een must have om engels te kunnen en om engelse videos te kunnen begrijpen.

Natuurlijk is er leermateriaal in het nederlands, maar programmeren doe je in het engels.

Daarom is het handig om engelse videos en tutorials te bekijken.

Sourcemaps zijn overigens ook handig voor het debuggen of live editten van je sass/less file.

Oh en als je less of sass gebruikt vergeet niet het te koppelen met grunt of een andere task runner.

Met grunt kan je het compilen van je sass/less bestanden automatisch laten verlopen, met daarbij uglifyen en andere handige taakjes

Ik twijfel of ik de oneplus one moet halen of wachten op de oneplus two.

Oneplus one is deze week veel goedkoper met hun actie, voor 300 heb je al een super telefoon!

Maar zal ik wachten op oneplus 2 of oneplus one kopen?

Je bent er bijna :)

Zet een <div> om je content heen en geef het de class 'container-fluid' of 'container'

Container-fluid = schaalt mee
    Container = schaalt mee met vaste afmetingen

Verder raad ik je aan om bootstrap voorbeelden,scaffolds, skeletons te bekijken. Om een beetje te begrijpen hoe de structuur eruit moet zien.

@r8934

Als je ermee werkt dan weet je vanzelf wel of je wat functionaliteiten mist of niet.

Ik ben niet tekort geschoten met visual studio, maar iedereen heeft een eigen voorkeur.

Met praktijkervaring kom je er het beste achter of je nog een toevoeging nodig hebt

Visual studio doet al al het werk dat je wilt dat het doet.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets anders nodig heb voor C#.

Vooral niet uitgeven als je hobby matig bezig bent, leer eerst visual studio kennen dan zal je je verbazen dat dit niet IE kwaliteit is :p

@KampenRepair

Mooi dat het gelukt is :)

Een paar tips die ik je wil geven is:

Gebruik in plaats van bijvoorbeeld 'ok', 'oke', 'prima' ofzoiets dergelijks een boolean.
    Dit kan in 2 variaties false | true, of 0 | 1

Wat ik zelf het liefst doe is gebruik maken van http status codes zodat ik de success() en failure() funties nuttig kan gebruiken. Wat neer komt op een RESTful api.

Kijk in je 'network' tab bij je favoriete browser om te zien wat de response is van de opgevraagde url ipv breakpoints gebruiken.

Voor meer tips mag je me gerust een pm sturen :)