Posts by Tim

Betreffende cookies is het aardig simpel:

Functionele cookies mogen geplaatst worden zonder dat de gebruiker hiervan op de hoogte dien gesteld te worden. Denk hierbij aan inlog cookies of waar iemand gebleven is etc. Cookies die je nodig hebt voor je systeem.

Cookies die niet voor jou systeem nodig zijn, zoals cookies die waarnemen hoe jij je op een website gedraagt of waar jij naar zoekt dienen wel vermeld te worden.

Verder, indien iemand zich registreert dienen alle persoonlijke gegevens goed beschreven te worden die worden opgeslagen, onder welke omstandigheden, voor wat en voor hoe lang.

Dat is het ongeveer uit mijn hoofd.

Nu over het algemeen Netbeans, maar er zijn meer goeie waar ik mee heb gewerkt, namelijk:

PHP Designer
    IntelliJ
    PHP Storm
    Sublime Text 2

@L.Velthuis, dat is voor .NET projecten neem ik aan? Want dan gebruik ik daarvoor ook het liefste Visual Studio.

@L.Kok daar moet ik ook eens naar kijken. Komodo wordt ook goed aangeschreven.

Adobe Dreamweaver heb ik vroeger gebruikt maar raad ik niet meer zo aan.

Het blijft zo dat er op dit moment nog niet vertaald kan worden. Zodra we meer informatie hebben, zullen we jullie daarover informeren. Daarbij zullen we ook laten weten hoe er vertaald kan worden en eventueel hoe jullie daarbij kunnen helpen. ;)

Hallo,

DIt beaam ik. Er staat nog niks vast omtrent het vertalen, behalve dat het zal gebeuren. Hoe, wanneer en door wie staat nog open en zal worden besproken binnen de crew. En dat de crew uiteraard het laatste woord heeft in woordkeuze.

Zo lijkt het mij bijvoorbeeld al onwijs vanuit een talenperspectief en gebruikersvriendelijkheidserspectief om verschillende woorden te gebruiken indien deze in het Engels op meerdere plekken voorkomen met de identiek zelfde betekenis. Als je dit wel doet verstoor je de eenvoud en de consistentie wat voor verwarring kan zorgen.

Tevens ben ik zeer toegespitst op de Engelse en Nederlandse taal. Ik hou van de Engelse taal en ben daarvoor ook gecertificeerd met een Cambridge (advanced) certificaat. Ook het Nederlands is voor mij belangrijk aangezien ik het juridische pad wil bewandelen waarin correct taalgebruik een vereiste is. Kortom, taal vind ik belangrijk en ik zal er voor zorgen uit voorliefde voor de taal en ICTS dat alles goed gecontroleerd wordt.

Mvg,
    Tim

En, zoals jullie misschien gemerkt hebben.

De layout is door Laurens en Koen een klein beetje aangepast.

Om voor een rustigere omgeving te zorgen en een mooier en gebruiksvriendelijker ontwerp is het linkermenu iets aangepast.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Voor het veilig stellen van een wachtwoord, zie mijn klasse: klikje

Wat betreft hoe te veranderen:
    Geef na het inloggen aan dat het wachtwoord gewijzigd moet veranderd worden om de veiligheid te verbeteren van de website. Kijk hoeveel het er zijn na een maand en misschien dat je dan een mailing kan doen.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Eindelijk! :D Alles werkt gelukkig een stuk sneller.

Er is nog genoeg te doen, er zijn vele dingen die nog ingesteld moeten worden. Het hele team is daar druk mee bezig. Als je iets ziet, meld dit gerust!

Mvg,
    Tim

Tim,

Nee het personeel wat daar werkt is liever lui dan moe (zelf gezien en gehoord tijdens een meedraaidag daar). Ze mogen dan zeker die opleiding doen, maar niet met belastinggeld. Geef het geld dan nog liever weg naar Zimbabwe ofzo, dat is dan vele malen nuttiger. Wat jij redeneert klopt niet, kijk naar iemand die instroomt als floormanager bij een grote onderneming en naar iemand die begint als basisschool juf. Wedden dat daar veel verschil in zit in loon? Allebei 4 jaar gestudeerd aan een HBO en allebei even veel geld betaald.

Een tweede bachelor in het onderwijs wordt ook deels vergoed, als je recht hebt op de lerarenbeurs dan.

Het is maar net waar je zit. Nu heb je dit misschien toevallig net zo gezien en net zo gehoord. Er zijn ook andere geluiden. Om alle werknemers over één kam te scheren is niet minder dan een soort raciscme. Je hebt daardoor dus een vertekend beeld gekregen. Tuurlijk zijn er mensen die zo zijn, anders zou je die geluiden ook niet horen. Maar allemaal? absoluut niet ;)

Ze mogen die opleiding zeker doen. Met belastinggeld. Het is een officiële studie. Dat het jou niet aanstaat of dat de kansen lager liggen maakt nog niet dat het daarom niet vergoed hoeft te worden.

Wat ik redeneer klopt zeker wel. HBO en WO verdienen na de studie in het begin evenveel. Ik heb niks gezegd over de verschillende studies. Want zo kan de ene HBO studie beginnen bij 1600 bruto en 2600 bruto. Zo ook met WO. De verschillen merk je vooral in de groei van een persoon binnen of buiten het bedrijf. Het is ook een beetje apart om overheid en privaat met elkaar te vergelijken. Totaal verschillende werelden qua loon.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Het probleem met jouw WO en HBO vergelijk is Lars dat na de studie de lonen niet veel verschillen. Pas na een aantal jaar, rond de 10 / 15 als ik het mij goed herinner, begint er een duidelijkere verschil op te treden. Dat maakt niet veel uit voor je lening, want die moet je dus voor beide soorten opleidingen betalen met ongeveer dezelfde loon.

Het aanpakken van "zinloze" ben ik ook niet voor. Het is hun eigen keus. Als ze dat leuk vinden moeten ze dat kunnen doen. Ze moeten uiteraard wel op de blaren zitten.

@WMDiensten, de staat steunt al zoiets. Een tweede bachelor kost veel meer geld, TENZIJ je een studie in de zorg gaat doen.

Ben er uiteraard wel voor om bepaalde studies "aantrekkerlijker" te maken. Maarja, dat kost weer geld...

@Wmdiensten,
    Dat ben ik met je eens, defensie moet ook meer betaald krijgen. En BelastingDienst medewerkers mogen wat mij betreft echt gaan inleveren want wat daar allemaal rondloopt is echt te belachelijk voor woorden! En opleidingen die nodig zijn moet je als staat gewoon aanprijzen en (deels) 100% vergoeden, opleidingen waarbij je later veel gaat verdienen hoeven wat mij betreft ook niet vergoedt te worden. Het studenten reisproduct zou wel voor iedereen gratis moeten zijn en blijven, misschien wel met een restrictie dat je max. naar 2 of 3 bestemmingen gratis mag reizen. Bijvoorbeeld je huis, stage en school.

Ze innen belasting? Dat je dat niet leuk vind moet je niet afreageren op de medewerkers.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Zelf heb ik nog heerlijk van het huidig systeem kunnen genieten. En toekomstig systeem gaat enkel problemen veroorzaken vermoed ik. Kijk maar naar de USA. Daar hebben studenten vaak een grote schuld die ze maar met moeite kunnen afbetalen. En dan moet je maar ook net een baan vinden.

Ze willen het bezuinigde geld weer investeren in het onderwijs. Maar ik denk dat je daar weinig aan hebt omdat je 1. het niet aanlokkelijk maakt om nog te gaan studeren en 2. je daarna gewoon moeite hebt met je schuld. Dat is niet iets oplossen maar een probleem extra erbij verzinnen.

Mijn huidige opleiding (HBO informatica) is bijna klaar. Deze stopt 20 Juni voor mij. Daarna heb ik dus een bachelor. Maar ik wil meer leren. De overheid bemoeilijkt dat zeer. Ik moet veel moeite doen om dit waar te kunnen maken. Ik wil volgend schooljaar Rechtsgeleedheid doen aan een universiteit. Om dat nog tegen normaal tarief te kunnen doen mag ik nu niet afstuderen. Ik moet mijn afstuderen vertragen. Oftewel, in december moet ik even zeggen va hé, mag ik mijn ene puntje zodat ik mijn diploma kan halen. Dit zorgt er voor dat ik bij beide opleidingen ben ingeschreven. Daardoor hoef ik geen 7000 maar 1900 per jaar te betalen. Tevens, als ik na mijn stufi direct een lening afsluit bij de overheid (0 Euro lening, omdat ik niet wil lenen), dan krijg ik nog een jaar lang extra studenten OV.

De moeite die ik moet doen om een tweede opleiding te kunnen doen is om triest van te worden. Het wordt je belemmert.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Het topic gaat nu tijdelijk op slot wegens een report. DIt houd in dat naar ICTScripters haar inziens deze verkoop tussen mafiasnextkill en Tijmen2000 hoeft door te gaan. We kunnen dit uiteraard niet verplichten.

Reden tot een tijdelijke slot is doordat er is aangegeven dat er inbreuk wordt gemaakt op de auteursrechten. Uit veiligheid voor de leden willen we dit eerst graag duidelijk hebben. Kijken of alles wel of niet legitiem is.
    Indien alles wel correct is dan is er uiteraard niks aan de hand en weten jullie leden dat het legitiem is. Zo niet, dan krijgt wordt de gebruiker afgehandeld aan de hand van ons reglement.

Mvg,
    Tim

LibreOffice ;) Installeer ik standaard op mijn werk wanneer er geen Office op zit. LibreOffice is tegenwoordige de nieuwe "Openoffice". Ik geloof dat de ontwikkelaars daar ook naar waren overgestapt.

Dit snap ik even niet.

"sommige dan", alle kunnen op Windows.
    "sneller", hangt af van je processor. Het instellen is eenvoudiger, verder gebruik hoeft niet "sneller" te zijn. Je dient alles in je PATH te zetten en je hebt het zoals je bij Linux bent gewent.

Voordelen Linux:
    Betere support voor developers
    Gratis
    Minder risico voor virussen

Nadelen:
    Kan niet alle programma's van Windows.
    Meer technische kennis vereist.

Sublime 2, die ook voor Windows is, is zeer goed.

Tim

Wat bedoel je precies met "erg snel meer kunnen toevoegen" ?

Doordat het framework groter is (meer ingebakken) hoef je minder zelf te schrijven wat betekent dat je sneller met iets klaar bent. Zend is ook nog een erg bekend framework die al in volwassen schoenen staat. Zend is het bedrijf wat ook achter PHP zit.

stijnhau, de resultaten zijn zeker wel representatief. Zend zal bijna altijd wel langzamer zijn. Ook als je "uitgebreidere" zaken wilt doen. Je moet die zaken namelijk dan ook gaan gebruiken in plaats van ze klaar voor gebruik te hebben.
    Zend is en blijft een trager framework. Zeker bij kleinere projecten.

Hallo,

Dat van /etc/localtime had ik eerder ook geprobeerd. En zoals bij Koen, dit werkte niet. Ik gebruikte toen Europe/Amsterdam. Maar op de één of andere manier werkte dit niet.

De NTP service probeer op de 0.01s (of zoiets) gelijk te lopen met de atoomtijd van jouw localtime.

Wat de commando's doen:
    Installeer ntp.
    Bij opstarten, start ook NTP daemon.
    Update NTP tijd door een bron te kiezen.
    Start NTP.

Let wel op, dat van chkconfig is CentOS specifiek.

Zend is niet beter dan Laravel en Laravel is niet beter dan Zend. Het hangt van je behoeftes af.

Wil je meer onderhoudbaarheid, minder grote leercurve en een betere performance. Kies dan Laravel.
    Wil je met de juiste kennis (wat onderhoudbaarheid minder maakt) erg snel meer kunnen toevoegen, ga dan voor Zend. Zend is meer voor grotere applicaties. Vandaar dat er veel in zit en veel dingen je applicatie vertraagd.

@Stijn, je kan wel zo'n grote fan zijn en zeggen dat Zend geweldig is. Maar op het moment dat jij maar de helft requests kan verwerken dan een ander framework moet je je prioriteiten dus absoluut niet bij performance hebben. Tuurlijk kan je dingen uit zetten. Maar dat kan ook in een ander framework.

Ikzelf ga liever voor performance. Ik denk liever aan de gebruiker en de klant. Die willen over het algemeen liever een vlottere applicatie dan een applicatie die sneller te maken is.