Posts by Tim

Dennii
    Bedoelde van steam sorry niet bij vermeld.

Hallo,

Bij aankoop krijg je een link. Op de pagina zijn 2 tabs. 1 voor Origin, de ander voor Steam. In de tab zitten alle keys voor de spellen (voor Steam of Origin).
    Je kan de game bij zowel Origin als Steam activeren. (enkel, niet elke game is op beide platformen beschikbaar).

Mvg,
    Tim

zeker voor een telefoon zijn schrijf en lees snelheden niet zo snel nodig, het kan een verschil maken maar waar gebruik je het nou helemaal voor? met een telefoon kan je best wel wat langer wachten, micro sd van sandisk werkt gewoon , nooit problemen mee gehad, oké het is dan misschien niet het snelste maar dat maakt niet uit.
    wil je alsnog de snelste? neem dan een class 10 dat zijn de snelste(dit is een type dat elk merkt heeft)

Hallo,

Zijn beide klasse 10 ;)
    Heel veel is klasse 2, 4 of 10.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Voor mijn telefoon wil ik het geheugen (16GB) uitbreiden met 64GB.

Welke MicroSD kaart raden jullie hiervoor aan?

Ik zelf zit te twijfelen tussen:
    http://tweakers.net/pricewatch…osdxc-64gb-+-adapter.html
    en
    http://tweakers.net/pricewatch…xc-pro-64gb-class-10.html

Samsung lijkt sneller te zijn, maar heb begrepen dat dit niet altijd klopt. Maar is hij sneller dan de SanDisk? Want die schijnt redelijk te zijn. Verder krijg ik bij Sandisk wel een adapter mee.

Mvg,
    Tim

Op mn hosting mag ik inderdaad niet zoveel crons uitvoeren, en om alle cron scripts per game script te kunnen scheiden wil ik deze los opgeroepen hebben.

Zou ipv een check in de datase een include in het index php script een oplossing zijn dan? En hoe kan ik hierbij controleren op bv. iedere 5, 15, 60, 3600 minuten vanuit de database?

Hallo,

Daar zijn dus cronjobs voor. Als je hosting dit niet bied moet je elders naartoe.
    Of je moet een andere partij vinden die een script van jou aanroept van buitenaf. Wat vaak ook geld kost, dus kan je beter naar een andere hosting gaan.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Ik heb enkele berichten verwijderd.
    De TS wilt een script vergelijkbaar met die in het voorbeeld. Hij wilt mensen betalen, hij probeert geen geld te verdienen met zijn voorbeeld.
    Hij heeft een voorbeeld nodig om aan te geven van wat hij bedoeld.

Gelieve de discussie omtrent het voorbeeld vermijden.

Mvg,
    Tim

kijk me vorige berichtje heb je zo een aantal links maar als je logisch nadenkt hij heeft een pentium 4 3.0ghz single core
    Dan lijkt het me een beetje onlogisch dat hij een moederbord heeft van 300 euro en ddr3 geheugen is goedkoper dan ddr2 geheugen

Hallo,

Mij lijkt het uiteraard ook onlogisch :)
    Maar te hard van stapel lopen en nu al prijsopgave doen zonder de specificaties te weten heeft ook niet veel zin.
    Aangezien je er straks 60 Euro eraf mag halen of juist weer 100 Euro erbij optellen omdat hij toch iets heeft wat meer waard is.

Zoals je zelf al zegt verschilt de prijs tussen DDR2 en DDR3 best wel.
    Dus vind ik het knap dat je daar een schatting over kan doen.

En in reactie op de HDD die je aangaf:
    http://tweakers.net/pricewatch…gital-wd1000chtz-1tb.html

Ook een 1TB HDD :)

Ik raad iedereen zeer aan om te wachten op verdere specificaties van de TS om misleidende prijsopgaves te vermijden.

Mvg,
    Tim

hoe weet jij wat voor type moederbord hij heeft en ik praat over 2dehands waarde en ik ik handel zelf in laptop en pc dus ik weet egt wel hoe en wat maar de en als het type moederbord klopt dan ga je ongeveer richting de 200/225 euro maar aangezien er maar intel pentium 4 3ghz denk ik niet dat hij dat moederbord heeft

Hallo,

Dat was een voorbeeld om te laten zien van dat je prijsindicatie op zo goed als niks gebouwd is.
    - Je weet niet welke processor precies, snelheid zegt niet alles.
    - Wat voor type geheugen (DDR2 of DDR3? Welke snelheid? Hoeveel channel?)
    - Wat voor HDD (5400 RPM of 7200RPM? SATA of IDE?)
    - Welke casing
    - Welke moederboord
    - Welke optic drive
    - Welke voeding (certificaat en aantal watt)
    - Hoe oud is het
    - Welk merk of is het zelf gebouwd?
    - third-party cooler?

Als we ervaring erbij pakken:
    Ik stel vaker wel eens PCs samen voor vrienden (welke items)
    Eigen pc gebouwd.
    Op mijn werk krijg ik elke keer computers voor me kiezen, waarbij ik soms moet bepalen of reperatie wel waard is voor de klant.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Note 3 zou hem zoiezo niet worden. Bij aankondiging is hij het duurst. Andere telefoons zijn al in prijs gezakt. Bovendien kan ik geen maand wachten (gebruik nu een oude telefoon).

Maar, het wordt de S4. Dit doordat ik daarvan verreweg het meeste de beste dingen hoor en dat deze het sterkste is.
    Bedankt iedereen!

Mvg,
    Tim

Hallo,

Paar weken terug had ik mijn Galaxy Nexus opgestuurd voor reperatie omdat deze niet meer wou opladen en aangaan. Ook deed de power knop het niet meer.
    Dit had ik onder garantie opgestuurd. Enkel bleek er vochtschade te zitten op het mainboard en subboard waardoor zij het niet meer konden repareren. Dit werd gedaan door gsmrepareren.nl / Solid-Vision, na een dooverwijzing van Samsung.
    Stuur hier trouwens niet je mobiel heen, service is nogal slecht. Ik heb geluk vermoed ik, koste mij niks behalve verzendkosten (enkel heen).

Nu, weet iemand of dat nog te repareren valt? Ik heb namelijk begrepen dat dit niet kan omdat het scherm vastgelijmd zit. Iemand die hier iets vanaf weet?

Zo niet, dan wil ik een nieuwe mobiele telefoon kopen. Welke raden jullie aan? Budget is niet het probleem.
    Ik zit te twijfelen tussen:

• Samsung Galaxy Note II
    • LG Nexus 4
    • Samsung Galaxy S4
    • HTC One
    • Sony Xperia Z

Graag hoor ik van jullie!

Mvg,
    Tim

DirkZz;
    je zegt dat je hopelijk Java nooit hoeft te gebruiken maar dit zeg je niet over C#. Hoe dat zo? Want ik vond namelijk de talen best wel op elkaar lijken, en vind Java zelfs fijner.
    Verder, hoe is NodeJS? Ben van plan om binnenkort hier een onderdeel van een applicatie mee te schrijven.

Stefan,
    Had dat van SQL geen taal is er al staan he :p
    Wat ik me wel afvraag, maak je veel gebruik van de GUI van Java? Want die vind ik zelf best irritant om in iedergeval te stijlen (weinig ervaring met GUIs buiten web om).

Mvg,
    Tim

Ik zou niet het install gebeuren laten afhangen van een variable, je kan bijvoorbeeld ook config zonder extensie eringooien indien hij niet aanwezig is die renamen naar config.php en dan de install uitvoeren en na install de install.php verwijderen.

Het idee zoals vbulletin het doet dus, en je kan ook eventueel kijken of de tabellen die hij nodig heeft aanwezig zijn indien niet is er waarschijnlijk geen install ..

Hallo,

Zoals Tregdy beschrijft is een goede werkende methode. Wordpress maakt hier onder andere gebruik van.

Zorg er voor dat je enkel wat dingen hoeft aan te passen in de config en rename hem aan het einde. Let wel op de rechten die je mogelijk nodig hebt.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Omdat het mij leuk leek om te weten welke programmeer talen men hier kan en in welke verhoudingen start ik hierbij een poll.
    Meerdere antwoorden mogelijk. Ik ben me er overigens van bewust dat SQL niet echt een programmeertaal is. Er zijn meer talen maar de poll heeft een max van 12.

Vermeld in een post ook per taal :

Code
    [u]Taal[/u]
    [b]Waarom geleerd:[/b]
    [b]Hoe geleerd:[/b]
    [b]Toekomstig gebruik:[/b]
    [b]Waardevol om te leren:[/b]
    [b]Moeilijkheid om te leren:[/b]

Om te starten:
    PHP
    Waarom geleerd: Om een maffiaspel te onderhouden. Uitgegroeid naar iets anders.
    Hoe geleerd: Scripts bewerken. Later beetje schrijven. Door Java veel beter geleerd.
    Toekomstig gebruik: Websites
    Waardevol om te leren: Indien je op het web wilt werken, ja
    Moeilijkheid om te leren: non OO is redelijk eenvoudig.

C++
    Waarom geleerd: Voor school.
    Hoe geleerd: School.
    Toekomstig gebruik: Mogelijk een IRC bot erin schrijven en voor een baan later.
    Waardevol om te leren: Indien je applicaties wilt gaan maken voor bedrijven, ja.
    Moeilijkheid om te leren: Begin is moeilijk (Pointers en veel meer vrijheid)

C
    Waarom geleerd: Voor school.
    Hoe geleerd: School.
    Toekomstig gebruik: Niet
    Waardevol om te leren: Als je misschien met hardware gaat werken, verder niet echt.
    Moeilijkheid om te leren: Begin is moeilijk (Pointers en veel meer vrijheid)

C#
    Waarom geleerd: Externe opdrachtgevers op school
    Hoe geleerd: Lijkt erg op Java, welke ik al kon
    Toekomstig gebruik: Waarschijnlijk niet, anders mogelijk bij een baan.
    Waardevol om te leren: Voor Windows applicaties, ja.
    Moeilijkheid om te leren: Indien je bekent bent met Java of een andere C taal, redelijk eenvoudig.

Java
    Waarom geleerd: Verplicht op school
    Hoe geleerd: School en IRC bot
    Toekomstig gebruik: Mogelijk kleine applicaties die geen GUI vereisen of later een baan.
    Waardevol om te leren: Zeer, basis om andere talen te leren. Eenvoudig toe te passen.
    Moeilijkheid om te leren: Redelijk.

Verder HTML, CSS en SQL en javascript welke ik het niet waard vind om toe te lichten.

Mvg,
    Tim

Tim,
    Zeker wel, zie de Darwin skin op http://www.custombuild.eu/darwin/ werkt netjes met jQuery en is lekker snel dus die worden zeker wel ontwikkeld.
    Verder draait DA licht, het is goedkoop, makkelijk en veilig te installeren + veel zelf in te stellen, wordt veel geüpdated voor veiligheid e.d. en het heeft goede support en geen limieten op domeinnamen of gebruikers aanmaken als hoster dus wat wil je nog meer.

Hallo,

Darwin heb ik al. Vind dit nog steeds niet bepaald modern.
    De Plesk die ik ga kopen heeft ook geen limieten.

Mvg,
    Tim