Posts by Rahl

Als het goed is kun je via MS office of OpenOffice.org - weet niet meer welke - excel bestanden exporteren naar HTML formaat, daar kun je een tooltje voor schrijven die die data structuur wel uit kan lezen. Heb ik gisteren op stage nog gedaan. Werkt prima.

WAS WEL GRAPPIG, ZAG NET DAT IK IVBM EEN QUERY DIE IK UIT MOEST VOEREN OP DE MSSQL SERVER HIER PER ONGELUK IN HOOFDLETTERS OP MSN AAN HET PRATEN WAS, WEES DOS ME EROP DAT HET VANDAAG DE CAPSLOCK DAG IS...
    RAHL DENKEN? IK BEN RAHL, DUS IK DENK RAHL. HET PROBLEEM IS DAT JIJ EEN BEETJE EEN CHAGRIJN BENT, VIND IK.

MOET IK NU OOK MET HOOFDLETTERS 'PRATEN'? OF MOET IK GEWOON DE HELE DAG NAAR IEDEREEN SCHREEUWEN?
    IK DACHT DAT JIJ HET ZO GOED WIST, WILLEM

Doet me denken aan brakke ASP code geschreven door een ex-stagiair bij mij op stage :P

Zoals ik al zei: eerst nl2br, dan pas htmlspecialchars.
    <?php echo nl2br(htmlspecialchars($row['pm_message'])); ?>

Wat betreft die UBB codes, dat is heel logisch. Je gebruikt nergens functies of classes om UBB code te parsen.
    De functie om url tags te vervangen zou er ongeveer zo uit komen te zien:
    preg_replace("/\[url\](http:\/\/)?([a-z0-9-_\.\?&=\/)+[/url]/i", '<a href="http://$2">$2</a>', $subject);
    Heb deze statement niet getest.

Citaat

Een while in een while... Nooit doen.

Correctie: in dit geval niet doen. Het kan wel handig zijn om bijvoorbeeld submenu's te genereren, hoewel je ook een recursieve functie kunt schrijven...

Wat betreft de oplossing geef ik Jannick gelijk. De SUM() (som, oftewel alle gevonden rijen optellen) functie is waarschijnlijk waar je naar zocht.

Citaat van Schoenzool

m'n andere 8 gebruikers zijn terecht verbannen

Ik bedoelde eigenlijk onterecht. Dit is nummer 9 trouwens alweer.

Ik maak me ook niet druk!

Volgens mij ben ik hier praktisch de enige die volledige open-source criminals heeft weggegeven. Ik geloof dus niet dat het ooit vrijgegeven wordt, maar het zou wel een toffe actie zijn.
    Ik had ook vaag begrepen ooit dat je van plan was netjes in objecten te leren programmeren. Doe dat eens, en kijk ondertussen eens op deze website.

RiiCky edit: We gaan geen anderen zwart maken.
    Rahl edit: Maak ik iemand zwart? Ik zei alleen dat **** deze reactie waarschijnlijk weer zou verwijderen en me zou verbannen. Als ik **** zwart wil maken, kan ik me nog wel honderd doeltreffender manieren bedenken.

Maffiabase, de topic starter vroeg volgens mij niet naar beschuldigende vingertjes over de legaliteit van zijn script.

Volgens mij is de reden van dit topic trouwens gewoon dat er een linkje naar jouw site hier komt te staan voor Google (heel slim!), maar ik kan me niet bedenken dat hier meer in is te zien dan een gratis script dat toevallig ergens stond. Een 6 uit 10 wat mij betreft.

Dat er <br> in je berichten komt te staan heeft er puur en alleen mee te maken dat je htmlspecialchars, htmlentities of whatever gebruikt nadat je een replacement of nl2br gebruikt op je newlines.
    Natuurlijk had je dat zelf al bedacht, maar ik zeg het vast even voor de rest.