@Sukel,
Dat is niet egoestisch, juist niet. Ik bedoel ermee te zeggen dat het voor mij logisch klinkt (dat ik een KvK dus verplicht vind) omdat ik zelf ook een KvK heb en dus niets moet hebben van non-KvK ondernemingen.
Toen ik nog geen inschrijving had dacht ik hier anders over, en toen begreep ik de reacties van mensen met een inschrijving ook niet, maar die begrijp ik nu wel en daar sta ik dus ook voor 100% achter.
@Malik,
Dat weten we, en dat is onderdeel van de kwestie, aangezien PSC dat zelf absoluut niet toestaat.
Wat ik probeer te zeggen is dat het volgens de wet eigenlijk niet legaal is om iets te verkopen met winst, zonder hier omzet en/of loonbelasting over te betalen. Een kleinere onderneming valt daarnaast gewoon binnen de KOR-regeling dus ook voor hen is er voldoende ruimte, je moet alleen een inschrijving regelen bij de Kamer van Koophandel, wat o.a. inhoudt dat je een bedrijf bent.
Klanten zullen je namelijk sneller vertrouwen, omdat je gegevens publiekelijk toegankelijk zijn (zijn geverifieerd door de Kamer van Koophandel) dus weten ze bijna 100% zeker dat je ook echt bestaat en dat de kans van oplichting een stuk kleiner is (doelend op marktplaats.nl verkopen bijv.).