Posts by MiCa

Eens, jQuery is zeker zo slecht nog niet. Al is het framework zeer gevoelig voor verkeerd gebruik, waardoor het inderdaad heel veel verkeerd geimplementeerd is en wordt. jQuery is fijn in kleine projectjes, jQuery libraries zou ik al niet aan beginnen.

Ik zelf vermeid zoveel mogelijk 3rd party libs maar de addon libraries van jQuery zelf zoals bv UI of Mobile die vind ik absoluut wel cruciaal in sommige projecten. Bij mij is het net voor m'n kleinere projecten dat ik jQuery wil vermeiden om bij de grotere te blijven gebruiken. Volgens mij leek dat het slimste om mee te experimenteren maar kan zijn dat ik de voor en nadelen nog niet zo goed door heb...

Eerder sprak je over Vue en na tientallen keren doorverwezen te zijn heb ik het enkele maanden geleden eens uitgeprobeerd, super strak en eenvoudig front-enden dat is zeker! Is helaas toen enkel bij proberen gebleven ;p

Waarom tel je in een moord systeem health op in een db query als ik vragen mag?

Code
    ... , health = health + '" . $health['optellen'] . "' ...

Volgende heeft er mss ook iets mee te maken?

Code
    if($own['health'] + 2 < 300) {
     $health['optellen'] = 2;
     } else {
     $health['optellen'] = 300 - $own['health'];
     }

Wat is er mis met jQuery though? Deze lib helpt je ook met cross browser compatibiliteit etc.
    Vanwaar de aversie voor jQuery?

Experimenteren en kijken of ik eventueel geen klein js frameworkje kan schrijven op voorbereiding voor bootstrao 5 projecten. Ga zeker jQuery niet verwaarlozen, beetje onmogelijk althans voor de nabije toekomst. Enorm benieuwd ook naar verdere ontwikkelingen in jQuery zelf ben althans enorm bli dat support enorm is online en het core team blijft streven naar betere versies!

Beste leden,

Het internet afgelopen dagen al aardig wat zitten doorzoeken en al veel jquery kunnen ombouwen.
    Loop helaas vast bij 1 bepaalde jquery call:

Code
    $( document ).on( "evt", "elem", function(e) {
    });

Dit stukje jQuery luistert naar alle 'evt' events op het element 'elem' OOK wanneer er nieuwe content met dezelfde evt listener werd ingeladen na de initiële pageload.
    Met vanilla javascript zou dit de oplossing moeten zijn volgens enkele bronnen maar helaas werkt het alleen voor alle het eerste elementen reeds aanwezig in de initiële pageload verder zal het geen rekening meer houden met nieuwe dynamisch ingeladen inhoud. Iemand die hiervoor een oplossing kent?

Code
    document.querySelector("elem").addEventListener("evt", function(e){
    });

Om meerdere listeners op 1 evt en element te bekomen dien je querySelectorAll te gebruiken en dan de .forEach()

Ook al verschillende helper stukjes code geprobeerd zoals deze zonder succes helaas:

Uiteindelijke doel:
    Alle dynamisch ingeladen inhoud met eerder gespecifieerde evt listeners via jQuery werkend kunnen krijgen zonder jQuery en zonder de evt listener zelf te moeten her-initialiseren na dynamische inhoud in te laden. Werkt uitstekend met de lijntjes in het eerste code blokje maar dan ook incl jQuery lib.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten
    Michael

Het is een voorbeeld. Ik wil voornamelijk wachtwoorden van hun emailaccounts en webhosting opslaan op een veilige manier zodat mijn collega’s er ook aan kunnen.

Dat is mogelijk! Zal dit bekijken.Nog iemand met andere mogelijkheden? Wil ze graag vergelijken

Ik ga hier wel heel ver in, voor ieder gevoelig veldje in mijn database maak ik 2 unieke random keys aan die in ecnryptie wel worden erkend als IV (vaste karakter lengte) en Key (willekeurig). Deze set van 2 random keys worden per gebruiker en per gevoelig veldje dus opgeslagen op de webserver zelf. De geencrypteerde string gaat dan zo in de database op z'n juiste plaats. Stukken veiliger door per user gedefinieerde unieke keys te genereren tenzij uiteraard je FTP zou gehacked worden. Ikzelf gebruik hiernaast ook 1 master IV en key die worden gebruikt om ook FTP side bijvoorbeeld een bestaande geencrypteerde bankrekeningnr lijst set op te slaan om zo enkel vanuit de FTP heel snel te controlleren op een bestaande bankrekening. Master encrypteren gebeurt dan uiteraard wel volledig FTP based en heeft enkel zijn nut in snel bestaande geencrypteerde waarden terug te vinden zonder iedere gebruikers, gevoelig veldje te decrypten om te vergelijken.

Master encryptie gebruik ik dus enkel om data te kunnen vergelijken waar ik dat nodig acht en uiteraard bewaar ik niets van master encrypties in de database maar gewoon puur in de FTP als simpele geserialiseerde .txt bestandjes. Zo kunnen ze zeker je master keys niet achterhalen met database toegang, uiteraard wel met FTP toegang! De gebruiker's eigen IV en Key is dus het enige mogelijke dat hij zou kunnen ontcijferen tenzij je natuurlijk bij iedere bewerking de IV en Key opnieuw genereerd!

Bij encrypteren van gevoelige data die vergelijkbaar moet zijn dien ik dus wel dubbel te encrypteren 1x voor het gevoelige database veldje en 1x met mijn master key set om die gevoelige data snel en makkelijk te kunnen opslaan, bewerken en vergelijkingen volledig vanuit de FTP vergelijken kan zelf zonder te moeten decrypteren al zijn beiden paden hier gewoon mogelijk.

Master encryptie zie ik dus zelf als encrypteren en decrypteren met telkens dezelfde keys (Dus niet random, wat uiteraard vergelijkingen dan mogelijk maakt! En waarvan je encrypties dus best niet in je database belanden.)

PS: als het een wachtwoord betreft kan ik alleen maar encrypteren afraden en eerder opteren om het te hashen dat is namelijk van nature onomkeerbaar!

Misschien ben je hier wat mee alles hierboven beschreven in PHP code met voorbeelden in een 200 tal slordige lijntjes! Zie bijlage. Deze oplossing echter enkel geschikt voor de kleinere projecten, moet eigenlijk dringend werken aan een schaalbare oplossing en zeker de diepe dir trees vermeiden! Success! Hoor ook graag anderen hun ideeën omtrent dit onderwerp!

Frameworks maken zeker je leven heel wat makkelijker en ook naar upgrades en updates toe. Ze blijven echter wel altijd open-source en voor heel wat bekende frameworks worden er wel dagelijks interessante bugs of exploits gevonden de een wat ernstiger dan de ander. Als je deze weg zou intreden moet je zeker ernstige bugs laten patchen, alhoewel veel frameworks ook dag na dag robuster worden gemaakt.

Ikzelf zie geen problemen met je eigen framework project! Maar mocht je dit willen verder ontwikkelen zoals je bezig bent kan ik je zeker aanraden om eens een kijkje te nemen op https://cheatsheetseries.owasp.org/ om eens snel te achterhalen waar je applicatie op vlak van beveiliging eventueel nog lekken zou kunnen bevatten, raad je zeker ook aan om 1 onderwerp rustig per keer te benaderen aangezien de cheatsheets zelf wel vrij uitgebreid kunnen zijn!

En om dieper te gaan op Tim zijn opmerking waarom enkel beperken tot user stories? Personas, use cases, ga evt. ook wat spelen met wireframes kunnen allemaal netjes samenvloeien tot een geweldige user interface en experience naar 't einde toe!

Veel succes voor welke weg je ook verder wilt!

Ik ben nog niet helemaal zeker wat ik ermee ga doen.Misschien dat ik de volledige backend omvorm naar een API en er een React front-end van maak :)

Of misschien idd Bootstrap 5?

Zou daar niet op wachten hoor. Wat altijd kan is gewoon upgraden van 4 naar 5 dan of zoals je meegaf waarom inderdaad niet je logic in een API verwerken en front-end react te gebruiken? Mogelijkheden zijn vrij wel eindeloos wat wel opvalt en er zeker een USP kan vormen voor je project is het gehele idee en concept erachter! Vandaar dat ik wel iet wat nieuwsgierig ben naar je verdere ontwikkelingen. ;) Hoop dat je misschien binnenkort een live demotje van gameplay kan voorzien!

Oplossing al gevonden ondertussen? Sorry als dit antwoord veel te laat komt!
    Zoals eerder werd vermeld dit zal je wat strafpunten bezorgen op SEO vlak omwille van duplicate content maar een oplossing is zo simpel als:
    - Je primaire domein die reeds gelinkt is aan je public_html/www laten zoals het is.
    - Je extra domein DNS/nameserver instellingen correct laten verwijzen naar je webserver waar' dus je primaire domein zonder problemen naar gelinkt zou moeten zijn.
    - Onder dat hosting pakket een addon domein toevoegen met een verwijzing naar diezelfde public_html als je primaire domein. Verwijzing naar folder en dus geen redirect!
    - Mogelijks moet je de root .htaccess file van je web app bewerken om beide domeinen te laten werken zonder doorverwijzingen (zoals je wenst?)

Als je website zelf bv 2 talen bevat engels en nederlands dan kan het onderscheiden van beide talen naar je domeinen .nl en .com best wel handig zijn en zo behoud je je 2 websites onder hun betreffende domein zonder duplicate content strafpunten :)

In het andere geval zou ik toch opteren voor de oplossing van John Spijker, een 301 redirect van je addon naar je primaire domein om alles SEO vriendelijk te houden.

Wat ook zou kunnen is een blind redirect van je addon naar primaire domein zo blijft het addon domein ook zichtbaar in de adresbalk echter wel geredirect! maar niet alle domeinproviders bieden dat aan, succes!

Vluchtig even je code bekeken en ziet er top uit, kijk uit naar je verdere ontwikkelingen! In de toekomst komt een stabiele bootstrap 5 voor ons mensen die het framework graag gebruiken en daar zullen ze jquery volledig droppen, zie dat gelukkig net als bij mij enkel het framework zelf de grootste code bevat ook weer goed werk op dat vlak!

Beste mensen,

Ik heb nu al een 3 tal vrijwilligers die willen meewerken aan een nieuw project genaamd: Age Of Realismn

Demo van de outgame: http://age.clubcrime.nl

het word een text based RPG game (Online)

Daarvoor wil ik graag een team opstellen om dit project te realiseren.
    Wat we nodih hebben:

- Een 5 tal programmeurs (waaronder ik)
    - Een 2 tal webdesigners
    - Een 2 tal graphic designers (waaronder ik)
    - Een 3 tal moderators en testers

Eisen : Goede communicatie tussen alle team leden en de wil om iets van dit project te maken :)

Intresse ?

email me: -- PM ME VOOR E_MAIL --
    Skype me: micaskate

Groetjes, michael

/* Achtergrond info: Kan ieder moment veranderen naar gelang onze ideeën voor deze game

Het word een soort middeleeuws realistisch spel met als doel om in de groep die jij verkiest het zijnde de templars, mercenary's of stradioti om de macht in handen te nemen en hun eigen doel te verwezelijken, de wereld veroveren en het volk onderdrukken, of strijden voor het volk en de tempeliers ten strijde gaan ?
    Wat je kiest ligt helemaal aan jou bij het registeren, eens gekozen kan je enkel nog veranderen met een aantal moeilijke missies je kan slechts 1 maal veranderen van groep in 1 mensen leven
    In het spel gaan we ook vooruit in de tijd en er zal een (bot) volk komen wie er op dat moment de sterksten zijn zullen jullie zien aan de reacties van het volk er zullen heel wat spelvoorwerpen komen die voor iedere groep verschillend is
    en ook heel wat contracten die kunnen aangenomen worden, het zijnde moordcontracten tot beleidscontracten.

** BIJ De start van de beta versie zal er een Groot anti dubbel account systeem ingebouwd worden zodat Dubbels hier niet (handig) zijn
    Dit houd in 2 mensen die ooit eens inloggen op eenzelfde IP kunnen niets naar elkaar sturen kwa spelvoorwerpen en kunnen ook niet in 1 zelfde clan terecht komen.

We zullen ons best doen om een lijst met proxy's op te stellen en deze trachten te blokkeren **

*/

Die kunnen uiteraard bij gestuurd worden door mensen die goed engels kunnen :)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 06.03.11 13:51:56:
    je kan wel al registreren met alle info die we momenteel nodig hebben om de game te gaan programmeren maar dat zou wel eens kunnen uitgebreid worden ;)

Wat NielsB al poste ja, als je een aantal nodig hebt moet je de query niet oproepen maar een num_rows van een query..

Dit uiteraard als je het aantal zoekt van die nieuwe berichten..

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.01.11 22:54:42:

Citaat van MoBSter

mysql_query("SELECT * FROM `berichten` WHERE `naar`='$mijnnaam' AND `new` = '1' ");

; vergeten ?

Nee die is hij niet vergeten, die staat achter zijn error message.

Beste,

Ik MiCa zou graag gaan uitbreiden in m'n game.
    Daarvoor zoek ik een mede scripter die samen met mij zou willen werken.
    Vertrouwen vind ik zeer belangerijk
    Ik kan nu veel vertellen maar geintreseerden moeten me gewoon toevoegen.

Mvg, MiCa.

Edit by Killingdevil: E-mail adressen mogen niet in het forum worden geplaatst.