Posts by jopitan

Directadmin handelt dit voor mij automatisch af. Blokkeert standaard bruteforce attacks. Daarnaast maakt directadmin de databases alleen van binnen af bereikbaar.

Je krijgt zeg maar bij de installatie een overzicht van je hardeschijven. Als je dan per partitie even op "meer" of "geavanceerd" drukt en dan op partitie verwijderen drukt en dan op volgende, is het dan nog hetzelfde?

Citaat van Ferhat.Remory

jquery...

Wat Ferhat zegt. Jquery zal dit probleem makkelijk voor je moeten op kunnen lossen.

Citaat van scarface

Dan mag het wel een download site zijn anders moet je miljoenen bezoekers trekken om dat te verbruiken. Wel wat vreemd dat het een imens populaire site is maar je wil het niet vertellen !:|

Lijkt me dan ook niet meer dan bullshit :)

Citaat van Reza

Bedankt,heeft iemand dan enig idee waarom belangrijke sites zichzelf dan niet gaan verbeteren?

Vinden ze die test onzin?

Bij grote websites kunnen ze dat helaas niet zomaar aanpassen. Meestal moet dit in documentatie eerst worden vastgelegd en moeten er tijdstippen worden ingeplant om aanpassingen te gaan doorvoeren. Daarna moeten ze dit ook nog eens testen dat er verder geen lekken en fouten inzitten en dat er zekerheid is dat dit ook goed zal draaien als het voor de end user beschikbaar wordt gemaakt. En niet te vergeten elke aanpassing kost geld.

Dus er zit aardig wat tijd in om dat soort dingen aan te passen.

Sorry maar dat is een project dat als systeem gaan fungeren voor een overheidsinstantie. Dit blijft binnen het team. Ik zal wel even een screen maken en de dingen die jullie niet mogen weten blurren. Ik zal hem zo in een edit toevoegen.

Edit:

Citaat van Reza

Score van 92 (out of 100).

Ga dit waarschijnlijk ook niet verbeteren.

EDIT:
    Iedereen die 99 van de 100 heeft kan zijn/haar score niet verbeteren.
    Google.nl heeft ook 99 van de 100.

Oh really? Dan vind ik het knap dat ik 100 heb gehaald. Krijg geen enkele fout meer, kostte wat server configuratie en site aanpassingen maar het is nu wel allemaal goed.

Dat google niet zelf 100 punten heeft komt omdat die netwerk structuur daar enorm is en waardoor ze dus niet zomaar even wat kunnen configureren. Want ze hoeven maar een foutje te maken en het hele systeem ligt eruit.

95/100 op een huidig project waar ik aan werk. Een groot deel heeft naar mijn mening ook te maken met de server optimalisatie. Het is daarnaast ook niet moeilijk om de website te optimaliseren. Jammer genoeg wil google de compressie niet oppakken die over de images heen zijn gegooid.

@Koen,

Dit stukje bovenaan de pagina zetten in je PHP zorgt er al voor dat de high priority error "Gebruikmaken van browsercaching" weg gaat en als deze blijft staan omdat hij nog steeds vraagt om browsercaching dan moet je een cache-control toevoegen aan je .htaccess op .png's enzovoort.

PHP
    header('Expires: '.gmdate('D, d M Y H:i:s \G\M\T', time() + 1209600));

Voor je javascript kun je het volgende gebruiken:
    http://www.minifyjavascript.com/

Voor je CSS kun je het volgende gebruiken:
    http://www.minifycss.com/css-compressor/

Je tekenset instellen doe je via PHP headers:

PHP
    header('Content-type: text/html; charset=utf-8');

Ik heb deze code altijd standaard in mijn script staan zodat je daar nooit gezeik over krijgt.

Edit:
    Nog wat optimalisatie doorgevoerd, ik zit nu op 98/100 punten.

Citaat van SOSjunk

Doctype word nog steeds in html gebruikt hoor ! , jopitan hij laat een opzet zien zonder opmaak waarom zo kinderachtig reageeren. Doe het zelf nu eens beter dan als je het beter weet.

Ik reageer niet kinderachtig ik zeg gewoon waar het opstaat. Trouwens stop eens met proxies gebruiken om nieuwe users aan te maken. Beetje kinderachtig (en levenloos) om zo je ban te omzeilen.

Ik vind hem lelijk. Je houdt wel van Negatief niet? Ik denk dat je beter wat tutorials kunt opzoeken op het internet voor photoshop. Het beste is om video tutorials te zoeken die uitleggen hoe je een banner moet maken. Je kunt namelijk in één oogopslag zien dat dit zwaar amateuristisch is.

Laura, je doet het wel goed. Het is alleen ozziePHP die zwaar onervaren is naar mijn mening. Overigens gebruikt hij exact dezelfde code als jij in zijn verbetering met HTML5. Daarnaast geeft hij in zijn verbetering niet eens echte HTML5 code en valt het gewoon onder bodyloze HTML. Hij heeft nu de stylesheet en de alignment, die er standaard in zou zitten met de tables, uitgehaald. Wat dus gewoon een flut pagina oplevert.

Er zijn wel nettere manieren zoals classes en methods, maar dat is voor dit inderdaad totaal niet van belang.

[offtopic]Allemaal waardeloze posts van ozziePHP, zonder onderbouwing whatsoever. De admin die hem heeft verbannen verdient een pluim. :}[/offtopic]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar een 15" heeft ook al een tijdje een resolutie van 1920x1080 en daar zie je evenveel op als op een 17,3" of een 18,4" alleen op een groter scherm is het alleen meer uitgerekt. (De dichtheid van PPI is lager, waardoor het minder scherp is)

SvenB,
    Die is al beter en makkelijk portable. Ik weet niet of een hoge resolutie voor jou ook een must is?

Geloof me 17,3" laptops wil je niet hebben. Daar zeul je echt mee. Kun je misschien denken dat dat wel mee zal vallen, maar dit zijn echt te grote laptops. Als het jouw keus is weerhoud ik je er niet van natuurlijk. Op hoge scholen en universiteiten zie je ook wel de eerste paar weken soms mensen met 17,3" en daarna zie je ze ook met kleinere laptops lopen, dit omdat die laptops gewoon niet te huffen zijn.

Ik zou zelf voor een 15,6" gaan, maar die keus is aan jou.

Hier wat leesvoer over die laptop:
    http://tweakers.net/productrev…-pavilion-dv7-6c40ed.html (lees ook de comments, aangezien de reviewer een beetje aan het ragen is)

Edit:
    Daarnaast kun je de HP Pavilion dv7-6c40ed niet meer kopen. Deze is allang uit de reeks gehaald. Mogelijk tweedehands.