Posts by Spinazie

Weet je het zeker? Deze twee zouden weg moeten zijn:

Citaat

Warning: include(/home/puydhwkx/domains/cvdikkeschik.eu/public_html/devana/include/constant.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/puydhwkx/domains/cvdikkeschik.eu/public_html/devana/V1/s1/include/constant.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/puydhwkx/domains/cvdikkeschik.eu/public_html/devana/include/constant.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php' in /home/puydhwkx/domains/cvdikkeschik.eu/public_html/devana/V1/s1/include/constant.php on line 10

Als die niet weg zijn, heb je iets niet goed gedaan.

Wij kunnen natuurlijk niet zien hoe jouw scripts precies opgebouwd zijn. Je kunt het beste gewoon zoeken totdat je een header (of andere omleiding) gevonden hebt die je naar een webpagina stuurt die je weer terugstuurt, etcetera.
    Waarom staat dit eigenlijk in de offtopic categorie? :hmm:

Ik zat nog te denken aan een projectmanagement systeem. Dat bestaat nog niet, en zou heel handig zijn. Overzicht van de projectleden (-leider), hun functie, een uitgebreid logboek, deadlines, etcetera, etcetera.

Wees creatief. Je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt! Mocht je hem willen verkopen, denk ik dat ik er best interesse voor zou hebben.

Citaat van Superior

En nog een punt, criminolz mag van richard niet meer worden verspreid.
    Hij heeft deze zelf gemaakt in zijn geheel en jullie bieden hem nog steeds aan.
    Dus ook daar zit criminalspoint nog steeds fout.

Criminolz en Banditi zijn weer toegestaan op CP. Het kan me in principe helemaal niets schelen wat er aan open source afval op deze website geplaatst wordt. Ik denk dat jij het associeert met de G4G clone. Ik heb liever niet dat mensen die verspreiden, maar het is wel toegestaan. Ik verspreid hem zelf ook niet meer.

Dein
    Als ik zeg dat de Banditi clone van CP af moet, moeten ook de stukjes code die mensen hier geplaatst hebben eraf, aangezien dat ook een deel van de source is. Doorlinken is dus niet bepaald de oplossing daarvoor.
    Tevens heb ik tijdens het vrijgeven aangegeven dat er geen rechten verleend worden op de layout, images, html, teksten en flash bestanden. Alleen de serverside code dus.

Superior
    Ik heb ook al eens het recht van CriminalsPoint op Banditi en Criminolz ingenomen, maar daar wordt niks mee gedaan. Als ik me niet bedacht had, had Koen héle grote problemen gehad!

Ik denk dat hij net zomin naar OneTwo Gaming zal luisteren als naar mij. Ik heb er een groot aandeel aan gehad dat CP in de publiciteit gekomen is, en daarvoor krijg je dus stank voor dank van sommige mensen.

Daar komt wel bij dat de mensen van OneTwo Gaming waarschijnlijk minder vergevingsgezind zijn dan ik, wat betekent dat jouw 'plan' een behoorlijk grote kans van slagen heeft.

Citaat

Weer een tegenvaller, ze hebben dus weer eens uit hun neus lopen vreten want ze zeiden dat ze met PHP-Fusion bezig waren, ahja laat ze die moeite dan maar weggooien.
    Ik vraag me dan wel af hoelang het duurt voordat dit overboord gaat en of er dan ooit nog een nieuwe CP mag komen.8-)

Een beetje meer vertrouwen mag ook wel. Ik neem aan dat als ze zeggen dat er een nieuwe versie komt, die ook echt komt.
    Waarom loop je te klagen over verbeteringen? Kohana based en zelfgeschreven is toch heel wat beter dan PHPFusion!

[offtopic]Bovenstaande code is auteursrechtelijk beschermd![/offtopic]

Dit heb ik erin staan. Waarschijnlijk is het niet perfect, aangezien ik ook nog lerende ben, maar toch iets beter dan wat jij neigt te doen.

[offtopic]Dos, kritiek via MSN! :p[/offtopic]

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.03.10 19:14:50:
    Hoewel je me op bepaalde punten uitgeluld hebt, wil ik nog wel iets toevoegen.

Citaat

Hij moet singleton gebruken?
    Elke keer?
    $this->db is korter dan telkens Database::Connect()...
    Database::Connect() lijkt me redelijk singleton, al kan de naam van de method iets beter...

Ik bedoel niet dat het op dit moment niet voldoende was, maar meteen je query kunnen opbouwen is iets korter dan eerst Database::Connect() te moeten doen (zoiets zou ik in de header zetten).

Je registratie klasse is een object. Ik bedoel dat je 'dingen' met bepaalde eigenschappen gescheiden houdt. Het controleren van iets kun je bijvoorbeeld beter in een andere klasse zetten die het controleren regelt. Zo kun je dingen hergebruiken, bijvoorbeeld als je je gebruikersnaam of wachtwoord wilt veranderen.

protected $db;
    Register heeft geen parent (is niet extended, zoek maar even op Google naar 'php extends' of zoiets), dus je kunt beter private gebruiken.
    Voor hetgeen wat jij probeert met je database variabele, heeft men dus statische klassen/Singleton uitgevonden. Je zou je database dan op deze manier kunnen benaderen:

PHP
    DB::select('id')
    ->from('users')
    ->where('id', '=', '1')
    ->execute();

(Gebaseerd op Kohana, dus jouw manier zal waarschijnlijk iets anders zijn)

if ( strlen ( $value ) > $PasswordMaxLength OR strlen ( $value ) < $PasswordMinLength )
    Dit geeft een error. Gebruik hier self::$PasswordMinLength. Het is trouwens niet nodig in een niet-statische methode een statische variabele te gebruiken, tenzij je van plan bent hem ooit nog zonder instantie aan te roepen.

Verder zitten er nog wat andere foutjes in, maar daar kom je wel uit als je de bovenstaande dingen verbeterd hebt.
    Dit is trouwens geen OO. Ik weet niet hoe belangrijk het is om dat in het begin te snappen, aangezien ik het ook later pas door kreeg.
    Afijn, kijk maar eens goed naar je code. Je denkt in procedures, niet in objecten ;)

Getters gebruiken voor publieke variabelen is niet echt de beste manier om dat te doen ;)
    Denk dat je toch maar even onze instructies moet opvolgen. De eerste stappen zijn even moeilijk, maar als je daar doorheen bent gaat het al iets gemakkelijker.