Posts by Spinazie

Vanuit scratch betekent met niets beginnen, en iets zonder hulpmiddelen opzetten (heb het niet over JQuery en andere handige meuk natuurlijk). Dat kan natuurlijk gewoon in PHP.

Ik weet hoe veel werk het is. Ik ben er ook van plan voornamelijk van te leren, dus maakt het opzich niet super veel uit.
    Ik zat gisteren wat te kijken naar het Zend framework, en dat zou ik wel eens willen proberen. Eerst de documentatie doorlezen en dan aan de slag :)

Wat dacht je van een compleet nieuwe webmasters community source voor vrij gebruik? Ik kan zowel ontwerpen als programmeren. Zou wel zo hoog mogelijk willen beginnen als dat mogelijk is, maar je zult zelf aan moeten geven wat voor jou de grens is.

Nog even in reactie op Abaddon:
    Slechte voorbeelden kun je uit leren, maar dan zul je hoe dan ook die slechte gewoonte weer af moeten leren wat ook tijd kost. Je kunt het beter meteen goed leren.

Citaat van Pim

Ik denk dat elke verstandige mens hetzelfde zou doen.

Dat weet ik nog niet zozeer. Ik denk dat ik toch zou overwegen een versie vrij te geven. Kan niet echt van mezelf zeggen dat ik onverstandig ben :p

Mja voor standaard office doeleinden voldoet het gewoon, dus ik begrijp niet waar die 'speciale' opmaak en onzinnige meuk voor dient.
    Ik vind Microsoft Office zelfs slechter (onoverzichtelijker) worden naarmate het nieuwere versies uitbrengt

Citaat van larsisgoed9

Argument is meegeleverd^o).
    "Gewoon remake van Office 2003" dat zegt toch al genoeg?
    Er zijn misschien een paar dingen aangepast, als het 10 dingen zijn dan is het al veel...

Naja als jij het feit dat het een 'remake' is genoeg vindt om het niet te gebruiken, is dat voor jou genoeg beargumenteerd, maar dat zegt mij absoluut niks.
    Is aMSN slecht omdat het een 'remake' is?
    Ik dacht ook dat jij een nieuwe versie had gemaakt van de Banditi clone. Vind je die slecht omdat het een 'remake' is?
    Vind je Dosbox slecht omdat het een 'remake' van Microsoft DOS is?
    Vind je Inkscape slecht omdat het een 'remake' is van Adobe Illustrator?
    Sorry, maar ik ga geen enorme lijsten maken hiervan ;)

Citaat van Killingdevil

Dan kan ik er dus ook beter direct bijzetten wat een klasse is? En hoe waar je de accolades op je toetsenbord vind?

Als het niet duidelijk is kun je vragen.:) Daarnaast weet het internet gigantisch veel.(b)

Misschien is het handig als je meteen onder alle posts de gehele qwerty keyboard layout zet :p

Citaat van Maikel

in het allereerste begin was webtiger nog niet af en vrij gegeven omdat er dan nog wat mensen van konden leren. zonde als je nu het leermateriaal zou weg doen en alles zelf voorkouwen + dat er veel community`s uit de grond zullen groeien okal doen ze het niet goed

Niet mee eens. Gaat jouw leraar je leugens voor de klas staan vertellen, zodat jij hem daarop kunt aanspreken? Lijkt me niet de bedoeling.
    Als je de broncode gebruikt als voorbeeld, kun je beter het goede voorbeeld gebruiken.

Citaat van Pim

Linux had een doel.. Gratis software verspreiden en zo Microsoft bestrijden.

Wat is het voordeel CP opensource te maken?

"Linux had een doel.. Gratis software verspreiden omdat Stallman vindt dat commerciële software een schande is."
    Het heeft niets met vijandigheid tegenover Microsoft te maken.

"Wat is het voordeel CP opensource te maken?"
    Je zit er dicht bij. Inderdaad: Wat is het voordeel? Als CP open-source zou worden, zou dat concurrentie betekenen voor de officiële website. Niemand wordt boos om de waarheid te horen. Ik ben het er zelfs mee eens. Als die reden meteen was opgegeven, had ik er niet eens zo'n discussie van gemaakt ;)

Die reactie van Joshua vind ik inderdaad kinderachtig. Ik geef Maikel 100% gelijk.
    Joshua
    Een geintje mag, maar je moet weten waar de grenzen liggen. Je kunt niet zomaar iemands reactie bewerken bij wijze van grap.
    Ik neem aan dat de beheerders hem hierop gaan aanspreken.

Citaat van Ferhatje

Go Bing8-|

Dan ben jij één van de meest niet-efficiënte zoekers van de wereld. Bing is veel slechter dan Google!

Als jullie allemaal zo veel om privacy geven, ga dan naar je ISP en zeg je internet op, want sowieso als je op internet zit, is er geen enkele sprake van privacy. Dat Google daarvan positief gebruikt maakt, laat sommige mensen denken dat ze gegevens misbruiken, maar als dat zo zou zijn, had de overheid al stappen ondernomen tegen Google. Als je denkt dat het een 'kwaadaardig' bedrijf is, maak er dan geen gebruik van. Maak er dan echt geen gebruik van!

Citaat van Pim

CP is inderdaad non-profit. De meeste opensource projecten worden dat omdat er een hele gemeenschap is die eraan aan werkt. Helaas zijn wij niet met genoeg ervaren mensen om zoiets te verwezenlijken.

Ook hebben de meeste grote projecten ook sponsoren en kunnen zo beroep doen op patenten etc. Wanneer CP opensource wordt is CP snel in te halen met iets of wat kapitaal.

Volgens mij weet jij niet hoe Linux is ontstaan ;)
    Er wordt niet gevraagd naar ervaren mensen, maar die bieden zich zelf aan. De Linux kernel is ontwikkeld door Richard Stallman, die vond dat software gratis moest worden. Hij heeft zijn Linux standaard dus vrijgegeven aan de hele wereld, zodat die er distributies op konden gaan bouwen. Zo is (K)Ubuntu, Fedora, Debian, Redhat, etcetera ontstaan. Die werken dus niet met elkaar in 1 kantoor, onder 1 baas en 1 beleid, maar werken over de hele wereld. Er is natuurlijk wel iemand die het initiatief neemt het project op te zetten en de eerste stappen te zetten, maar daarna wordt het gehele project gewoon kostenloos. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet of daar sponsoren aan te pas zijn gekomen, maar aangezien je het nu al ten minste drie keer bij het verkeerde eind gehad hebt, betwijfel ik het. Ik ga akkoord met de veronderstelling dat zoiets niet helemaal gratis is. Maar neem eens een voorbeeld aan de Banditi clone. Als het niet zo'n brak, illegaal sh*tsysteem was, had het nog veel groter kunnen worden dan dat het geweest is (ik werd langzaamaan al gek van dat gezeik over de Banditi clone source)
    Anyways, aan de Banditi clone source heb ik in totaal 0 euro uit gegeven, en is een term geworden bij de Google suggesties, wat ik al een hele prestatie vind.

Ik probeer niemand over te halen het toch vrij te geven, maar alleen even de feiten duidelijk maken. Ik begrijp verder de reden dat CP geen OSS wordt, maar de werkelijke reden mag best gezegd worden. Dat ga ik (vooralsnog) niet doen ;) Lijkt me iets aan de beheerders zelf.

Citaat van Dein

Grote open source projecten hebben ook wel marktaandelen en daar maken hun geld op, zoiets kan CP niet echt doen denk ik? :p

Daar zit je met het feit dat er geroepen wordt dat het een non-profit organisatie is. Dan heb je dus geen marktaandelen nodig.
    Verder zouden de grotere projecten meer profiteren als het gewoon verkocht zou worden, net als Windows. Linux is vooral heel efficiënt voor servers, en zou het dan van dat soort klanten kunnen hebben. Het zou waarschijnlijk niet zo groot worden als het geen OSS was, aangezien de GPL licentie developers (voor zover ik weet) verplicht alle aanpassingen opnieuw vrij te geven.

Citaat van Pim

Nou, 45 downloadcount :p

Grappig dat mensen echt geloven dat we de V5 opensource maken. Het leukste van de grap vond ik nog dat het gewoon webtiger was xD

Sorry hoor, maar het is helemaal niet zo raar dat een klein systeem als CP open-source wordt. Vooral aangezien er zo hard geroepen wordt dat het non-profit is (kan ook moeilijk met de advertentie inkomsten).
    Denk aan Linux, OpenOffice.org, etcetera. CriminalsPoint is nog niet eens een fractie van wat dat soort software is.
    Kortom: Je hoeft geen brakke meuk te beheren om er open source van te maken.

Ik ben er zelf ook in getrapt, maar had meteen door dat het niet klopte ;)

Citaat van Killingdevil

Dank je Darrstar. Je zegt precies wat de bedoeling is.

Exceptions hoef je niet in de functie zelf af te vangen (dat zou een leuke zijn, hoe kun je dan ooit een exception gooien?). De manier waarop ik ze in het voorbeeld heb gezet zijn ze nuttig om foutmeldingen te tonen of de code af te kappen als de actie niet lukt. Een makkelijkere en duidelijkere flow dan wanneer je FALSE of TRUE zou retourneren.

Maar dat geeft Darsstar al heel mooi aan met zijn voorbeeldcode.:)

Ik denk dat je dat er beter direct even bij kon zetten dan. Veel mensen hier weten waarschijnlijk niet eens wat een exception is.