Posts by Spinazie

Citaat van "Algemene Voorwaarden"

1.3. Jij bent verantwoordelijk voor de veiligheid en het correct gebruik van al de door jou geregistreerde gebruikersnamen en wachtwoorden die je gebruikt om de connectie met het Internet en de Dienst te maken. Je dient er voor te zorgen dat deze gegevens vertrouwelijk worden behandeld, veilig worden bewaard, correct worden gebruikt en niet openbaar worden gemaakt aan anderen. Je bent verantwoordelijk voor alle activiteiten die plaatsvinden in/door jouw accounts. Je moet ons er direct van op de hoogte stellen als er aanleiding is om aan te nemen dat andere mensen op de hoogte zijn, of kunnen komen, van je gebruikersnaam en wachtwoord, of er op een andere manier misbruik van kunnen (gaan) maken.

Inderdaad een op hol geslagen lus. Dat kan komen door (do...) while, for, foreach, etcetera, maar ook functies die elkaar blijven aanroepen en een Location header die naar de huidige pagina of een terugverwijzende pagina leidt.
    Laten we het er maar op houden dat de 'pagina' eindeloos bij je servertje blijft ;)

Je hebt inderdaad je query nog in je comment staan. Probeer trouwens eens op deze manier te commenten:

PHP
    <?php
    /**
     * @Author: GameControl
     * @Website: google.nl
     * @Copyright: ©2009 - 2010 GameControl | All rights reserved
     * @License: GNU/GPL Public License
     *
     * Simple IPN processing script based on code from the "PHP 
     * Toolkit" provided by PayPal
     */

Stukken overzichtelijker!

Zoiets doe je met imagecreate() en imagettftext (of één van de varianten, maar imagetfftext is mijn favoriete functie daarvoor)

Zorg er inderdaad voor dat je de GD library op je PHP installatie hebt staan!

Edit: Aangezien ik zie dat je er geen hout van snapt, zal ik het wat duidelijker maken.

imagecreate($width, $height) maakt een plaatje aan.
    Je hebt ook imagecreatefromjpg, imagecreatefromgif and so on. Voor zoiets kun je denk ik beter imagecreate gebruiken.
    Een achtergrondkleur maak je door middel van imagefilledrectangle (x1/y1 op de 1e pixel, x2/y2 op de laatste pixel).
    Vervolgens gebruik je imagettftext (weet de parameters niet helemaal meer) om de tekst in het plaatje te dumpen.

Op het eind van je script zet je imagejpeg / imagegif / imagepng.

Zorg er ook voor dat je Content-Type header een plaatje is.

Joshua
    Pluspunten: Je probeert een goede moderator te zijn
    Minpunten: Het is je geen toegewezen functie, aangezien je nog niet genoeg ervaring hebt en waarschijnlijk de betekenis van een beheerdersfunctie niet correct begrijpt. Ook is je taalgebruik voldoende, maar het is voor jou nog enigszins houterig.
    Tips: Neem een voorbeeld aan Lodewijk, Killingdevil en Darsstar
    Gemiddelde cijfer: 5
    Overige informatie: Niet van toepassing.

Kabling
    Pluspunten: Ook jij probeert het tenminste. Respect daarvoor.
    Minpunten: Een beetje dezelfde minpunten als die van Joshua. Voor jou geldt het taalgebruik puntje iets strenger ;)
    Tips: Neem een voorbeeld aan Lodewijk, Killingdevil en Darsstar
    Gemiddelde cijfer: 5
    Overige informatie: Niet van toepassing.

Denk erom dat het nooit de bedoeling was dat mensen gezondheid kwijtraken nadat die persoon een aanval verloren heeft. Daar was namelijk de optie 'moorden' voor bestemd.

Citaat van Darsstar

Wat heb jij tegen caching?

Krijg je onrelevante gegevens en maakt het minder interactief.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.02.10 16:22:14:
    Ik ga trouwens in de toekomst eens kijken naar die Twig / PHPTAL van je :p Lijkt me inderdaad ook niet niks in het eerste opzicht.

Ik had ook al aan caching gedacht, maar dat leek me een beetje omslachtig, aangezien er eerst een database verbinding opgezet moet worden, het menu gegenereerd moet worden, dat bestand gedownload moet worden en vervolgens weer door de user teruggehaald wordt.
    Daar komt nog bij (ben ik vergeten te zeggen) dat het opslaan van de sidemenu's eigenlijk bedoeld was om de gebruiker de mogelijkheid te bieden om de volgorde van de menucategorieën aan te passen.

Onderschat trouwens de kracht van templateparsers niet, door middel van een apart model is het technisch gezien mogelijk de menu's te cachen, maar caching is sowieso niet de favoriete oplossing voor mij.

Hoi!

Ik zal het dit keer kort houden, aangezien mijn browser het zonet grappig scheen te vinden af te sluiten terwijl ik bijna klaar was met mijn topic.

Ik heb voor mijn systeem een model die automatisch de sidemenu's uit de database haalt en het in de template dumpt, door eerst de categorie te loopen en vervolgens de items te loopen. Dat telt natuurlijk allemaal een aantal milliseconden bij de laadtijd van de pagina op.
    Biedt het meerwaarde om mijn menu's in de database te zetten, of is het handiger het statisch te maken?

Ook zat ik een aantal dagen geleden te prutsen met de SQL injecties in queries van de Kohana query builder, maar met mijn extra beveiliging bleek dat het dubbel escaped wordt.
    Wordt POST data in Kohana queries automatisch beveiligd of had ik zelf een foutje gemaakt toen het dubbel escaped werd?

Alvast bedankt!

Groet,
    De sappigste groente op planeet aarde: Spinazie!

Simpel.

Je kunt, als je de datum van het versturen van het berichtje bijhoudt, meten hoe vaak dat berichtje binnen zoveel tijd verstuurd is, dus bijvoorbeeld een minuut.
    Als er berichtjes van dezelfde persoon zijn die tussen nu en 60 seconden geleden verzonden zijn én ten minste drie daarvan dezelfde inhoud bevatten, zorg jij ervoor dat jouw zogenaamde berichtenban wordt uitgedeeld.

Hoi!

Ten eerste mijn excuses voor de categorie, maar de juiste categorie stond er niet bij.

Een aantal dagen geleden heb ik http://www.crimeshot.nl geregistreerd bij TransIp. Sinds toen werkte alles nog goed, maar sinds gisteren krijg je bij elke pagina die je bezoekt een 403 error, en het grappige is dat ik met geen vinger fysiek aan mijn apache of htaccess gezeten heb.

Weet iemand mogelijke oorzaken van dit probleem?
    Ik heb al gecontroleerd of het lag aan denial, maar dat was niet het geval. Ook is er geen .htaccess bestand aanwezig en is mijn /var/www directory recursively chmodded op 777 (read, write, execute).

Mijn server draait op Linux/Ubuntu, dus Windows gerelateerde oplossingen zijn niet relevant. Ook heb ik een SSH server in de lucht, dus als je denkt dat je het kunt oplossen en te vertrouwen bent, kun je me ook een privé berichtje sturen.

Verder heb ik de Gnome desktop interface uitstaan om de performance te verbeteren, dus ik weet niet of het daaraan kan liggen, maar dat lijkt me stug.

Alvast bedankt!

Groet,
    Het meest gezonde lid op CriminalsPoint, Spinazie.

Citaat van Killingdevil

Je moet gewoon iets slims bedenken. En zeg niet dat dat niet kan, natuurlijk kan dat! Er zijn altijd wel nieuwe dingen te bedenken, er kan tenslotte steeds meer.

En 10 jaar geleden waren de mogelijkheden van het web in vergelijking met nu zó beperkt...

TRUE! Je bent door naar de volgende ronde!

Zo. Nu ga ik slapie doen!

Citaat van Jellev2

Wij zijn gewoon in de verkeerde tijd geboren. Als je 10 jaar eerder was geboren had je veel meer kans om unieke ideeen te verzinnen. Net zoals toen ik een paar jaar geleden een crime begon en ik 100 euro per maand verdiende met een bagger source. Nu zet ik een prachtige source alles werkt en ik haal nog niet de 50 euro. Maar we moeten er maar iets van zien te maken!

Daartegenover bieden de huidige technieken meer mogelijkheden. Veel mensen gaan klagen dat anderen het zo geweldig doen en dat zij zelf zo zielig zijn, maar als je zelf meegroeit met de nieuwste technieken, dan kun je ook prima je brood verdienen! Het gaat niet slecht met de economie! Dat is slechts een illusie.

Maar het wapen

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 15.02.10 20:02:41:
    Tussenstand (best grappig :p):
    De Maffia: Een maffiabaas word je niet zomaar. Je zal er veel moeite voor moeten doen. Daarnaast heb je veel vrienden nodig, waarmee je ook weer dingen kunt regelen. Daarnaast heb je veel, erg veel respect en daardoor kan je geld winnen. Dit geld kan heel handig zijn voor drugshandel en wapenbezit, je kan daardoor machtiger worden en een grote drugsbaron afmaken. Maar let op! Want één misstap en je word de meest gezochte crimineel van het spel dat nooit stopt en steeds maar verder gaat met het proberen te zorgen voor veel euro's op de bank van je grote zwitserse bank in het grote huis op de veluwe tot de reset! En dan terug om te stoppen! Daarna ga je andere websites terroriseren met je grote mond die altijd onzin uitkraamt en andere criminelen vermoord! Daarna ga je weer terug naar de leuke prostituees om daar een beetje weg te dromen. Je betaalt ze meestal om dingen te doen en az te eren. Maar de maffia schiet Lancer dood! Maar de belcredits eindigen hier nu! Az werd verbannen en toen kwam Adolf Hitler binnen en zei toen: 'Waarom leef ik?' Waarop een andere man zei: 'Houd op met dit verhaal.' Maar een konijn zei toen: 'Geen einde, maar hoi, hoe gaat het met jullie?' Jullie hebben pech: Hij bezocht CrimeShot! En won een Desert Eagle waarmee hij iedereen vermoorde. Ook je knuffelbeer moest het ontgelden. Maar het wapen...

Citaat van Lodewijk

En, heb je toestemming om dit te doen? Nee. Graag eerst toestemming vragen en netjes afwachten, dan pas gaat 't topic weer open.

:slotje:

Ik ben geen crew aan het recruiten, maar ik ben op zoek naar mensen die samen met mij willen developen.
    Toch even beter lezen volgende keer ;)

Citaat van "CP Regels"

Reacties die volledig offtopic zijn worden per direct verwijderd en indien nodig bestraft. Wil je wel volledig offtopic gaan? Dan kan je terecht in de lounge!

Let dus bij het waarschuwen van iemand er ook even op dat je zelf geen regel overtreedt!
    [offtopic]Darsstar edit: als je als crew lid een waarschuwing geeft hoeft dat niet altijd.
    De politie gaat toch ook geen snelheid boetes aan zichzelf uitschrijven na een achtervolging?[/offtopic]

Citaat van "Dein"

Waarom nog een eigen template engine ? In Kohana zit er toch al een als ik me niet vergis?

In Kohana zitten de welbekende views, maar wat is er mooier dan PHP volledig van HTML gescheiden te houden? :)

[offtopic]Darsstar edit: dingen goed doen, PHP werkt al als een template parser, en jouw tpl magic is niet opgewassen tegen PHP.
    Smarty wilt bijna alle functionaliteit bieden die PHP al bied, maar moet extra geparsed worden.
    Dingen zoals PHPTAL of Twig vind ik dan weer andere koek.

Tpl is makkelijker te bewerken! :p
    Vind het belangrijk dat de layout gemakkelijk aan te passen is, zodat de gebruikers desnoods zelf kunnen kiezen in welke layout ze werken. Daarom wil ik PHP dus van HTML gescheiden houden!
    Mjah, deze discussie kun je tussen voorstanders en tegenstanders voeren en dan ben je morgen nog bezig. Er is geen methode die de 'beste' is. Meer waar je het makkelijkste mee werkt.

[/offtopic]

Hoi!

Ik ben laatst met iemand hier (ik zeg niet wie) een project gestart wat een maffiaspel zou moeten worden. Echter niet zomaar een maffiaspel. Iets wat nog geen criminals heeft gehad, iets unieks.

Het probleem is dat ik (bijna) de enige ben die iets doet. Ik hoor van degene die met het idee gekomen is telkens slappe excuzen, als het al niet aan de afwezigheid ligt.

Wil jij samen met mij dit project erdoor knallen? Dan kun je reageren!
    Zorg er wel voor dat je de benodigde vaardigheden bezit, anders eindig je net zoals mijn huidige 'hulp'.
    Er wordt gebruik gemaakt van:
    Kohana 3 (OO framework voor PHP met MVC design pattern)
    JQuery (JavaScript framework - Motto: VEEL JAVASCRIPT EN AJAX!)
    TPL Magic (Lichtgewicht template engine Klik hier voor meer info)
    Sprig module voor Kohana, spreekt voor zich
    EEN UNIEK IDEE! (h)(h)

Spreekt dit je aan?
    Waar wacht je dan nog op?!

Bedankt voor je interesse!

Groet,
    Je favoriete groente, Spinazie!