Posts by Bever

Ik heb een tinymce editor op mijn site gebouwt. Alleen ik zit met een probleem. Alle dubbel quotes worden gebackslashed. Hoe kan ik zorgen dat ze niet gebackslashed worden? voorbeeld:

PHP
    <span style=\"text-decoration: underline;\">

Maar de text word zo geecho't:

echo' Hier wat text ect. ' . $profiel . ' hier nog wat text ect.';

En het werkt dus niet als de quote's worden gebackslashed. Als ik de backslashes weg haal werkt het wel ;).

Hoe kan ik zorgen dat er voor de quote's geen backslashes komen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. :cheer:

@Woopie
    Ik wil dat graag weten dat ik straks weet waar het aan licht ;) kan ik er andere mensen ook weer mee helpen en weet ik de volgnede keer waar het aan licht ;).

Oceans

Dat kan best zijn. Maar ik wil graag weten waarom hij het dan op v3host niet doet. Zodat ik er wat van leer. Kijk nu weet ik dat ik het moet chmodden naar 777. Maar waarom werkt het dan wel bij v3host op 644 ;) ik wil dingen graag begrijpen. Vandaar dat ik bijna altijd doorvraag ;).

Jannick

:P ik dacht ook al dat ik dat beter niet kon doen. Maarja als het had gewerkt had ik daarna alsnog hier gevragen hoe het beter kon :P. En je query werk. Hartstikke bedankt :cheer: .

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 20.10.10 22:35:49:
    Nu heb ik alleen nog een probleem. Nu wil ik een totaal hebben. Maar hoe moet ik mijn query dan maken? Want ik had deze query om de laatste donatie te selecteren:

PHP
    $donatielt = $sql->fetch($sql->query("SELECT bedrag FROM donatielog WHERE familie = '" . $own['familie'] . "' ORDER BY datum DESC)"), 'assoc');

Dan selecteer je dus het laatste bod wat er in je familie is gedoneerd maar als ik nu alle totalen van elk lid wil? Dus Bijvoorbeeld:

Pietje doneerd eerst 2000 en daarna 6000. 6000 is dus zijn laatste donatie.
    Peter doneerd eerst 5000 en daarna 3000. 3000 is dus zijn laatste donatie.

Nu wil ik dus dat hij de laatste donaties bij elkaar optelt. Hoe doe ik dat?

Hee, ik zet met een probleem. Ik ben bezig met een donatielog. Alleen nu loop ik een beetje vast. Ik heb al vanalles geprobeerd met een while ect. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Dit is wat ik nu heb:

PHP
    <?php
    $users = mysql_query("SELECT id FROM users WHERE familie = '" . $own['familie'] . "'");
    	while($user = mysql_fetch_assoc($users)) {

$donatiel = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT bedrag FROM donatielog WHERE familie = '" . $own['familie'] . "' AND userid = '" . $user['id'] . "' ORDER BY datum DESC"));
    	}
    ?>

Ik wil nu dus dat hij alle bedragen opteld waar familie = $own['familie'] en userid = $user['id']. Ik heb het al met een while geprobeerd maar zonder succes. $donatiel is de laatste donatie van het lid wat gedoneerd is. Nu moet ik dus alleen nog weten hoe ik alle donaties van het lid bij elkaar optel. Met de while had ik het zo gedaan.

Dan telde hij alles wel goed op maar dan kwam het achter elke user te staan. Dus stel peter en pietje zitten in een familie. en peter doneerde 100.000 en daarvoor nog een keer 20.000 kreeg je het zo:

Peter 120.000 100.000
    Pietje 120.000 0

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Deze regel geeft hij aan:

PHP
    intUpdate = setTimeout("ajax_read('chat.txt?x=" + ms + "')", waittime)

Maar als het daar aan zou liggen zou hij het in v3host toch ook niet moeten doen?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.10.10 22:30:03:
    Ik denk dat ik het heb. Alleen hoe kan ik het oplossen? Bij het script wat het moet bewerken krijg ik bij mij gewone host een foutmelding bij de functies:

PHP
    fopen(); fwrite(); fclose();

Maar hoe krijg ik die werkend?

Ik denk zelf dat het ajax is. Ik werk bijna nooit met Ajax, flash ect. Dus kan het niet echt goed van elkaar onderschijden ;).

Hier het script:

Jannick ik ken die functie inderdaad. Maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken ben al aan het vergelijken geweest ;). Maar dat werkt niet.

Hee ik zit met een probleem. Ik heb de crimz source gedownload. En toen online gezet om te kijken hoe het er nu eigenlijk allemaal uitziet. Na een tijdje kwam ik erachter dat de chat niet werkte. Toen heb ik hem nog een keer geupload op een v3host domeintje. Daar deed de chat het wel. Nu denk ik dus dat er op mijn host iets uit staat waardoor het niet werkt hoe kan ik daar achter komen? En hoe kan ik het aanzetten/wat moet ik aanzetten.

Hoop dat iemand het antwoord heeft.

PS. Ik heb het op een v3host domeintje gezet omdat ik meerdere malen mee aan het kloten was. Ik heb namelijk ooit wat scriptjes proberen te maken waar Jquery in zat en dat werke ook niet vandaar dat ik hem op v3host even heb geprobeerd

Hee. Ik zit met een probleempje ik wil wat weergeven als img1 en img2 allebij 1 zijn alleen nu zou ik niet weten hoe een stukje naar beneden in mijn script staat het script in php wat hij in de database moet zetten daar kan ik dus bijzetten wat voor melding hij moet geven. Alleen hoe geef ik een melding? (Ben niet echt goed in JavaScript) Ik heb het geprobeerd met document.write("Hier de melding"); Maar dan is mijn pagina niet zichtbaar.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen

Hier mijn script:

:cheer: