Posts by Jannick

Ik zag dat er geen "Stel jezelf voor" topic was, dus waarom ook niet. Althans, die waren er niet in de eerste 5 pagina's

Ehm. nou hoi. ik ben Jannick, ben 17 jaar en woon in een studentenhuis vlakbj Arnhem :) ik zit nu een jaar of 4 in de webprogramming als hobby, en volg een opleiding tot Applicatieontwikkelaar in Arnhem. Ik werk momenteel aan een project van me, http://www.fbiwars.nl. Ik werk daarnaast nog als postbezorger :)

Ik denk dat jullie wel weten wat je hier neer moet zetten ;) Succes! Ben geinteresseerd :)

@Ferhat Uitleg alsjeblieft, anders ben je nogal onzinnig bezig.

Je script kan fout zijn. Ik zal een nieuwe versie maken die ik zo post

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.10.09 17:57:04:

PHP
    $geldbedrag = $verdediger->bank;
    $eenderde = $geldbedrag /4;
    $uitkomst = round(rand(($eenderde), ($eenderde*3)));
    $restbedrag = $geldbedrag - $uitkomst;
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`='$restbedrag' WHERE `login`='$naam'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+'$uitkomst' WHERE `login`='$data->login'");
    echo "Geldbedrag was: " . $geldbedrag . ", waarvan je " . $uitkomst . " hebt gekregen en er " . $restbedrag . " over is gebleven.";

Even testen of die bedragen kloppen. Je hoeft dus alleen de querys aan te passen die hierboven staan. De rest is nog goed :)

Darsstar Hetzelfde als wat ik ongeveer had gezegd in mijn eerste post :) No offence!

Darsstar edit: ik weet het :p vaak moet je dingen herhalen omdat ze het de eerste keer niet zien/lezen of misschien gewoon negeren.

Vreemd..

PHP
    $d1               = mysql_query("SELECT `famverlaatkosten` FROM `famillie` WHERE `name`='{$data->famillie}'") or die(mysql_error()); 
    $d = mysql_fetch_assoc($d1);
    $bedrag = $d['famverlaatkosten'];

en dan echo $bedrag...

PHP
    $d1               = mysql_query("SELECT `famverlaatkosten` FROM `famillie` WHERE `name`='{$data->famillie}'") or die(mysql_error()); 
    $d = mysql_fetch_assoc($d1);

eventueel moet je nog $d['famverlaatkosten'] doen :)
    Je moest 'm namelijk eerst nog parsen naar leesbaar formaat met mysql_fetch_assoc

Nou, van iets dubbel declareren gaat niemand dood, desnoods plof je het bij elkaar, dezelfde methoden, het maakt volgens mij geen bal uit...

Oeps, je hebt gelijk...

PHP
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`='0' WHERE `login`='$naam'");

word:

PHP
    $geldbedrag = verdediger->bank;
    $eenderde = $geldbedrag /4;

$restbedrag = $geldbedrag - $uitkomst;
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`='$restbedrag' WHERE `login`='$naam'");

Weet ook niet zeker of dit werkt :)

PHP
    // zoek dezeop:
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+'$verdediger->bank' WHERE `login`='$data->login'");
    //vervang door:
    $geldbedrag = $verdediger->bank; // geldbedrag ophalen, pas aan naar je eigen code.
    $eenderde = $geldbedrag /4; // deel het door 4en, zodat je tussen de 1/4de en 3/4de kunt stelen.
    echo $uitkomst;
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+'$uitkomst' WHERE `login`='$data->login'");

Zoiets zou het dan moeten worden, kunnen nog fouten in zitten :)

Hmm.. even kijken, kan het fout hebben.

PHP
    $geldbedrag = $data['bank']; // geldbedrag ophalen, pas aan naar je eigen code.
    $eenderde = $geldbedrag /4; // deel het door 4en, zodat je tussen de 1/4de en 3/4de kunt stelen.
    echo $uitkomst;

Zo heb je in ieder geval een random getal wat tussen de 25 en 75 procent ligt :)