SC-Webmedia Heel goed initiatief ja Merk het hier vaak aan het einde van de maand. Haal op school steeds minder, en neem meer mee vanaf "huis"
Daarom dat ik ook zo intensief met mijn website bezig ben, mar dat terzijde.
Posts by Jannick
-
-
-
Discipline, héél veel discipline. Ik ben 17 jaar, en woon op kamers. Ik heb 200 euro per maand alles van te doen (koken, naar vriendin, verzorging, etc.), en dat is wel redelijk moeilijk. Ik doe zo weinig mogelijk boodschappen in pauze's etc, neem dus ook zoveel mogelijk van mijn kamer mee. Die 200 euro per maand komt overigens van mijn spaarrekening, omdat ik pas in april stufi krijg.
-
Denk dat je beter de link kan veranderen in je bericht, die gaat nu naar http://null/...
-
Dan koop je smstegoed bij de lokale supermarkt voor een tientje, en je kan EN je vrienden smsen/bellen, EN dat script kopen. Denk niet dat iemand voor jou zou bellen...
Edit:
Geboortedatum: 1-3-1990 (19)
Je krijgt (als je een beetje slim bent) stufi, dus doe het lekker daar van. -
Ik heb nog even nagedacht en dingen geprobeerd. Maar ik kom niet op een goede oplossing... Iemand enig idee?
-
@Deathkill Ooit gehoord van Bron bekijken? -_-"
Op zich kan het beter uitgelijnd worden, aan diverse kanten is de padding verschillend. Kleurgebruik vind ik wel mooi. De verdeling vind ik mager, niet echt iets wat je van een e-mail-related website kan verwachten. Ik zou het groter gaan maken, met een breedte die automatisch bijschaald als je 'm resized. Tevens zou ik 'm voller maken, met meer subitems.
-
Als je on duplicate key update doet, telt ie dan de hoeveelheid bij de huidige hoeveelheid op? Kan namelijk ook zijn dat ie de huidige hoeveelheid aanpast, en niet gewoon update. Ik zal zo mijn huidige code posten.
-
Waarom moet je zo commerciëel ingesteld zijn? Doe even lekker gezond, en help andere mensen -_-" Waarom is het anders een forum?
-
Structuur tabel:
PHP
Toon MeerCREATE TABLE IF NOT EXISTS `drugsaankopen` ( `drugsid` int(5) NOT NULL auto_increment, `drugsnaam` varchar(50) NOT NULL, `prijsperkg` int(5) NOT NULL, `aantal` int(5) NOT NULL, `gebruikersid` int(5) NOT NULL, PRIMARY KEY (`drugsid`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=2 ; INSERT INTO `drugsaankopen` (`drugsid`, `drugsnaam`, `prijsperkg`, `aantal`, `gebruikersid`) VALUES (1, 'cocaine', 5000, 20, 1);
Code:
PHP
Toon Meer<?php $id = (int) $_SESSION['id']; $query = mysql_query("SELECT SUM(aantal * prijsperkg) AS totaal, aantal, prijsperkg, drugsnaam FROM drugsaankopen WHERE gebruikersid = '$id'"); while ($fetch = mysql_fetch_assoc($query)) { echo "Naam: " . $fetch['drugsnaam']; echo "<br />Totaal: " . $fetch['totaal']; echo "<br />Aantal: " . $fetch['aantal']; echo "<br />Prijs per KG: " . $fetch['prijsperkg']; } ?>
Stel dat je nu opeens goedkoper drugs ziet, en je wilt die erbij kopen... Dan zit je met twee velden cocaine, en dat lijkt me nogal onhandig. Hoe zou je het dan het beste kunnen aanpakken?
-
Inderdaad, maar dan kan je niet losse kilo's drugs verkopen.. Dat is dus een beetje mijn probleem... Tussen die twee manieren
-
Nou ja, op welke manier ik het zou opslaan. Nog even wachten of er meer reacties komen op de vraag in de inleiding. Denk inderdaad dat ik twee toepas, met een kleine wijziging: Aantal eenheden en de totaalprijs, dus niet per eenheid.
-
Hoe zou je het dan moeten doen als je bijv. 5 eenheden hebt gekocht voor de prijs van 2500 euro en 3 van 2510? Denk dat het dan vaag word als je dat bij elkaar op gaat tellen, omdat de prijzen dan niet meer echt zijn. Het moet namelijk niet te moeilijk worden voor de gebruiker, dus ik zit even van, doen of niet?
-
Hoi!
Ik ben nu bezig met de drugsmarkt op mijn website, en ik kom ergens niet uit...
Ik heb in een tabel de drugsprijzen staan, worden elke dag geupdate. Elk lid kan drugs kopen, elk soort drugs word geïdentificeerd door de naam. Nu wil ik dus de aangekochte drugs in een tabel opslaan, en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Ik had twee ideeën:1. Voor elk aankoop een nieuw record aanmaken, waarin de aankoopid staat, de drugsnaam, gebruikersid en prijs. Deze worden dan via SUM & COUNT bij elkaar opgeteld.
2. Als drugs word aangekocht, de aankoopid, drugsnaam, gebruikersid, hoeveelheid en prijs per stuk. Dit is flexibeler lijkt me, maar moeilijker te realiseren.
Persoonlijk ga ik voor de eerste keuze, alleen die is minder flexibel en je kan minder doen.
Voor welke optie zou jij kiezen, en welke opzet zou jij doen?
Alvast bedankt
Jannick
-
Darsstar Kwam ik ook net achter, was nog aan het updaten en had net de verkeerde versie gecopypasted :$
-
Als je iets post, en je bestudeert het, dan kan je er wat van leren. Als je het nonchalant gaat copypasten niet. En anders even aan Willem vragen, kan altijd nog.
-
Waarom niet meteen een functie?
Dit is de mijne:PHP
Toon Meerfunction inloggencheck() { $id = (int) $_SESSION['id']; $query = mysql_query("SELECT pass, randomveld FROM users WHERE id = '" . $id . "'"); $assoc = mysql_fetch_assoc($query); $controlehash = $assoc['pass']+$assoc['randomveld']; if($_SESSION['c_hash'] != $controlehash) { die(); } }
Vrij makkelijk, indien het ge?ncrypte wachtwoord plus een andere string niet gelijk is aan de $_SESSION['c_hash'] - die is gedefineerd bij het inloggen - word de rest van de pagina simpelweg niet meer uitgevoerd. Easy as hell. Ik raad je aan om ook zoiets te gebruiken, dus boven elke pagina $inloggencheck(); te zetten. -
Citaat
Gewoon langs gaan en klappen gefen of langs gaan met een blaffer en gelijk ze kop er afknallen
Grow up kind.Citaatomdat het een onbekende is als ik het goed lees
zul je via msn of email gehandeld hebben
heb je geen msn/email logs?
waar de afspraken staan
en drijg anders met advocaat
drijgen mag altijdEn dan? Die ander zal zeker denken: Bluf. En dan? Dan moet je OF toegeven dat je geen poot hebt om op te staan, OF je neemt een advocaat in handen wat je een fortuin kost en uiteraard niet waard is.
-
Dude, doe niet zo kinderachtig -_-" Zou van Willem nogal vaag zijn dat jij het wel zou mogen krijgen, en de rest niet. Zo leren we natuurlijk niks.
-
Rapporteer het bij een van de administrators/moderators, denk dat dat slimmer is dan een topic ervoor openen... Waarom een topic ipv een simpel PB'tje naar een van de voorheen genoemden? :sst: