heey mense,
ik maak nu mijn 3de topic (pff best veel maarja >.>)
ik heb een vraagje aan iedereen die maar een beetje php kent,
ik wil een nieuws systeem gaan maken, maar weet niet wat er allenmaal in moet, of hoe het moet.
kan iemand heel misschien zeggen in stappen wat je moet doen, en als het kan in een PB, als je dat persoonlijker vind, zodat niet onbevoegde het weten :P. ik zou het heel erg waarderen
mvg,
monoglobe.
tips,
- monoglobe
- Closed
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Mijn tip is, zoek op google naar php nieuwssysteem. En probeer dat te begrijpen, verder als je dat onder de knie hebt, ga je kijken naar hoe een gastenboek in elkaar zit, daarna proberen zelf te schrijven..
Ik heb op dit moment niet egt code voor de hand,
maar wat ik er meestal ingooi is:
database: nieuws_id, nieuws_titel, nieuws_bericht, nieuws_auteur, nieuws_datum
Dan ga je een query maken, die de laatste 10 items eruit haald ofzo.
Dat doe je:
PHP$nieuws_data = mysql_query("SELECT * FROM nieuws ORDER BY nieuws_id DESC LIMIT 0,10"); while($nieuws = mysql_fetch_assoc($nieuws_data)) { echo 'Hier alles wat je wil weten uit database'; }
dan maak je via GET een link naar nieuws_page.php
en dan doe je even globaal gezecht:
$id = mysql_real_escape_string($_GET['id']);
en dan vervolgens een query,
Met vriendelijke groet,
Luc
-
Leden:
1. je maakt in je databases een aantal tabellen aan die je wilt gebruiken. Denk aan Schrijven, Titel, Tekst, Datum
2. je maakt een while aan in je script die je nieuws.php noemt(of anders),
3. Je deelt het netjes in zoals jij het wilt.
4. je sluit de whileAdministrator:
1. Je maakt een update, delete en insert functie zodat de je dingen kunt toevoegen, verwijderen, en aanpassen.
2. Je maakt de textarea('s) aan die nodig zijn en als ze dan op submit klikken word stap 1 verwerkt.[offtopic]Excuses zie net pas bovenstaande reactie. Leuk trouwens dat je vraagt om tips en niet vraagt om het je precies voor te kauwen. (je kunt mijn stappen samen voegen met die van luc, hij was zo aardig om ook stukjes codering toetevoegen)[/offtopic]
-
Ik ga dit topic sluiten, redenen:
- Van dit forum is het de bedoeling elkaar te helpen, dat doe je niet door een vraag te stellen en vervolgens om het antwoordt via PM te vragen.
- Slechte topic titelAls je dit hebt aangepast hoor ik het wel via PM, dan open ik je topic wel weer.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!