Einde Gratis Media ?

• Illegale website staakt dienst na dreiging rechtzaak

Het gaat om de usenet indexer http://www.masternzb.org die met de links verwees naar films, games, muziek en televisieseries.
    Auteursrechtenorganisatie Brein maakte dit vrijdag bekend.
    Brein wilde MasterNZB voor de rechter brengen, maar de website koos uiteindelijk eieren voor zijn geld. Inmiddels zijn volgens de antipiraterijorganisatie vijftien Nederlandse usenet indexers die inbreuk maakten op auteursrechten afgesloten.

FTD
    senet is een decentraal netwerk op internet voor de uitwisseling van bestanden via nieuwsgroepen. Tussen Brein en usenet indexer FTD loopt momenteel nog een rechtszaak.

Deze site heeft de gewraakte links wel verwijderd na sommatie door Brein, maar gaat door met een 'copy-paste-methode' van verwijzen. ''Maar dat verandert niets aan het feit dat de dienst nog steeds structureel van illegale bestanden op usenet gebruikmaakt"", aldus Brein.

Is dit dan haast het einde van gratis Films,Muziek,TV-series,Games & overige media ?

[offtopic]noem mij geen NZB-vijand wat ik sponsor zulke projecten: http://mert.sloosmedia.com/(tot BREIN bij mij komt zeiken:))[/offtopic]

• Ik zou even een bron vermelden, wettelijk verplicht.

Nee. Internet is té powerfull om zoiets te doen. Persoonlijk heb ik nog nooit van MasterNZB gehoord. Tevens kan elke website die zulke dingen indexeert blijven bestaan; mits je de wet -en hun mazen - kent.

• Je kan het alleen stoppen door internet plat te leggen,

Daarom heet het ook peer to peer,

Als de ene het heeft gedownload, wordt je automaties een seeder, en leechers die downloaden het weer van jou en andere mensen, dus dat gaat nooit te wereld uit:)

• Oke maar kun je jou tegenstelling bevestigen ?

We krijgen steeds minder privacy.:S

En de overheid bepaalt wat met internet gebeurt wij niet, vergaan zal het nooit maar ik denk dat het de komende jaren wel zal aanpassen..8-|

• Hehe, de overheid bepaalt echter zeer weinig, wij zitten niet in China..

Als je op het internet zit, moet je niet meer denken aan privacy, als je om privacy geeft moet je je internet abonnement maar opzeggen ;), onderduiken in een bunker, en daar de rest van je leven zitten, dan kent niemand je, maar ja..

Als ze al die sites moeten aanklagen die illegaal content bevatten, is 60% van het internet weg,.. denk niet dat Brein zoveel budget heeft, zelfs niet de overheid ..

Verder als je illegaal content aanbiedt, is het sowieso niet slim om ergens te hosten waar zo'n regels gelden. En zou ik nooit mijn echte gegevens opgeven, en altijd mijn IP verbergen e.d :p.

• Citaat

Hehe, de overheid bepaalt echter zeer weinig, wij zitten niet in China..

Inderdaad, Nederland is gek, maar niet zo gek.

En wat je zei over piratebay, die is inderdaad gewoon nog online, en seed nog steeds..

Dus wat ik al eerder zei, als je internet zou afsluiten in heel nederland, dan zou nederland geen media meer kunnen downloaden, maar zelfs dan zal er uiteindelijk wel weer een oplossing gevonden worden:)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!