Een vraagje..

  • Ik wil graag een maffia game kunnen scripten.
    Ik weet dat dit niet niks is, Maar ik wil het toch proberen! Ik heb begrepen dat je voor een zo'n script mySQL en PHP nodig hebt. Ik kan al een klein beetje HTML. Heeft iemand tips waar ik goed mySQL en PHP kan leren? Sites, etc.?


    Alvast bedankt,
    Etienne.

  • Omdat de meeste hier alles vragen en 9 van de 10 keer niks weten, zeer vervelend maar doe je niks aan.


    Oefenen zou je direct een domein kunnen kopen, je hebt ook gratis hosting waar je dit kan testen.

  • Je kunt beter lokaal een server op zetten, dat is gratis, en er is nog geen enkele reden voor om wel een domeinnaam (en hosting) te kopen.
    Download standaard pakketten zoals WAMP, LAMP, MAMP of bijvoorbeeld XAMPP.
    Als je het meteen goed wilt doen laat je MySQL zitten en pak je meteen het betere PostGreSQL en neem je bijvoorbeeld WAPP, MAPP, LAPP.
    Natuurlijk kun je ook alles apart downloaden en installeren, maar dat is waarschijnlijk een te grote stap...


    Verder kun je altijd kijken of je lokale bibliotheek een of meer boeken heeft over een van deze onderwerpen.
    Of er zelf een kopen als je dat graag wilt.

  • Misschien is het makkelijkste je eigen pc als host te gebruiken als je toch oefend.
    Dus met een programma als: Xampp.


    Dan heb je onbeperkt databases.
    Geen limiet met opslag (Zolang er ruimte vrij is op je hardeschrijf)


    En het beste voordeel nooit offline.
    Maar gelijk een host kopen is ook een oplossing.
    Gratis hosts zijn vaak traag

  • Sql is voor database gegevens ophalen en wegschrijven.
    Maar aangezien scripttalen niet stilstaan en steeds uitgebreider worden heb je uitbreidingen.


    Zo is PostGreSQL de nieuwe SQL (Toch?)
    Het beste kun je gelijk het nieuwste leren.
    Omdat je dan toch niet geen scripttaal kent en waarom dan niet gelijk de nieuwste. (Hoewel ik zelf nog SQL gebruikt :$)

  • Citaat

    lokaal een server op zetten


    Je kunt verschillende pakketten download die dat voor je doen via een enkele installatie, en dan is alles gelijk op elkaar ingesteld.
    WAMP staat voor Windows, Apache, MySQL en PHP.
    Bij LAMP is alleen de letter L anders, en die staat dan ook voor Linux, MAMP is voor de Mac.
    De X van XAMPP staat voor een variabele, ze hebben verschillende downloads voor verschillende besturings systemen, en de tweede P staat voor Perl.


    Bij WAPP is de MySQL vervangen door PostGreSQL, een betere database om het maar simpel te zeggen.
    Waar LAPP en MAPP voor staan zou je nu zelf moeten kunnen bedenken.


    Zo'n pakket installeren is een stuk simpeler dan alle losse onderdelen zelf installeren en die goed samen te laten werken als je net begint.


    Was dat Nederlands genoeg, of nog niet?


    Citaat

    Maar als je dat Xampp download en gebruikt, kun je dan ok je spel zelf spelen, zien, Ect?


    Ja, ga naar http://localhost/ en je zou de standaard pagina te zien moeten krijgen met de melding dat apache werkt (en dus de installatie gelukt is).
    Het zou ook kunnen dat de standaard port voor de server op 8080 in plaats van 80 is ingesteld, dan moet je naar http://localhost:8080/ gaan.
    Verder kun je ook naar http://127.0.0.1/ of naar het ip van de computer waar de sever op staat binnen het netwerk gaan, dat zou ook moeten werken.

  • Een Nederlandse wat?


    pekelterror
    Nee, het is een database die de gestandaard SQL niet aan zijn laars lapt zoals MySQL dat doet, maar wel extra features toevoegt, die geen bijna conflicten opleveren.


    basshunter
    Ik heb het niet meer zo op usbwebsever.
    In log bestanden stond dat er emails verstuurd waren die ik niet verstuurd had, en er als spam uit zagen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!