DOS games opslaan

• Hallo allemaal!

Ik zit al een aantal dagen te prutsen met het opslaan van DOS games, maar het lukt me niet, waardoor ik de eerste level van Trolls, Super Mario, etcetera telkens opnieuw moet doen!
    Ik weet niet of er een andere emulator is voor het spelen van DOS games, maar ik doe het via DOSbox 0.73.

Is hier iemand die hetzelfde probleem heeft/had en me kan helpen?

Ik heb Google geprobeerd. Op de websites die ik bezocht stond dat het ingame gebeurt, maar daar komt niets van terecht. In elk geval niet bij de leuke games!
    Waarom ik nog DOS games speel?
    Mijn grafische kaart zuigt, en de goede oude tijd herbeleven kan best leuk zijn ^^

Ook is het toegestaan hier discussies te voeren over wat jij de beste DOS / retro games vindt of vond.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Your green gem, Spinazie.

Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

• De nintendo emulator al geprobeerd? Weet niet 123 de link, kan het wel even voor je opzoeken..

en voor de beste oude tijds spel vind ik zeker mario een aanrader XD

MVG Georgo

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 01.03.10 23:26:15:
    Misschien is dit wat voor je:

http://www.emulator-zone.com/doc.php/nes/

• Nintendo? Nintendo??

DOS! (L)
    Trolls (mijn favoriete spelletje) is geen nintendo spel!

Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

• Shit!, Jammer ik dacht dat op de site ook de dosemulator stond:(

Ik zal is even helpen met zoeken, ik neem aan dat je natuurlijk al op dos emulators gezocht hebt....

• Citaat

Ik weet niet of er een andere emulator is voor het spelen van DOS games

He-he-he :$

• Ik had er og 1 gevonden voor je, maar die had ik hier ven geinstalleerd, en het werkte niet goed,

Heb nu al 2 uur gekeken, en het is gewoon niet te vinden...

Ik denk dat je dan tog een update van dosbox moet zoeken ofzo, om dit probleem op te lossen..

MVG Georgo ([offtopic]Sry dat ik je niet heb kunnen helpen[/offtopic])

• Jammer, aangezien ik de laatste versie al heb, vrees ik dat ik nog even verder moet zoeken dan.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 02.03.10 16:17:37:
    Trolls zou zichzelf automatisch moeten opslaan als ik hem afsluit en DOS open. Dat gebeurt niet! :(

• Je kon best eens gelijk hebben. DOSBox heeft allemaal van dat soort rare combinaties.
    Weet je ook, mocht je gelijk hebben, hoe het bestand heropend moet worden wanneer iets opgeslagen is?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 02.03.10 16:27:29:
    Nee, dat is hem niet. Dat zorgt ervoor dat er een groene kleur over het schermpje heen komt te staan.

• Dankjewel! Dit was de informatie die ik nodig had!
    Trouwens niet de informatie waar ik tevreden mee ben, maar het is niet anders.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!