Variabelen - Weergeven in Javascript

• Beste,

Ik zit al een tijdje met een (waarschijnlijk simpele) kwestie en ik hoop dat hier een oplossing voor is.

Ik wil mijn variabelen in Javascript weergeven, en dit lukt. Maar dan moeten eerst de variabelen worden weergeven, en daarna de Javascript zoals dit:

Ik wil mijn pagina netjes en overzichtelijk houden, dus wil ik de Javascript boven laten beginnen. Daarna de PHP, maar dan toont Javascript de variabelen niet meer:

Hoe los ik dit op?

Met vriendelijke groet,
    Jason Koolman

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Gaat toch net zo simpel met functions?

Je include ze bijv uit een andere bestand en je geeft parameters mee in je function zodat je deze kan gebruiken?

Vrij logisch toch als je dan de funcion op roept.

Denk hier maar is over na!

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Citaat

Ik wil mijn pagina netjes en overzichtelijk houden, dus wil ik de Javascript boven laten beginnen. Daarna de PHP, maar dan toont Javascript de variabelen niet meer:

Dit is eigenlijk de grootste onzin (Niet om je af te kraken), want als jij het overzichtelijk wilt houden, begint jou pagina met een doctype, dan een html-tag, en dan een head-tag. En Javascript kun je het beste zoveel mogelijk in externe bestanden houden, dan zou ik het dus zo doen:

index.php

js.js wordt dan iets als:

PHP
    alert(a + " " + b);
  • maak een php bestand aan waar je berekeningen in gebeuren.

dan doe je:

PHP
    <?PHP
    include('hetbestand.php');

// Hier komt je html

?>

Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    Msn:** Stuur maar PM.

• Beste,

Extreme
    Ja dat snap ik ook nogwel (a) Alleen dat is mijn vraag niet, mijn vraag is kan het ook anders dan wat jij nu doet. Antwoord is waarschijnlijk nee.

@Killingdevil
    Klopt alleen in mijn situatie is het niet zo netjes, lang verhaal. Maar waarschijnlijk kan het dus niet zoals ik het vroeg

Met vriendelijke groet,
    Jason Koolman

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!