Foutje in SQL

• hey mensen,
    ik heb een foutje in me sql regel zitten en ik zelf zie hem niet 1,2,3 zitten

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `kroegen` (naam,plaats,leeftijd,maandag,dinsdag,woensdag,donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag) VALUES ($_POST['naam'],$_POST['plaats'],$_POST['leeftijd'],$_POST['maandag'],$_POST['dinsdag'],$_POST['woensdag'],$_POST['donderdag'],$_POST['vrijdag'],$_POST['zaterdag'],$_POST['zondag'])");

ALvast bedankt

• was het niet ?

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `kroegen` SET (naam,plaats,leeftijd,maandag,dinsdag,woensdag,donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag) VALUES ($_POST['naam'],$_POST['plaats'],$_POST['leeftijd'],$_POST['maandag'],$_POST['dinsdag'],$_POST['woensdag'],$_POST['donderdag'],$_POST['vrijdag'],$_POST['zaterdag'],$_POST['zondag'])");
  • PHP
    mysql_query("INSERT INTO `kroegen` (naam,plaats,leeftijd,maandag,dinsdag,woensdag,donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag) VALUES ('".$_POST['naam']."','".$_POST['plaats']."','".$_POST['leeftijd']."','".$_POST['maandag']."','".$_POST['dinsdag']."','".$_POST['woensdag']."','".$_POST['donderdag']."','".$_POST['vrijdag']."','".$_POST['zaterdag']."','".$_POST['zondag']."'");

Probeer hem zo eens.

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• even een tip voor je dagen die je erin zet.
    doe dit gewoon in 1 veld genaamd dagen.
    en dan doe je gewoon '".$_POST['maandag'].",".$_POST['dinsdag.",". etc.

en dan als je dat hebt gedaan moet je de functie explode gebruiken ;) http://www.php.net/explode en die kan je dan ook weer uitlezen via een foreach http://www.php.net/foreach

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!