Tijd loopt niet af

• Ik heb een script met de volgende optie: de speler bezoekt de pagina, vervolgens wordt de COPHEATTOTAAL op een getal gezet en de COPHEATTIJD krijgt een totaal tijd toegewezen. Tevens wordt er van de COPHEAT 1 afgehaald.

Tot dusver werkt alles zonder problemen, maar nu moet de COPHEATTIJD en de COPHEATTOTAAL na 5 minuten (dit is dus de 300,300 in het script) weer op 0 komen te staan.

Hoe moet ik dit doen?

• Dank je wel. Maar helaas werkt dit niet.

Nu komt de COPHEATTOTAAL continu op 0 te staan. Wat ik dus nodig heb is een optie om iedere 5 minuten deze regel uit te laten voeren

PHP
    mysql_query("UPDATE `users` SET `copheat`=`copheat`-'1' WHERE `login`='$data->login'");

Dit zonder cron, maar moet direct worden geladen vanuit de config.

Hoe kan ik dit anders voor elkaar krijgen?

• Logisch ;). Maar het probleem is dus dat de totale tijd in de database niet afteld (of dat ik het niet voor elkaar krijg om het script te laten herkennen dat de 5 minuten om zijn zodat het script weer opnieuw kan worden geupdate.

In mijn config heb ik nu dit staan

PHP
    if($data->copheat > 1 and $data->copheattotaal == 0) {
        $tijd  = rand(300,300);
        mysql_query("UPDATE `users` SET `copheat`=`copheat`-'1' WHERE `login`='$data->login'");
        mysql_query("UPDATE `users` SET `copheattotaal`='"  . $tijd . "',`copheattijd`=NOW() WHERE `login`='" . $data->login .  "'");    
    }

Wat moet ik verder nog toevoegen zodat de update iedere 5 minuten wordt gemaakt?

• een voorbeeld uit de banditi source...

kan je makkelijk ombouwen met een beetje kennis van php

en hier de function countdown...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!