NSA stopt met massasurveillance Amerikaanse burgers

  • Volgens een artikel op Tweakers is de NSA per zondag 29 november gestopt met de massasurveillance op Amerikaanse burgers. De USA Freedom Act, een wet die een half jaar geleden is aangenomen, verplicht de NSA een gerechtelijk bevel te hebben om een specifiek persoon af te luisteren. Deze verdachte mag dan ook niet langer dan 6 maanden worden afgeluisterd. Als het goed is stopt de NSA dus met het massaal verzamelen van data van alle niet-verdachte Amerikaanse burgers. Denken jullie dat ze dat ook echt gaan doen, of zullen ze terrorisme en veiligheid als smoes blijven gebruiken?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Los daarvan kunnen ze het waarschijnlijk gewoon niet meer bijhouden, een "backup van het internet" zit er vandaag de dag niet meer in. Het lijkt mij onmogelijk (of in ieder geval steeds lastiger) om alles te blijven monitoren.


    Daarnaast wordt de gebruiker ook steeds slimmer (mogelijk ook mede vanwege het zelf licht paranoia worden van alle mogelijke surveillance en de wens om de eigen privacy beter te waarborgen - averrechts effect much?) en de middelen steeds gebruiksvriendelijker.


    Als ze dan toch met dit nieuws naar buiten treden houdt dit misschien in dat ze zelf al "opgeschaald" zijn, in die zin dat het simpelweg niet meer nodig is om alles te monitoren (of gewoon niet meer praktisch is) omdat ze via "herkenningspatronen" of op anderlei wijzen veel selectiever kunnen zijn in hun monitoring.


    /tinfoilhat


    In ieder geval weer genoeg voer voor al die conspiracy theory fanatici.


    God Bless America.

  • In ieder geval weer genoeg voer voor al die conspiracy theory fanatici.

    Dat is inderdaad wat ik ook meteen dacht... Er zullen wel weer allerlei dingen over gefantaseerd gaan worden. Ik vraag me alleen echt af of ze daadwerkelijk gestopt zijn. Een backup van het internet maken is lastig, maar ze gebruiken het 'bewaren van de veiligheid' vaak ook als smoesje om onschuldigen of zelfs staatshoofden af te luisteren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!